Søgning på: historie noter stx. Resultater: 8061 til 8080 af 33650
-
Nogen med Gode Råd?
ForumindlægHeey Folkens, jeg skal op til NV - Eksamen her på tirsdag, og så ville jeg lige spørger jer om nogle gode råd, til hvordan man kan forberede sig....?' Vores pensumliste er på 67 side... - Gode råd, il hvordan man kan foberede sig bedst! Mange tak. -
Vandløb
ForumindlægJeg har set mig blind på dette spørgsmål, håber nogen har tid til at hjælpe. - Hvilken betydning har det for især vandløb når vi pumper mere og mere vand op fra grundvandet for at dække menneskenes (byernes) forbrug for vand? -
Stress i gymnasiet - nogen kilder?
ForumindlægJeg har om stress og presset i gymnasiet. Jeg har det bl.a. i samfundsfag, så jeg tænkte på om der er nogen der har nogle gode kilder/teorier/sociologer som jeg kan bruge? -
Har ingen baggrundsviden til kemi B
ForumindlægHejsa Jeg skal starte på kemi B i januar. Jeg har bare det problem at jeg tror at jeg slet ikke kan huske noget fra C ( var heller ikke særlig god til det da jeg tog det i naturfagspakken) Er der et et site eller noget ser måske kan hjlpe mig forberede og også hjælpe mig da jeg engang begynder ... -
Ligevægt hjælp
ForumindlægVed ligevægt er en reaktion med K = 5,0 * 10^20 forskudt ...; koncentrationen af produkterne er forholdsvis ... Svaret er: hverken mod højre eller mod venstre; høje Hvordan kan det være ligevægten ikke er forskudt mod højre, idet at K-værdien er så høj? -
engang mere..
Forumindlæghej...hm jeg prøver igen..er der nogen der kan hjælpe mig med rettelsen??..på forhånd tak.. ,.. To what extent people are free to choose their own lives? It is an important question. We living in a world, where people can very fast and easy get information on the hole world plan, about every th... -
AT-eksamen om radioaktivitet
ForumindlægJeg skal op i morgen klokken 12 og jeg er lidt lost i, hvad jeg skal gøre. Jeg har om radioaktivitet i fysik/historie og har fundet ud af noget med, hvordan radioaktiviteten blev opdaget via en præsentationstale fra Nobelpris ceremonien i 1903, hvor Becquerel og ægteparret Curie modtog den. Men ... -
SRP Matmatik
ForumindlægHej derude! Jeg sidder, måske lidt i god tid, og spekulerer over fag til SRP, som jeg skal skrive engang til december. I den forbindelse kunne jeg mægtigt godt tænke mig at skrive om Julen, da jeg er lidt af en fanatiker. Jeg har besluttet mig for at skrive i faget historie, da dette jo er en o... -
John F. Kennedy's - Ich bin ein Berliner. Metoder?
ForumindlægHej alle. Jeg har eksamen på onsdag og er pludselig kommet i tvivl om metoder i historie og engelsk. Jeg har analyseret Kennedy's tale "Ich bin ein Berliner" og så har jeg fortolket og analyseret den engelske roman "Being there". I begge fag benytter jeg mig af den hermen... -
HJÆLP plzzz!
ForumindlægHeeY.. håber virklige at der er en der kan hjælp mig med at rette min oversættelse fra dansk til engelsk hurtigest muligt. tak.. Barndommen krymper Tidens ny børn er født med mus i hånden og en computerskærm som vindue mod verden. De er kompetente og selvstændige aktører i eget liv. Tweens e... -
Nerveimpuls
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål: Hvad er en nerveimpuls og hvordan fungere den? Tak på forhånd. -
Optagelse
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gym. Men ved ikke hvornår ? Alle fra de andre klasser skal til optagelsesprøve i morgen men det skal jeg ikke? Hvordan kan det være? -
Engelskeksamen
ForumindlægSkal til engelskeksamen den 20. og jeg er rigtig nervøs. Hvor godt skal eksamen gå for at bestå? Og kan man godt dumpe, hvis ens udtale ikke er så god, hvad angår engelsk? -
Matematik bliver reduceret til et "tast ind på lommeregneren"-fag?
ForumindlægJeg har matematik B under den nye reform. Vi har lige haft om chi^2-test, og det, der undrede mig en del, var hvor let og elefant bogen sprang over selve chi^2-testen. Vi lærte kun, hvordan Q beregnes, men ikke hovrdan selve chi^2-testen udføres. Dette skulle nemlig gøres på lommeregneren. Da v... -
Ingen kommentare :(
ForumindlægHej Ved ikke om det bare er mig, men jeg synes at Studieportalen her for tiden er lidt 'død'. Oplever også at jeg ikke har fået kommenteret eller hjælp til mine spørgsmål her på siden. Er det generelt, eller? -
Hvad skal jeg stille op?
ForumindlægHej kære mennesker. Jeg står i en helt igennem lorte situation (undskyld sproget). Jeg er dårlig til matematik. Meget dårlig. Mine karaktere lød på et 4-tal i folkeskolen (nogengange et flot 7 tal, hvis jeg fik hjælp på vejen). Nu går jeg i gymnasiet. Jeg har valgt at tage matematik på b-niveau... -
Snyde til eksamen
ForumindlægKære studieportal Jeg har siddet og filosoferet lidt, og ville lige dele mine tanker med jer, for at få lidt forskellige vinkler på. Hvad ville i gøre, hvis i under eksamen opdagede at en medstuderende snød til eksamen? Jeg har selv oplevet det, men gjorde ikke noget ved det andet end at ryste... -
Jeg vil BARE bestå!
ForumindlægHalløj folkens! Jeg ville bare spørge, hvad skal der til, for bare at kunne bestå en Kemi B eksamen?? Held og lykke med eksaminerne til alle jer der ude, og tak på forhånd! :) -
Hvor mange uddannelser kan man tage på SU?
ForumindlægEr der et maks. antal på hvor mange uddannelser man kan tage, og stadig være SU berettigtet? Eller er der frit lejde så længe man holder sig inden for 6år? -
Hjælp til udregning af universets alder
ForumindlægHej SP Er der nogen der ved, hvordan man kommer frem til universets alder, et form for "bevis", med hensyn til kosmologi og hubbles lov? Tak på forhånd
