Søgning på: biologi pensum. Resultater: 8761 til 8780 af 11183
-
Mavesyre
ForumindlægHer i sommervarmen skal man sørge for at drikke en masse vand, men jeg undrede mig lige over: Hvad sker der, hvis man drikker for meget vand? Kan man godt risikere, at mavesyren bliver fortyndet? Hvordan kan det være, at mavesyren ikke ryger ned i tarmene? Og hvor lang tid tager det, fra når ma... -
Forsøg med kulhydratee, det haster! :I
ForumindlægHej! Jeg går på teknisk gymnasium, og har lavet et forsøg med kulhydrater, fehlings reagens, saccharose, glucose og iod -iodkalium. Skal så nu til at besvare nogle spøgsmål, men kan ikke rigtig finde ud af dem, og mangler VIRKELIG hjælp. Her er spørgsmålene: 1. hvilke af stofferne: glucose, sacch... -
hf enkelt fag?
ForumindlægHej. Jeg har et par spørgsmål. Er HF-enkelt fag og HF 2 år det samme, hvis man har et minimum antal HF-enkelt fag? Kan man overføre fag man har fået gode karakter i fra STX eller 1.HF til HF enkeltfag? Er der forskel på HF og STX, udover at der er flere A-fag på stx, men de kan dog suppleres ... -
Gym Karaktersystem
ForumindlægHej.. jeg har været inde og kigge på mine indtil videre givne karakterer for afsluttede fag. Det som undrer mig er, at der f.eks. står billedetkunst..jeg fik 7(den nye) og den vægter 1,00, mens en 7 i skriftlig fysik b-niveau vægter 0,75? burde det ikke være omvendt. Desuden så ser det ud som om... -
HJÆLP!!! Spansk oversættelse!
ForumindlægHej alle derude. Jeg går i 1.g og er i krise, da jeg skal aflevere en spansk-opgave til i morgen, hvor jeg skal oversætte følgende tekst til dansk: Hola, Me llamo Margerita Fraga. Soy de Santiago de Compostela. Soy gallega. Soy morena y tengo los ojos verdes y el pelo largo y liso.Vivo en un piso... -
Nerveceller
Forumindlæger ikke sikker omkring emnet så derfor spørge rjeg. nogle der hurtigt kan ridse op: hvilke nerveceller der fungere i hjernen og hvordan de virker? Og hvilke nerveceller der fungere resten af kroppen og hvordan de virker? tak. -
Hjælp - det haster.
ForumindlægHey alle:) Jeg går i niende klasse. For nogle dage siden, snakkede jeg med min Uu-vejleder og hun sagde at jeg er gymnasie klar. Men alligevel går jeg tit og er bekymret, over om det bliver for svært. Eller kan jeg klare det eller dropper jeg ud efter en måned? Jeg ville virkelig gerne t... -
SØGES: Undervisning i statistik
ForumindlægHej alle Jeg søger en dygtig statistiker som kan undervise mig i statistik. Jeg håber der findes en der kan/har lyst til at undervise i faget ELLER, at der er nogen der kender nogen. De bedste hilsner -
Medicin bøger engelsk eller dansk
ForumindlægHejsa Jeg er så heldig at være blevet optaget på medicin og jeg begynder her 1. september 2017. Pensumlisten er ude, men i Kursus i basal humanbiologi kan man både få en bog om anatomi og fysiologi på dansk og en på engelsk. Det skulle være den engelsk Hole's Essentials of Human An... -
Tysk resume af teksten studenter - gramma hjælp!
ForumindlægHej alle sammen. Skal aflevere tysk stil imorgen og kan virkelig godt bruge hjælp til at få den rettet og nogen kommentar til dens indhold. Teksten jeg har læst på dansk handler om studenters dag, hvor de kører i lastbil o.s.v. Hvad der er vigtigt er at en tysker skal kunne forstå det - de kende... -
HIV
Forumindlæget hurtigt spørgsmål om HIV er man HIV-smittet hvis der kommer en farvereaktion ved feltet HIV-antigen? for er ved at lave en opg om det og der er to tegninger, hvor begge tegninger med uspecifikt IgG-antistof har givet en farvereaktion men på det ene er der en farvereaktion på både uspecefikt... -
Udregning af mængde
ForumindlægHej, Jeg sidder og skal lave en udregning til min SRP, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Det er fra et biologiforsøg, der omhandler, hvor meget metan, der dannes i koens vom. Fra forsøget fandt vi, at der på 243 min. blev dannet 418,5 ml. metan. Dette var gas fra en foderblanding med 20... -
Littærere træk ved romantikken
ForumindlægSom beskrevet, nogen der hra nogen litteære træk fra romantikken? -
MEGA STRESSET!!!
ForumindlægHEj, jeg har lige fået at vi skal op i geografi og tysk som udtræksfag!!!Men jeg er mega stresset/forvirret, for ved intet om hvordan jeg skal forberede mig..vil være mega dejligt hvis nogen vil hjælpe mig lidt på vej...(Behøves ikke kun at være i tysk-Geografi, men også de andre obligatoriske fa... -
Stefan Frello
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mht. info om Stefan Frello, både som person og forfatter ? -
Metoder
ForumindlægHej alle! Skal op til AT-eksamen d. 19/5 og sidder derfor og arbejder med min synopsis. Men har ikke særlig meget om metoderne (skriver i engelsk og samfundsfag) - Er der nogen der kan fortælle mig hvilke metoder man anvender i disse fag eller har et link til noget hvor man kan få mere at hvid... -
Haster- Metode
ForumindlægHej :) Jeg skal op i AT mandag, og jeg vil meget gerne vide hvilke metoder man bruger i psykologi. jeg skriver om fedme i bio/psyk. I psyk. delen har jeg forklaret hvorfor man bliver overvægtig, her har jeg brugt Freud og nogle andre, og så har jeg skrevet noget om konsekvenserne. så hvad he... -
Super Size Me
ForumindlægHey Jeg skal lave en analyse af filmen "Super Size Me" Er der evt. nogen som har gjort det før eller kan komme med nogle gode råd/scener der er vigtigt i filmen. -
Det evige liv
ForumindlægVidenskaben kommer tættere og tættere på det evige liv. Tror I at forskerne nogensinde får isoleret det gen der gør at vi for fremtiden kan leve som 25-årige for evigt? Hvis ja - tror I det bliver opdaget inden for vores levetid? -
Tillykke folkeskole elever!
ForumindlægJa, nu var der en tråd der hyldede De nye Studenter, men det er da også på tide, at hylde os (tidl. folkeskole elver). Hurra! Tillykke! Men hvordan er det så gået i De forskellige eksamner? Jeg selv har været vidt omkring på karakter-skalaen. Vi starter i bunden: Dansk mdt: 2 F/K: 4 Engelsk mdt...
