Søgning på: dansk noter STX. Resultater: 8461 til 8480 af 57177
-
Hvorfor ser dansker mange muslimer i et dårlig lys?
ForumindlægHej, jeg skriver dette indlæg for, at få nogle ideer/responds/debat omkring "Hvorfor ser dansker muslimer i et dårlig lys", dette skal bruges til en Samfundsfagsrapport omkring religiøse/kulturelle sammenstød. Jeg ser en tendens i Danmark til at folk dømmer muslimer/etniske unge pga... -
Hvordan danskerne kan få indflydelse på EU-beslutninger?
ForumindlægJeg er i gang med en samfundsfagsaflevering om EU, men har stirret mig blind på, hvorvidt jeg blander dirkete og indirekte valg/indflydelse sammen. Håber der er en samfundskyndig studerende et sted derude, som vil hjælpe? på forhånd tak. Her er det, jeg har skrevet, so far: Direkte indflydelse: D... -
Aflevering med fokus på talord og genitiv (ejefald) dansk til tysk
ForumindlægHej. Jeg skal oversætte danske sætninger til tyske, hvor der skal være fokus på ejefald. Problemet er så, at jeg ikke helt forstår det med ejefald. Håber der er nogen der vil hjælpe mig. 1. Årets store fest. 2. Giesela og Manfreds bryllup var en stor oplevelse. 3. Brudens forældre var desværre ik... -
Hvordan har Kristendommen haft en indflydelse på den danske velfærdsstat? ASAP
ForumindlægHej! Jeg sidder og hjælper en veninde med hendes KS eksamen til HF 2. år, og vi forsøger at finde selvvalgt materiale der omhandler hvilken effekt kristendommen har haft på den velfærdsstat vi har i dag, og hvordan kristendommen var med til at udvikle den danske velfærdsstat. Vi leder primært e... -
eksamen idag?? dansk skriftlig fremstilling - fp9
ForumindlægAndre som har været til eksamen i dansk skriftlig fremstilling i dag? (9. klasse) Hvilken opgave valgte du, hvad skrev du om og hvordan tror du det gik? Jeg valgte den 4. opgave (Dittes dilemma - blogindlæg). Jeg skrev om en "egen" historie (havde været til fest og var kommet til at ... -
Fysik C eksamen
ForumindlægHej alle. Jeg skal op til fysik c eksamen om 8 dage, og har ingen noter i dette fag. Så hvis nogen har nogen gode noter som dækker disse spørgsmål, vil det seriøst rede mig!!! -
Hjælp jeg vil gerne skriv resume om A man had not seen his long-lost sister for 43 years ... or so he thought http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/reunite...
ForumindlægA man had not seen his long-lost sister for 43 years ... or so he thought. Ken Whitty had lost touch with Yvonne but, incredibly, they were living only 300 yards apart in Neighbouring streets. Ken, 64, said: "I've walked past this house lots of times and I've even seen here in t... -
Hej er der et sød sjæl som vil rette min dansk og det vil betyde meget for mig :)
ForumindlægIndledning af: Yahya Hassan & Zaki Youssef Zaki Youssef og Yahya Hassan er blevet meget omtalt digter, især Yahya Hassan og det skyldes, at han fortæller hvor slemt det er at være muslim og bo i en ghetto sted med en far som tæsker en, og Zaki Youssef har vundet mange priser for hans arbejde... -
Oversættelse fra dansk til Tysk (Ultra korte 3 sætninger) :)
ForumindlægEr der nogen der kan tjekke den her korte tekst for fejl??? Die Arbeit der Klasse ist intensiv, und die Energie des Film ist sehr entscheidend. Für mich gibt es auch wichtig, dass alle unterwegs prägen das Aussehen des Films aus, bevor er fertig ist. Für mich war die Arbeit einen Erfolg. Tak på... -
Ved vi danskere nok om miljøet til at kunne tage stilling til det?
ForumindlægJa, som overskriften lyder... vil gerne have nogle uddybende svar, skal bruges til opgave. tusind tak på forhånd -
AT -Dansk/Psykologi - hvad kan fagene bidrage med?
ForumindlægHej!! Hvad kan det ene fag bidrage med, som det andet fag ikke kan bidrage med? Hvad er specifikt ved det ene fag som ikke er ved det andet.. Håber der er nogle der kan hjælpe! -
Dansk stil: NOGEN DER VIL RETTE MIN STIL? HJÆÆÆLP?
ForumindlægHej Studieportalen Er der nogen som vil være søde at rette min stil, jeg vil rigtig gerne have topkarakterer for den, så jeg vil høre om i måske ville kommentere den og rette den, hvis der er fejl? Jeg har vedhæftet den :) -
Primær og sekundærlitt. Dansk 1 års opgave
ForumindlægHej hvad er Primær og sekundærlitteratur?. -
Projektuge, Projekt-Opgave "Danmark og danskere."
ForumindlægPå min skole skal vi snart i gang med vores projektopgaver. Det overordnet emne hedder "Danmark og danskerne.” Hvor man skal finde/tænke på et problem i Danmark, som påvirker de fleste danskere. Man skal finde en løsning, og så lave et produkt, som viser ens løsning. Men jeg kan virkel... -
Dansk A og Biologi A - Stress og depression
ForumindlægHejsa! Nogen der har nogle gode ting man kan fokuserer på?, Hvad kunne man diskuterer? -
dansk ''erkendelse''
Forumindlægjeg skal lave en personkarakteristik af jeget i digtet som hedder ''Erkendelse' er gået i stå -_- er der nogen der kan hjælpe?? -
Syntaktisk analyse latin/dansk - hvilket sætningsled?
ForumindlægJeg sidder og kæmper lidt med en syntaktisk analyse af nogle latinske sætninger, og er blevet lidt i tvivl om nogle ord. Sunt item, quae appellantur alces. Oversat: Der findes ligeledes nogle, der kaldes elsdyr. Er alces (elsdyr) inddirekte objekt? Og hvilket led er quae (der)? Og hvad med... -
Debatindlæg - Hvad er dårligt ved danskerne, eller hvad kan forbedredes?
Forumindlæg... -
Hjælp, jeg skal aflevere en vigtig dansk stil imorgen.
Forumindlægnogen der har læst gisle surssøns saga og kan hjælpe mig med at besvare følgende spørgsmål? Skal indeholde afsnit om 1) Tekstens genre (typiske sagatræk), 2) tekstens komposition samt 3) dens persongalleri. -
Søget et super eksempel på synopsis! Bio+Dansk eller lign.
ForumindlægSom det fremgår af overskriften søget jeg et pragt eksemplar på en synopsis, jeg skal til at skrive sådan en for første gang og ved ikek hvordan jeg skal håndtere det!
