Dansk

Skoleskift nu eller efter eksamenerne i grundforløbet??? (uge 43) STX .

25. september 2022 af sofia877 - Niveau: C-niveau

Hej alle sammen

Jeg har virkelig brug for hjælp!! Jeg er startet i 1g og går på et gymnasie som jeg, ved jeg ikke gider at gå på i 3 år.  Gymnasiet er en time væk, fra der hvor jeg bor og det er mega trættende. Jeg har også fundet, ud af at de ikke tilbyder fransk som begyndersprog og den studieretning som jeg gerne vil have.  Hvilket selvfølgelig er et problem. 

Jeg har prøvet at give skolen en chance, hvilket er grunden til jeg ikke har skiftet endnu. Der er kun 4 uger inden jeg skal op til NV og AP-eksamen, derfor ved jeg ikke om det er dumt at skifte nu eller skifte efter eksamnerne. Jeg ved at jeg ville kunne klarer NV prøven, om det så er på mit nuværende gymnasium eller ej. Det, der dog gøre mig nervøs er pensumet i NV, da det selvfølgelig er forskelligt fra skole til skole og lærer til lærer- 

Har prøvet at skirv en e-mail til min studievejleder, men hun svarer ikke. 

Håber, at der nogen er jer kloge mennesker som kan hjælpe mig lidt. 

mvh.


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. september 2022 af kravlundis

Okay, du siger en hel masse her, så lad os tage det fra en ende af:

1. Du må have vidst, inden du startede på gymnasiet, at der var 1 times transporttid. Derudover kan jeg heller ikke forestille mig, at du ikke ville have kunnet læse dig frem til, at gymnasiet ikke tilbyder din ønskede studieretning. De to "faktorer" er du selv ude om.

2. Skulle du vælge at skifte gymnasie, vil jeg klart anbefale at vente til EFTER din AP- og NV-eksamen.

3. Det virker mærkeligt at din studievejleder "ikke svarer" - det er trods alt deres job at hjælpe elever der står i situationer som netop din. Hvornår skrev du til hende?

Held og lykke med det hele - det er aldrig nemt at skifte skole/gymnasie. Jeg har selv prøvet det.


Svar #2
25. september 2022 af sofia877

Tusind tak for dit svar!

Og ja det er mega mærkeligt . jeg skrev for en uge siden :/.



Skriv et svar til: Skoleskift nu eller efter eksamenerne i grundforløbet??? (uge 43) STX .

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.