Søgning på: historie noter hf. Resultater: 8501 til 8520 af 33009
-
Arbejde med Herman Bang Indenfor DHO?
ForumindlægGodaften! Jeg skal til at lave DHO, og jeg har om Det moderne Danmarks opståen 1849-1913. Jeg vil gerne skrive om provinsen, og jeg kunne forestille mig, at jeg kunne arbejde med Herman Bang - Ved vejen. Hvordan lyder det, og har i nogle forslag til, hvordan det kunne kobles til historie eller b... -
Omg? Har brug for svar .
ForumindlægHej jeg var oppe til DHO -eksamen i går og fik karakteren 10. De sagde, at det, som træk mig ned var samtale-delen. Jeg har fået 12 i mundtlig karakter i Dansk og 10 i historie. Tror I at lærerne vælger at trække mig ned i min årskarakter i dansk mundligt fordi jeg fik 10 til DHO’en? Er rigtig ne... -
Anbefaling af bog
ForumindlægHej Jeg skal læse én af følgende bøger inden 1.maj - hvilke kan anbefales? Skou-Hansen: De nøgne træer Villy Sørensen: Sære historier Leif Panduro: De uanstændige Klaus Rifbjerg: Anna (jeg) Anna Jette Drewsen: Hvad tænkte egentlig Arendse -
AT - Katastrofen
ForumindlægHej Alle. Emnet for AT er offentliggjort og det er "Katastrofer" (Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle.) Jeg tænker lidt på Titanic, måske med filosofi (etik?) og historie (fra et samfundsmæssigt syn), hvor man ser på klasseopdelingen. Men je... -
Cubakrisen?
ForumindlægHeysa, jeg skal skrive 3.g opgaven i historie om Cubakrisen, men jeg været på 3 biblioteker og har kun fundet to små bøger som jeg ikke kan bruge til noget. jeg forstår det ikke for der er så mange der har skrevet om dette emne, men jeg kan dog ikke finde nogle bøger, nogle som har nogle ideer? -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægVed godt at det er svært lige at give et svar på, men jeg har virkelig brug for noget inspiration til et emne til min SRP. Jeg skriver i samfundsfag og historie, men har ret svært ved at finde noget der lige har interesse. Håber nogen kan hjælpe mig selvom det er et ret bredt spørgsmål:) -
AT-underemne
ForumindlægHej. Er der nogle, der har nogen ideer til, hvad man kan skrive om i AT-synopsen, når overemnet hedder "Fremtiden...(bla.bla.bla.)" Jeg går på en samfundsfaglig linje, og ville helst skrive i samf/historie, men er i tvivl om, hvilket underemne man kan skrive om... Hvis der er nogle, ... -
Synopsis Israel/Palæstina konflikten
ForumindlægJeg skal i gang med at skrive en synopsis om Israel/Palæstina problemet, men er simpelthen så dårlig til at lave problemformuleringer, er der nogen, der kan hjælpe mig? :) Synopsen skal indeholder samfundsfag, historie og religion, så skal bruge et redegørende spørgsmål til det ene fag, analyse... -
SRP - Slaverne i USA
ForumindlægHej jeg skal skrive srp i fagene historie/engelsk Er en smule lost på hvilke matrialer, der kunne være godt og bruge udover twelve years a slave. Er der nogle af jer der har nogle bud eventuelle links. og også om hvilke faglige metoder jeg kan arbejde med. tager i mod alle bud:)) -
Angående gennemsnit - STX
ForumindlægHej søde folk Jeg har fået mine karaktere fra de skriflitge eksamner og mit gennemsnit ligger på 4,5. Jeg mangler 2 eksamner og er bange for, at jeg ikke består :I det ene er en fremlæggelse (AT) og gælder for 2 karaktere og det andet er historie A - har 7 i årskarakterer.. -
Eng. oversættelse
ForumindlægHey, jeg har en nagende fornemmelse af at der er nogle grusomme fejl i min oversættelse. Så jeg ville være glad hvis nogle kyndige mennesker ville af- eller bekræfte mine anelser.---Ifølge sagkundskaben har omkring halvdelen af den danske befolkning en ualmindelig dårligkondition. Vi bevæger os s... -
Engelsk eksamen, hvor'n gik det?
ForumindlægHey. Vil bare lige høre hvordan det gik til jeres engelsk eksamen?Personligt syntes jeg den var rimeligt svær! og alle de fucking fulge!Skrev i at hovedpersonen var en han eller hun? Jeg kom selv frem til en hun!Men nåede IKKE at rette!! -
Platons Hulebillede - Hvorfor er det så vigtigt i Symposion
ForumindlægSkal op i Old på torsdag og mangler kun at læse på Symposion.. Det hulebillede driller bare, for jeg kan ikke få det til at give mening med hvad Sokrates siger i talen.. Tror jeg er ved at gå kold.. Håber der er en der kan hjælpe.. -
Droppe ud af gymnasiet tæt på eksamen
ForumindlægHej studieportalen. Jeg ligger inde med nogle dybe problemer angående min uddannelse. Jeg går på HF på 2. år som 19 årig, og der er eksamener om under en måned. Jeg har kæmpe lyst til at droppe ud. Jeg går med ekstrem præstationsangst, men ikke mindst er jeg utrolig dårlig i skolen. Jeg er teknis... -
Emne valg! (har virkelig brug for hjælp)
ForumindlægHey!Jeg står i et meget svært valg, kan simpelthen ikke bestemme mig for hvad for et emne jeg skal skrive om i SSO i historie eller samfundsfag.Har tænkt på noget med den økonomiske overgang i Kina. Men vil meget gerne kunne skrive om et anderledes politisk eller økonomisk emne!Har I ikke nogle g... -
Hvad bestod jeres 9.kl pensum af ?
ForumindlægHeej .Jeg tænkte på om der var nogle der ville fortælle mig hvad deres 9.klasses pensum bestod af i fagene ; historie, biologi, fysik/kemi, geografi og samfundsfag .. ??Bare sådan generelt de vigtigste emner og så videre .. -
Historieeksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan fortælle hvordan man går til eksamen i historie? Har læst i bekendtgørelsen, men synes ikke det var den store hjælp. Jeg ved kun, at vi har 24 timers forberedelse. Håber der er nogle, som kan hjælpe. -
Engelsk: Find fejl:)
ForumindlægVil nogen rette følgende stil: Irregularities People tend to take advantage of one’s misery. It is important to thing twice before you believe any. The worse mistake one can commit is to have a chid with a married man. It is not easy to face the realities and deal with following problems o... -
Who’s Irish . rettelse
ForumindlægHej folkens, er der nogle der kan rette dette til mig, nu er jeg så mega dårlig til engelsk Så det kunne være rigtigt nice hvis der var en flink person der kunne rette dette til mig. På forhånd tak! Who’s Irish The text is about a sixty-eight years woman, who is also the narrator of t... -
Engelsk stil
ForumindlægHer er der en lille engelsk side ville blive utrolig glad hvis nogen gad rette lidt på den. People want to have it today but pay tomorrow. That is the main reason to why people drown in debts. The most precious thing today is, the time. People want to do so many things in their life. But the prob...
