Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 8401 til 8420 af 176851
-
Kemi! hvad menes der?
ForumindlægHej!:) er lige i tvivl om, hvad der menes med: "Opskriv reaktionsskemaer for opløsning af følgende salte i vand (husk angivelse af tilstandsform):" altså skal man her forestille sig at opløse en salt med vand og derefter opskrive reaktionsskemaet, eller skal man bare opløse salt... -
Kemi oxidatiotin
ForumindlægHej jeg skal oxidationstal, altså der står i skal lave en ion azid prøve, og der kan brues sovol til at identifiere med oxidations tal -2. ved en positiv test for oxidationstrin -2 ses både gasudvikling N2 og affarvning (I_3 til I^-) og jeg skal angive oxidationstrinnet for svovl i Na2SO3 hvord... -
Eksamensopgave, Dansk A, HTX, 2008 - Emner ?
ForumindlægHeej Jeg skal snart til terminsprøve. Jeg går på HTX 3. år. Jeg kunne godt tænke mig at høre om emnerne i opgavesættet som blev brug til eksamen 2008 på HTX. Vil gerne have lidt viden indenfor det pågældende emne inden prøven. -
9 Klasse eksamen - novelle med fokus på skæve eksistenser
ForumindlægJeg har lige trukket til min 9 klasses eksame i dansk, jeg trak Novelle med fokus på skæve eksistenser. Jeg er pretty lost, med omkring hvilken novelle jeg skal tage der handler om skæve eksistenser. Kan i hjælpe? -
FSA Terminsprøver Dansk Skriftlig Fremstilling
ForumindlægHej Hvilke opgaver kan man komme op i, i år? Hvilke Og kan man også få nogle gamle opgaver=? Hjælpp pleasee -
Hvornår kan man få de skriftlig karakter?
ForumindlægJeg er bare lidt nysgerrig efter at få at vide hvordan det er gået, så hvornår kan man få ens karakte at vide? Tak på forhånd for et svar. -
Mundtlig eksam: Hjælp mig Please med nogle forkaringer.
ForumindlægJeg skal redegøre for enhedscirklen: I enhedscirklen er der mange tricks og derfor beder jeg jer om hvis i kan fortælle nogen af dem. En eksempel: Hvis vinklen er store end 90 grader er der en misforståelse med sinus. Der er også nogle trics med Cos og Tan. Der er flere. Kan nogen skrive ... -
kemi reaktion
ForumindlægHej nogle som kan hjælpe, jeg har løst opgaven og fået det til 361,66 g, men har en fornemmelse at det er forkert, da jeg synes at det giver et stort resultat :( Hydrogenchlorid kan fremstilles ved reaktionen H2 + Cl2 → 2 HCL Hvor meget HCl kan der dannes, hvis en blading af 10,00 g H2 og... -
Kemi - mængdebestemmelse
ForumindlægHey, Jeg har lavet følgende forsøg: Jeg har 2ml husholdningseddike blandet med 20ml demineraliseret vand og 5 dråber phenolphtalien. Ved 17.15ml 0.1mol NaOH har jeg nået ækvivalenspunktet. Reaktionen forløber ved CH3COOH + OH- → CH3COO- + H2O. Her kommer mine egne tanker: Da eddikesyren og... -
Kemi Opgaver.
ForumindlægHej. Sidder med nogle små opgaver, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. f.eks. - Angiv formlen for ionen, der har 27 protoner og 25 elektroner.? - Hvor mange procent bliver Lithiumatom lettere, når det afgiver en elektron? -
Kemi - masseprocent
ForumindlægHej nogen der kan hjælpe mig med at finde masseprocenten af ethansyre i husholdningseddike. jeg har beregnet molarmassen til: 60,0416 g/mol og jeg har bestemt stofmængden af etahnsyre til 0,001717 og massen til 0,1031 g (0,001717 mol·60.0416 mol/g =10,1031 g) og vi får oplyst at hushol... -
Fed idé - Den større skriftlige opgave
ForumindlægHejNu skal nogle af os (3.g'erne) jo snart igang med at skrive, og i den forbindelse er jeg interesseret i at høre om, der er nogen, der har gode ideer til selve udformningen af opgaven? Her tænker jeg på alternativt "papir" eller graffiske elementer såsom et vandmærke på hver side.... -
At læse op til Mundtlig Dansk Eksamen STX
ForumindlægHej. Hvordan vil I læse op til dansk eksamen mundtlig? Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal læse op på. Jeg har læst op på de forskellige perioder der er, men ellers ikke. -
Gode tips/noter til skriftlig engelsk?
ForumindlægNogen der har? -
Enter, sænket- og hævet skrift, ikke i funktion.
ForumindlægAd overskrift. -
ekstemporaltekst til spansk eksamen. Gode råd søges!!
ForumindlægHej..Jeg skal til eksamen i spansk til sommer.. Er rigtig nervøs. Jeg er ikke god til at gå til eksamen, går fuldstændig i baglås. Men egentlig synes jeg at jeg har fint nok styr på de tekster der bliver opgivet til eksamen. Mit problem er virkelig ekstemporalteksten. Er der ik nogen der kender e... -
Kemi opgaver
Forumindlæg1.) Færdiggør følgende raktionsskema for opløsning af Mg(NO^3)^2 i vand: Mg(NO^3)^2(s) 2.) Beregn de aktuelle koncentrationer af Mg2+ og NO3- i opløsningen. Aktuelle koncentration og reaktionsskema er jeg ikke helt med ? Håber i kan hjælpe ? -
organisk kemi
Forumindlægkort referat af opgaven:elementaranalyse. Det organiske stof indeholder kun C, H og Cl. Ved fuldstændig forbrænding af 1,676 g af stoffet dannes 2,323 g CO2.m(C) = 0,634 g Alt Cl omdannes til HCl (g) og mængden opsamles i vand. Opløsningen titreres med 1,000 M NaOH og der blev brugt 26,39 ml NaOH... -
Kemi - redox
ForumindlægHej! Er der nogen, der kan hjælpe mig med denne opgave: Hydrogenperoxid reagerer med permanganationer i sur opløsning under dannelse af oxygen og Mn^2+ Opskriv reaktionsskemaet for redoxreaktionen Tak på forhånd :) -
syrebase-kemi
ForumindlægNogle, som kan hjælpe med opgave b?
