Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 8701 til 8720 af 176851
-
KIGGE KEMI RAPPORT igennem?
ForumindlægHej,, er der nogle som har lidt til tilovers til at kigge en kemi rapport igennem? OBS: Den skal allerede afleveres i morgen he :) -
Kemi B - turbokursus!
ForumindlægHej, jeg skal læse kemi B op her til sommer, men aner ikke hvorhenne man søger ind, hvordan, hvornår de åbner op for det? Er i Aalborg -
Fysisk kemi opgaver
ForumindlægHej. Er du god til fysisk kemi_ så har jeg brug for din hjælp til at løse opgaver, og selvfølgelig mod betaling :) Skriv gerne til: andreaslund1@hotmail.com -
Fysik/kemi FSA
ForumindlægHej gutter. Jeg skal snart op i afgangsprøven i fysik/kemi, og ville derfor sætte meget pris på hjælp til et par forsøg og gerne noter. Emnerne er: Jordens magnetfelt Elektolyse Fremstilling af HCL Metaller Transformation Jeg ville virkelig sætte pris på hjælp! På forhånd tak ;) -
Samfundsfag A Engelsk A
ForumindlægJeg skal skrive SRP i samfundsfag A og engelsk A. Mit emne er kriminilaitet i USA hvor jeg har valgt at tage fat i seriemorder. Jeg tager også fat i Jeffrey Dahmer serien. Skal dog kun tage fat i to afsnit, hvilke afnsit vil i anbefale? Har selv set serien -
Nogle gode råd til hvordan man skal læse op til dansk eksamen.
ForumindlægHej SP Jeg vil gerne vide om nogen af jer har gode råd til at læse op til dansk? Det vigtigste er selfølgelig at have fulgt med hvilket jeg har, men jeg vil jo gerne være ekstra godt forberedt. Hvor laver man typisk fejl? hvad vil være en god ide at læse op? Ved godt der er individuelt men sådan ... -
Kan man tage hele gym om efter sidste eksamen
ForumindlægJeg har afsluttet hf i år 2022, og tog ikke rigtig gym seriøst og har nu et snit på 5,9 som ikke giver adgang til ret meget. Nu ved jeg hvad jeg vil være, og vil helst søge kvote 1 hvilket ikke er muligt med mindre jeg forhøjer mit snit ved at gå på HF igen efter jeg har afsluttet, altså starte h... -
Align til kemi
ForumindlægJeg vil gerne have noget, der ser ud som http://peecee.dk/upload/view/89679 (øverste). Kemiformlerne skriver jeg med \ce{H2O} fra mhchem-pakken. Problemet er at få tingene til at stå under hinanden korrekt. Mit forsøg med align ser meget mærkeligt ud (nederste figur i linket.) Her er koden: \b... -
kemi reodoxreaktion
ForumindlægHur balanserar man reodoxreaktion? Cu(s) + NO3- (aq) —> Cu2+ (aq) + NO2(g) -
Kemi opgave - hjælp!
Forumindlæg100,0 g aluminium bringes til at reagere med dioxygen i en beholder med 100,0 f dioxygen. Hvilket stof er den begrænsende faktor, og hvor meget aluminiumoxid kan der maksimalt dannes? (Husk at skrive reaktionsskemaet op og opstil jeres udregninger som basiskemi c, side 92-93) -
Hjælp KEMI koncentration! :)
ForumindlægJeg har lidt svært ved at forstå hvordan man finder koncentrationen for [NH3] og [NH4+ ] i det følgende: jeg har lavet et eksperiment hvor jeg har tilsat 1 g ammoniumchlorid til 10 mL natriumhydroxid. da alt stoffer var opløst tog jeg 90 mL vand i opløsningen og rystede det. hvorefter jeg må... -
Organisk kemi
ForumindlægHej folkens :) Er der nogen herinde der kan hjælpe mig med opskrivning af systematiske navne for følgende forbindelser: 1. CH3-C-(CH3)2-CH2-CH2-CH-(CH3)-CHO 2. CH3-CHOH-CH2-COOH 3. CH2=C(CH3)-CH=CH-CH3 4. HCCH 5. CHBr3 6. C6H5CHO 7. (CH3)2CHCOCH3 8. CH3-CH2-CH(CH3)-CHOH-CH2-CH3 9. C6H5OH 10. CH2... -
VØ eksamensopgave
Forumindlæg15 aug. 2014 VØ eksamensopgave - Tivoli A/S Jeg har virkelig brug for svar om nogen har denne opgave liggende som de vil dele. ASAP -
inspiration til emnevalg - kemi-historie
ForumindlægHej allesammen! Jeg skal til at vælge de fag jeg vil skrive i, når vi skal skrive SRP. Jeg er rimelig sikker på, at jeg vil vælge enten Kemi-Historie eller Kemi-fysik. Mit problem er bare, at jeg ikke rigtig kan finde på et virkeligt interessant emne indenfor fagkombinationen. Hvis der er nogen d... -
NATURGASLAGER EN GAMMEL OPG FRA EKSAMEN I SKR FYSIK
Forumindlæghey allesammen....jeg har en opgave for om naturgaslager hvor jeg har løst opgave a men kan ikke finde ud af b er der nogen der vil hjælpe med formler osv... seriøst har virkelig prøvede men får noget meget mærkeligtopgavelageret fyldes ved at pumpe gas fra naturgasnettet ind i lageret. Pumpen ov... -
Finde a når 8=2^a
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af hvorfor: 8=2^a Giver a=3 Nogen der kan hjælpe med en forklaring???? -
kemi- kvantetal
ForumindlægHej, er der nogen der ved hvordan man kan svare på disse spørgsmål? 1. Hvad er kvantetallene for en elektron der skrives som: 2p1 2. Hvordan skrives en elektron med kvantetal (3,2,2,-½) 3. Afstem i sur væske reaktionen: Ti3+ (aq) + MnO4-(aq) → TiO2+(aq) + Mn2+(aq) Hv... -
HJÆLP - kemi opgaver
ForumindlægHej, jeg har virkelig brugt lang tid på den her opgave, men kan ikke forstå den og komme videre. Jeg har lavet alle øvrige delopgaver, men det er den eneste jeg ikke rigtigt forstår. Delopgaven lyder: e) Beregn pH for en 2,0 M opløsning af . Det kan antages, at phosphat opfører sig som en m... -
Kemi opgave
ForumindlægHej er der nogle som kan hjælpe mig med den her opgave. Ved slet ikke hvad det er jeg skal gøre, gerne uddyb med forklaringer. Fra tabel 4 AgCl K0=1,78*10^-10 M^2 På forhånd tak. -
Kemi olympiaden! Hjælp!
ForumindlægGod lørdag til jeg alle. Jeg har svært ved at lave opgave 4 i den vedhæftede fil. Jeg håber nogle af jer kan hjælpe.
