Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 8661 til 8680 af 127115
-
Medicin: 9,4 (10,2 justeret)
ForumindlægHejsa alle med forstand på videregående uddannelser... Jeg har søgt lægevidenskab på AU og SDU... Er der nogen der kan vurdere, om jeg har en chance med et snit på 9,4 (10,2 justeret)? Jeg skal jo til at søge lejlighed, men vil vente lidt med en, jeg har fået tilbudt nu, hvis chancerne er små? -
Årskarakterer og eksamenskarakterer i gymnasiet?
ForumindlægHej jeg har lige nogle spørgsmål ang års- og eksamenskaraktere i gymnasiet (jeg går på HHX). Bliver årskarakterene for de fag man ikke kommer op til eksamen, overført til eksamensbeviset? Og hvis jeg nu i årskarakter får 4 i matematik, men 10 til matematik eksamen, hvad vil er så stå på mit eks... -
Nervøsitet!
ForumindlægOkay, jeg er ramt. Det er slemt! Jeg skal til eksamen i overmorgen. Og jeg har læst flittigt og følt jeg har styr på tingene. Jeg går i 3.g og skal op i religion som det første. Har aldrig haft nervøsitet som et kæmpe problem.Men nu er det slemt. Jeg har glemt alt. ALT!!Andre??? -
Bliver
ForumindlægHej Jeg har et problem med at få oversat følgende sætninger: - De bliver gode venner - Pardals far bliver ikke taget til fange I den første har jeg skrevet "son amigos buenos" men det har så vidt jeg ved mere en betydning af "er blevet gode venner", hvilket ikke passer ind... -
Oversættelse.
ForumindlægHej folkens. Nedenfor et lidt kompliceret stykke engelsk, som jeg har store problemer med at oversætte. Er der en hardcore-engelsksproglig, der har evnerne og lysten til at oversætte? På forhånd tak!\n\nVolcanic eruptions produce large volumes of gases that eventually reach the oceans -- most imp... -
Lige en smule hjælp.. Tak..
Forumindlæghejsa og på forhand tak.. Jeg har en opgave som jeg skal bruge lidt hjælp til.. håber du kan finde ud af den og hjælpe mig på vej.. Opgaven I en 0,0500 M vandig opløsning af myresyre måles pH ved 25 grader til at være 2,54. a)beregn protolysegraden for myresyre i opløsningen. b)beregn ud fra måli... -
hulk
Forumindlægikke nogle kloge hoveder.. tror næsten jeg er den eneste i dk der skal op i samf B! hehe -
Differentialligning - lineær
ForumindlægI en model for udviklingen af antallet af individer i en population betegner N(t) antal individer i populationen til tiden t(måles i døgn). Den hastighed hvormed N(t) vokser til tiden t, er lig med g(N), hvor g er er en lineær funktion af N. Det oplyses, at g(0,1*10^5)=1,8*10^4 og g(10^5)=3,0*10... -
Skr. bio A
ForumindlægEr der nogen, der har været oppe i dag til skr. bio A? -
Fission
ForumindlægHej! Er der en, der kan svare mig på, hvorfor det er, at fx uran-kernerne under en fissionsproces skal være radioaktive? Kunne man ikke forestille sig, at man kan beskyde en stor kerne, der ikke er radioaktiv og dermed stadig få samme effekt? Eller har det noget at gøre med, at det kun er radi... -
Oversættelse
ForumindlægHej:)Nogen der gider rette min engelsk oversættelse? bare de værste fejlSig det på engelskUnder anden verdenskrig gik mange kinesere i Californien med skilte, der angav deres nationalitet, for ikke at blive forvekslet med japanere, men da en ny engelsktalende generation voksede op efter krigen, b... -
Eksponentiel regression - New York
ForumindlægHej alle jeg har lige et enkelt spørgsmål jeg ikke helt kan hitte ud af... Opg: Tabellen herunder viser byen New Yorks indbyggertal i årene fra 1790 til 1900. År 1790 1800 1820 1840 1860 1880 1900 Indbyggertal i tusinder 33 60 124 312 813 1912 3437 a) Vis, at udviklingen i New Yorks i... -
Spørgsmål omkring gennemsnitsberegning!
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på: Hvis man er på 3.år i hhx og ens gennemsnit ender med at ligge på omkring f.eks 1,963 (eller lignende). Må man så stadig gange med 1.03? (hvis man har 5 A Fag) Og tæller det som bestået ved afslutningen af uddannelsen? (er ikke i sådan en slags s... -
Differentation af e^x
ForumindlægHejsa. Er der en som kan forklare mig hvordan den differentieres? Jeg forstår nemlig ikk de første led hvor f(x+deltax) bliver til ex+deltax og heller ikke det næste led samt det sidste. Jeg forstår ikke hele differenteringen. -
Reducering af følgende udtryk?
ForumindlægHvordan reducerer jeg følgende? x^2-(x-1)^2 ___________ Jeg har prøvet mig lidt frem, men synes ikke den går op. - Det er især det 2 tal der står "i anden" til sidst, der volder mig probemer. Nogle der kan hjælpe lidt her? :) På forhånd tak .. -
Iod - Polært eller upolært - Og hvorfor?
ForumindlægHej, sidder med en kemi-journal som jeg stort set er færdig med. Jeg mangler dog at svare på en sidste ting, nemlig om Iod er polært eller upolært - og hvorfor? Hvis der var en der kunne hjælpe med det ville det være super. -
Hjælp til aflevering
ForumindlægHej. Jeg mangler en til at hjælpe mig med min aflevering, da jeg ikke er den bedste (og det er den sidste, inden jeg afslutter faget, så jeg vil gerne have en god karakter). Jeg har vedhæftet afleveringen, hvor opgaveformuleringen også indgår. Håber der er en, som vil hjælpe. Tak på forhånd. -
Hvad skal jeg gøre. Tænker og tænker!
ForumindlægHej folkens I september måned lavede min klasse og jeg selvfølgelig to prøver. En staveprøve og læseprøve i dansk. Begge mine prøver gik rigtig dårligt. og når jeg siger dårligt betyder det meget dårligt. Jeg har tænkt over prøverne lige siden, og går stadig og tænker på dem. Vi har skolehjemsamt... -
differentialligning^2
ForumindlægHeyHar virkeligt et problem med nedenstående opgave... Ved slet ikke hvordan jeg skal komme i gang. Håber virkelig nogen vil hjælpe.Opgave 6a (November 2001):Figuren viser en skematisk tegning af en metalstang, der er fastgjort i en mur ved O. Metalstangen er påvirket af en lodret kraft i punktet... -
Lille Tysk Oversættelse.. HJÆLP!
ForumindlægJeg ville sætte enorm meget pris på hvis en gad, at kigge på denne lille oversættelse!! Den skal afleveres i morgen.. så jo før hjælpen kommer jo bedre.. hehe TYSK: Anette ankommt zu die Stadt mit der Zug. Sie geht in die Wartesaal hinein und stellt den Koffer auf den Fussboden. Während sie au...
