Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 8961 til 8980 af 154033
  • "A Shot in the Light" by Lion Goodman

    Forumindlæg
    Hej igen igen!Er I sikre på, at I ikke har nogle nøgleord eller guldkorn i forbindelse med "A shot in the Light"?Det drejer sig især om tolkning af titlen.På forhånd mange tak!
  • Funktioner

    Forumindlæg
    Nu blev det jo også min tur til at bede om hjælp. Opgaven er fra "Eksamensopgaver i matematik" opg 4028. i begyndelsenaf året 1980 deponeres forskellige radioaktive isotoper. Som bekendt aftager mængden af en radioaktiv isotop eksponentielt med tiden. 1) der deponeres 2.00 g af isoto...
  • Bestem konstanten A således at y0(x)=Ae^2x

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder fast med denne opgave her: "Bestem konstanten A således at y0(x)=Ae^2x er en løsning til 2. Ordens differentialligningen: d2y/dx2 + 6y = 3e^2x" Jeg kan simpelthen ikke se mig ud af hvor jeg skal begynde... på forhånd tak
  • Burde jeg klage over min årskarakter?

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i 3.g og har lige fået 10 i skriftlig matematik A i årskarakter. Jeg er lidt i tvivl om jeg burde klage, og vil derfor høre jeres mening. Her er mine karakterer for alt skriftligt i år: Afleveringer: 12 ,12,12,12,7,12,12,10,10, 12 (der var et par stykker jeg ikke kunne finde, men de ...
  • mat a skr eksamen maj 2009 + august 2009

    Forumindlæg
    har i besvarelserne til stx mat a fra maj 2009 + august 2009? :D det haster! plz help me
  • Hvordan bestemmer jeg ud fra grafen fortegnet for hvert af tallene a, b og c?

    Forumindlæg
    Altså, jeg ved godt at "c" er grafens skæringspunkt med y-aksen, men hvad er så a og b?
  • Bestem de værdier af a, for hvilke følgende ligningssystemer har netop 1 løsning!

    Forumindlæg
    Bestem de værdier af a, for hvilke følgende ligningssystemer har netop 1 løsning! (a+1)x+4y=3 2x+(a-1)y=5 Hvordan gør jeg det?
  • reducer (2a - 1)^2+3(7-a) a^2

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der ved hvordan man reducer (2a - 1)^2+3(7-a) a^2 i må meget gerne skrive hvordan uden at reducere det hvor mig tak :)
  • en funktion er givet ved f(x)=4*a^x

    Forumindlæg
    Hej all Jeg er kommet til en opgave der lyder således: En funktion givet ved f(x)=4*a^x Hvor a er et positivt tal. Grafen for denne funktion går gennem punktet (2,100). a) Bestem tallet a. Hvordan skal denne forståes? Og hvordan skal jeg begynde og regne den ud? Tak på forhånd. Matt
  • Mundt. mat, C : Bestem a og b i en eksponentiel vækstmodel

    Forumindlæg
    Hjælp,. (: Jeg er ved at læse op til mundtlige matematik eksamen på C niveau, og der er noget jeg mangler som jeg håber jeg kan få hjælp til herinde.. Dette er spørgsmålet jeg sidder og makker med: Gør rede for den eksponentielle vækstmodel y = b * ax Du skal bl.a. komme ind på betydningen af t...
  • Isoler x ligningen: a*x+8=-b*x+5

    Forumindlæg
    Jeg har matematik aflevering for, men ikke løse denne opgave: Ísoler x ligningen a*x+8=-b*x+5 Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig, på forhånd tak!
  • opg. 5.004 fra Eksamens opg i mat a-niveau 2006

    Forumindlæg
    Hi derude er der nogen der gider hjælpe med denne mat opg. fra: opg. 5.004 fra Eksamens opg i mat a-niveau 2006.
  • To A rh+ mennesker har fået et barn der er 0 rh-. Hvordan er det gået til?

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal lave en rapport om blodtypernes genetik, og jeg kan ikke finde ud af at besvare dette spørgsmål: To A rh+ mennesker har fået et barn der er 0 rh-. Hvordan er det gået til? Håber at I kan hjælpe mig ;-) Vh Annemie
  • analyse og fortolkning af romanen get a life vita andersen

    Forumindlæg
    fortolkning og analyse af romanen get a life vita andersen,,,det haster plz
  • Bestemme konstant a således at l er vinkelret på m

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med min matematikaflevering og har problemer med en opgave. I eksamensopgaver i matematik matematisk linje 2-årigt forløb til b-niveau, sproglig linje højt niveau 1998, hedder opgaven 3.033 Opgaveformulering: "I et koordinatsystem er en linje l bestemt ved ligningen x+3y-100...
  • Forskellen mellem UV-a, UV-b og UV-c.

    Forumindlæg
    hvad er forskellen på UV-a, Uv-b og UV -c
  • Kan man ændre sine A-fag karakter, efter at have afsluttet dem i 3g ?

    Forumindlæg
    Hejsa. jeg har afsluttet 3g med -3 i Mat A. Jeg kan desværre ikke komme ind på det uddannelse jeg vil. Mit spørgsmål er kan jeg ændre mit -3 i mat A ? ved at tage enkeltfag i hf.
  • har jeg beseåt B og C når jeg har haft A og dumpet??

    Forumindlæg
    hejsa i HTX startede jeg i første år med matematik på C, andet År på B og sidste år på A, men jeg dumpede så A. Har jeg så os dumpet B og C eller hvordan fungere det egentlig?
  • Dårligt snit ? Drop ud.

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Jeg går i øjeblikekt på en stx uddanelsen og er i gang med mit 3 år, jeg er indstilelt til eksaminerne, osv. Mit problem er at jeg har fået nogle meget dårlige årskarrakterer, blandt andet nogle -3 og et par 00 og 02. Jeg valgte så at søge ind på et studenterkursus, hvor...
  • Retvinklet trekant, kender vinkel a og hypotenusen, bestem alle andre sider og vinkler

    Forumindlæg
    I know, det er total børne lærdom, men jeg skal lige skubbes igang bare til at finde en af vinklerne.. For her sidder jeg med min dyre TI-89'er og kan ikke huske hvordan man man finder en side ved hjælp af sinus. Jeg kender vinkel A som er 40, og hypotenusen som er 1, samt jeg ved at den er r...