Søgning på: historie noter stx. Resultater: 8241 til 8260 af 33650
-
Rettelse af eng oversættelse hvis i keder jer en fredag aften:)
ForumindlægHalløjsa :)Ja keder du dig og har du lige lyst til at kaste et hurtigt blik på min engelsk oversættelse, så ville jeg blive glad:)Gamle Levi's dør ikke — de falmer bareLevi Strauss, cowboybuksernes fader, blev født i Bayern i Tyskland, men rejste i 1853 til USA for at søge sin lykke i guldmin... -
engelsk oversættelse?
Forumindlæghej. er der nogen der måske gider kigge min engelsk oversættelse igennem for fejl? jeg ved der er mange af dem men engelsk er ikke lige min stærke side. evt. bare de mest brutale fejl hvis det er for uoverskueligt. jeg sætter også den danske tekst ind hvis det er til hjælp. jeg håber der er nogen... -
Hjælp med novelle
ForumindlægHej alle. Jeg er ved at skrive en dansk stil og opgaven lyder: "Bryllup Skriv en novelle ud fra billedet med overskriften "Bryllup". Du må selv bestemme undergenren, fx krimi, science fiction, kærlighed..." Billedet forestiller en brudepar der går gennem et smadre... -
Rettelse summary
Forumindlæghvis du har lyst må du gerne se min summery igennem for fejl? Tak på forhånd. Signs of bad Integration is everywhere, the news shows the “wrong” side of integration. It is always the immigrant and refuges who is blamed. But why is this, the essay by a student Sofie Vestergaard raise the questio... -
Hjælp, rettelse af engelsk referat!.
Forumindlæghej alle :) Jeg har skulle skrive et referat af teksten "The Ants" og nu den så færdig.. Men vil godt ha den rettet for eventuelle fejl, tror ikk det er så forfærdelig mange, men det ku jo være, referatet her skal afleveres imorgen, så håber virkelige nogle dejlgie personer gider kigge ... -
engelsk rettelse til imorgen
ForumindlægJeg gerne have at nogen skal rette min still Taak forhånd'' For me friendship is, when two or more bodies become one soul. Those people, who not have a friend before, will not be able to imagine, how amazing it is that to be connected with someone else in that way. A friend ... -
rette 3 linjer.
ForumindlægJeg er lidt usikker på, om jeg har oversættet sætningerne rigtigt. det er fra dansk til engelsk. På forhånd tak Hun var bestemt ikke hjemme, da jeg for en time siden kørte forbi hendes hus. She was absolut not home, when I before one hour drived by her house. Hun sagde altid, at hun, når hun ... -
Musik A-niveau - brug for lidt guidance ;)
ForumindlægSkal op til den mundtlige eksame om ikke så længe og ved at det kommer til at forløbe med noget sammenspil efterfulgt af teori-analyse og derefter solospil... Min største bekymring er den teoretiske del. Vi kan komme op i Rock, Klassisk og Jazz mener jeg... Jeg er okay klar over soundbox, groove... -
3 sætninger
ForumindlægJeg har prøvet at gøre det bedste jeg kan, men ved ikke om det er rigtig? Nogle der har nogen tilføjelser? 13. I efteråret 1985 var der en serie flykatastrofer. There was a range of air disaster in the autumn of 1985. 14. Hospitalets nye afdeling blev færdig i foråret 1986. The ne... -
Engelsk afl., kaste et blik?
ForumindlægNogen der lige víl kaste et blik? It is a true that the number of dogs at this time is receiving tranquilizers and anti-depression medication, which in the spoken language is called happy-pills. The most important thing is that the anti-depression medication is increasing at a shocking rate. Acc... -
Hjælp.. Haster.. :D --> afl.
ForumindlægSkal aflevere i morgen.. Nogen der vil rette?? It is a true that the number of dogs at this time is receiving tranquilizers and anti-depression medication, which in the spoken language is called happy-pills. The most important thing is that the anti-depression medication is increasing at a shoc... -
Problemer med Ti89 tilslutning til Computer.
ForumindlægJeg har det problem med min Ti89 at jeg ikke kan tilslutte den til computeren. Jeg er lige start på et matematik lyn-sommerkursus og kan ikke få min Ti89 lommeregner til at tilslutte computeren via USB kabel. Det skal siges at det virkede for et år siden da jeg læste Matematik på B niveau. Det er... -
3. års opgave! Forslag?
ForumindlægHej jeg er i den position at jeg snart (i December) skal skrive 3. års opgave. Problemet er at jeg er absolut blank hvad angår gode og fyldige emner! Derfor vil jeg gerne høre om der er nogle kloge hoveder som kan give nogle forslag til bøger eller historiske perioder der ville være gode at skriv... -
P-piller og kvindefrigørelse
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive SRP om 1 måneds tid, hvor jeg har valgt at arbejde med emnet "P-pillen og kvindefrigørelse". Hertil vil jeg have fokus på at formidle betydningen af p-pillens opfindelse og frigivelse i Danmark i 1966 for kvindens seksuelle frigørelse. Jeg vil se på hvordan p-... -
HA(almen), HA(jur), eller?
ForumindlægHej. Jeg skal snart vælge videregående uddannelse. Jeg kommer fra en STX med matematik og samfundsfag på A-niveau. Jeg ved, hvilken retning jeg gerne vil gå i, men mere ved jeg ikke på nuværende tidspunkt. Jeg håber, at I måske kan hjælpe mig på vejen til at finde ud af dette. Jeg har altid haft... -
Hvad skrev du om i SRP, og hvilken karakter fik du?
ForumindlægSå er det noget tid siden folk afleverede deres SRPer, så jeg ville høre hvordan det er gået. Jeg skrev selv i fagene matematik og historie, hvor jeg havde fokus på kryptering og kodemaskinen enigma. Det var faktisk ret spændende, og en nem opgave. Jeg fik et 10 tal for opgave, så det er jeg mege... -
Miljøbeskrivelse
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har en dansk aflevering for til engang i næste uge, jeg skal lave en miljøbeskrivelse af Novellen Adams historie. Jeg er tvivl om hvordan jeg starter min miljøbeskrivelse, og hvad der skal indgå i den. Håber der er nogen derude, som er interesseret i at hjælpe mig :-) ... -
Den grimme ælling
ForumindlægHej Jeg vil gerne analysere "Den grimme ælling" som der henholdsvis er fra Romantikken, primært med fokus på livssyn og syn på samfundet. Jeg er i tvivl om hvad livssynet i denne historie rent faktisk er. Jeg er selvfølgelig klar over arv vs miljø. Men det som jeg finder endnu mere ... -
In media res eller ej?
ForumindlægHej! Jeg er ved at analysere en tekst, og er pludselig blevet i tvivl om starten er in media res. Den starter sådan: "Det var da en underlig historie," sagde moderen da de kom ned på gaden. "jeg fik altså ikke fat i...... Håber i kan hjælpe & på forhånd tak. -
Problemregning
ForumindlægEr der nogen, der kan hjælpe mht. en problemregningsopgave. Den lyder sådanne : Hvor mange personer har, ifølge oplysningerne, bygget på den kinesiske mur i de første 800 år af murens historie? De oplysninger jeg har fået, har jeg taget et billede af, og vedhæftet det nedenunder, sådan I og...
