Dansk

Dansk stil: NOGEN DER VIL RETTE MIN STIL? HJÆÆÆLP?

30. august 2014 af aliniskandar (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej Studieportalen

Er der nogen som vil være søde at rette min stil, jeg vil rigtig gerne have topkarakterer for den, så jeg vil høre om i måske ville kommentere den og rette den, hvis der er fejl?

Jeg har vedhæftet den :)


Svar #1
30. august 2014 af aliniskandar (Slettet)

skriv hvis i vil rette den eller se på den, så sender jeg den :)


Brugbart svar (1)

Svar #2
30. august 2014 af Stygotius

Vil du aflevere noget du selv har lavet og få en karakter der svarer til det du har skrevet (så du kan vide hvad du kan og ikke kan), eller vil du have "topkarakterer" for noget som andre har lavet??


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. august 2014 af LeonhardEuler

#0

Som regel skal der yderligheder til (end bare en grammatisk korrekt opgave) for at kunne opnå topkarakteren 12. 

Bemærk at '' i '' skrives som et stort '' I '' på korrekt dansk, ydermere bør du også få tjekket din kommatering.


Brugbart svar (0)

Svar #4
30. august 2014 af booksoflearning

Hvis du gerne vil have topkarakter for din stil, så kan du øve dig på det, du har svært ved (grammatik; stave og komma øvelser, ideer og regler; Google eller læs nogle forskellige forfattere, optil den næste stil du får for, som inspiration. Ellers så måske mød op med en af dine ven(inder)ner, som du ved kan finde ud af det, du har svært ved - I kan hjælpe hinanden) :D


Brugbart svar (0)

Svar #5
30. august 2014 af Ganymedes

#0

I grunden skal du blot opnå en næsten fejlfri grammatisk opgave, hvor du desuden fylder den specifikke genre ud til hver en kant.


Svar #6
30. august 2014 af aliniskandar (Slettet)

jeg siger jo heller ikke at i skal lave den for mig fordi det har jeg ordnet jeg beder bare om en kommentar, altså om den er god eller dårlig..


Brugbart svar (1)

Svar #7
30. august 2014 af booksoflearning

Du må gerne sende den til mig, og så kan jeg kommenterer den (bare rolig, jeg får topkaraktere i dansk) :) hvad er genren?


Brugbart svar (0)

Svar #8
30. august 2014 af Ganymedes

#7

Det er meget muligt, at du får topkarakterer i dansk, men hvorfor bøjer du så både "kommentere" og "topkarakterer" forkert?


Brugbart svar (0)

Svar #9
30. august 2014 af LeonhardEuler

#7

 .... når man ikke engang har styr på nutids -er og på skabe flertal med navneord.

kommenterer  → kommentere

topkaraktere → topkarakterer


Brugbart svar (0)

Svar #10
30. august 2014 af LeonhardEuler

#6

Jeg gentager: '' i ''  skrives som '' I ''

Den bedømmelse lyder meget uprofessionel i mine ører, når de eneste to former for udfald er 'dårlig eller god''.


Svar #11
30. august 2014 af aliniskandar (Slettet)

"I er rigtig søde"


Svar #12
30. august 2014 af aliniskandar (Slettet)

#7

Du må gerne sende den til mig, og så kan jeg kommenterer den (bare rolig, jeg får topkaraktere i dansk) :) hvad er genren?

tusind tak, dit svar er det eneste jeg kan bruge til noget :)


Svar #13
30. august 2014 af aliniskandar (Slettet)

#8

#7

Det er meget muligt, at du får topkarakterer i dansk, men hvorfor bøjer du så både "kommentere" og "topkarakterer" forkert?

Hvad er jeres problem?


Brugbart svar (0)

Svar #14
30. august 2014 af Ganymedes

Først og fremmest booksoflearning selvsikre og let arrogante attitude, som slet ikke har noget grundlag.

Og dernæst din pointering om at du gerne vil opnå et 12-tal, men vælger at modtage hjælp fra en person, hvis grammatiske niveau ligger under topkarakteren.


Brugbart svar (1)

Svar #15
30. august 2014 af Stygotius

Hvis "booksoflearning" får topkarakterer i dansk, er der noget alvorligt i vejen med den dansklærer.


Svar #16
30. august 2014 af aliniskandar (Slettet)

#14

Først og fremmest booksoflearning selvsikre og let arrogante attitude, som slet ikke har noget grundlag.

Og dernæst din pointering om at du gerne vil opnå et 12-tal, men vælger at modtage hjælp fra en person, hvis grammatiske niveau ligger under topkarakteren.

it´s non of your business..


Svar #17
30. august 2014 af aliniskandar (Slettet)

#15

Hvis "booksoflearning" får topkarakterer i dansk, er der noget alvorligt i vejen med den dansklærer.

Præcis..;)


Brugbart svar (0)

Svar #18
30. august 2014 af exatb

Stygotius har da perfektioneret mange indlæg i tidens løb, så hvorfor vil han ikke nu??? Så kunne aliniskandar læse den igennem og lære en masse af det.


Svar #19
30. august 2014 af aliniskandar (Slettet)

#2

Vil du aflevere noget du selv har lavet og få en karakter der svarer til det du har skrevet (så du kan vide hvad du kan og ikke kan), eller vil du have "topkarakterer" for noget som andre har lavet??

Du har fuldstændig ret! tusind tak for hjælpen :)


Brugbart svar (0)

Svar #20
30. august 2014 af Ganymedes

#16

Undskyld mig, men hvis dette ikke er "my business", hvorfor startede du så tråden i første omgang?

Dette er ikke en debat, hvor det er køn mod køn, men helt notorisk viden.


Forrige 1 2 Næste

Der er 28 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.