Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 8821 til 8840 af 160717
-
gør rede for forskriften for en lineær funktion og for betydningen af konstanterne a og b.
Forumindlæggør rede for forskriften for en lineær funktion og for betydningen af konstanterne a og b. hvad ville i gøre her? har selv gjort sådan: Forskrift: f(x) = ax+b a: hældningskoefficienten b: skæringspunktet med y aksen men er i tvivl om der er mere jeg skal have med:S -
Matamatik A suppl. Må man bruge 89'erne til eks?
ForumindlægJeg regner med at tage matematik A på 3 mdr. på GSK. I den fordindelse vil jeg gerne høre om der er nogle der ved om man må bruge 89'eren til den skriftlige eksamen? Er der iøvrigt nogle der ved om den skriftlige eksamen på Mat A også består af to delprøver (en uden og en med hjælpemidler)?... -
Opgave 437 i Teknisk matematik af Preben Madsen
ForumindlægHej alle Jeg sidder med denne opgave og kan simpelthen ikke finde en løsning. facitlisten har heller ikke kunne hjælpe mig, da de svar som den giver ikke virker logisk. Opgaven lyder som følgende: Vi har fået en vektorfunktion → r (t) = ( 2t-2 ) (... -
Matematik og Fysik
ForumindlægHej, jeg skal skrive sro i mat og fys. Vores valgte emne er: lys og atomer. Har I nogle gode punkter man kan inddrage? -
nogen der vil hjælpe hurtig "matematik "
Forumindlægi er bare rigtig søde og lave den nu og lave udregning til den første, så jeg lige forstår det, elleres facit til de andre (3a-7b+5)+(-3b-3)-(-4+2b) 7a-12b+8 7a-2b+2 7a-4b+2 7a-12b+2 4(3a-2b) 12a-2b 12a-8b 7a-2b 7a+2b (2a-3b)(2a+3b) (a+b)(a+b) -
Matematik b-niveau studentereksamen December 2008
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering i matematik, og vil høre om der ikke er en som kan hjælpe mig med Opgave 1,2,3,9,10 og 12 Jeg forstår dem nemlig ikke rigtig. Opgave 1 lyder: To funktioner er givet ved f(x)x200 og g(x)3x600. Bestem førstekoordinaten til skæringspunktet mellem graferne fo... -
Opgave 3 matematik B eksamen 2010
ForumindlægPå figuren ses grafen for en lineær funktion f ( x) = ax + b . Grafen for f går gennem punkterne P(2,5) og Q(4,11) . ?Bestem a og b. Og så opgave 1.39 B? Vil sætte stor pris på det! -
Kan man ændre sine A-fag karakter, efter at have afsluttet dem i 3g ?
ForumindlægHejsa. jeg har afsluttet 3g med -3 i Mat A. Jeg kan desværre ikke komme ind på det uddannelse jeg vil. Mit spørgsmål er kan jeg ændre mit -3 i mat A ? ved at tage enkeltfag i hf. -
Skoleskift nu eller efter eksamenerne i grundforløbet??? (uge 43) STX .
ForumindlægHej alle sammen Jeg har virkelig brug for hjælp!! Jeg er startet i 1g og går på et gymnasie som jeg, ved jeg ikke gider at gå på i 3 år. Gymnasiet er en time væk, fra der hvor jeg bor og det er mega trættende. Jeg har også fundet, ud af at de ikke tilbyder fransk som begyndersprog og den studie... -
Er der en der er god til matematik som kan hjælpe mig .. Opgaven er om eksponentiel udvikling
Forumindlægskriv i indbakke.. -
Matematik... Linær, sammenhæng mellem delta'erne
ForumindlægSpørgsmålet lyder således: Lad os tænke os, at der er en lineær sammenhæng, y = ax + b, mellem de to variable x og y. Bevis den sammenhæng, der er mellem Δx og Δy. -
Hvordan viser man højt taksonomisk niveau i matematik i SRP?
ForumindlægTitlen :) -
Tysk A eller IØ A
ForumindlægHej, Ville høre ind til, hvad I mener er bedst/lettest at trække op på A-niveau, og hvad er jeres oplevelser med hensyn til eksamen og timerne? Vh. :) -
Aalborg/Nordjylland: lektiehjælp i matematik/fysik tilbydes
ForumindlægGår du på HHX, STX, HF? Bor du i Aalborg eller i Nordjylland? Søger du lektiehjælp i matematik eller fysik? Så er hjælpen nær, 33 årig Cand.Scient med hovedfag i matematik og sidefag fysik, der til daglig underviser i gymnasiet (og har flere års undervisningserfaring), tilbyder lektiehjælp i m... -
Aalborg: Lektiehjælp/brush up i matematik og fysik tilbydes
ForumindlægHej er du dumpet til årsprøve/studenterekamen i Matematik eller Fysik? Går du på HHX, STX, HF? Bor du i Aalborg eller i Nordjylland? Skal du til re-eksamen i august? Så er hjælpen nær. Cand.Scient i Matematik og Fysik og som til daglig underviser i Gymnasiet (og har flere års undervisningserfar... -
skrappe mennesker til matematik:S please hjælp. simplificere
Forumindlæg* Jeg må ikke bruge nogen former for lommeregner XD. a) Simplificer (d.v.s. skriv på formen z = x + i · y, x, y ∈ R): (1 + 2i)(1 − 2i) / 3 + i b) Find alle løsninger til ligningen z4 + 1 = 0 og vis løsningerne på en tegning. c) (Lidt udfordring i lyset af ovenstående opga... -
Let matematik
ForumindlægEr der nogen her inde der har lyst til at rette mit matematik, det er ikke så svært -
(a+10)/a = a/10
ForumindlægJa, jeg skal løse den ligning i overskriften.. Men kan slet ikke knække koden! Er der nogle der kan hjælpe? :) -
eksponentielle sammenhængForklar den eksponentielle sammenhæng y=b·a^x. Du skal bl.a. komme ind på halverings-/fordoblingskonstant.
ForumindlægForklar den eksponentielle sammenhæng y=b·a^x. Du skal bl.a. komme ind på halverings-/fordoblingskonstant. n nogle der kan hjælpe? -
Finde a^3 hvor a=5-3i
ForumindlægHEJ Jeg sidder og regner nogle opgave med komplekse tal. Jeg er nu stødt på opgaven: Lad a=5-3i Bestem a3 Hvad gør jeg? Håber nogle kan hjælpe mig :)
