Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 8961 til 8980 af 174808
-
Forklaring på enheden ohm (dansk vs. matematik)
ForumindlægSom jeg har forstået det er det god forumetik ikke at stille et nyt spørgsmål med en anderledes vinkel end det egentlige spørgsmål Men følgende er afstedkommet fra et tidl. spørgsmål hvor det blev defineret at enheden Ohm er det samme som J · s/ C2 Sidder nu og spekulere på at hvis man nu ... -
Økologi, biologi og matematik - Størrelse form og funktion
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser op til min økologi eksamen, men jeg har lidt svært ved at forstå et tema omkring størrelse form og funktion, overflade volumen forhold osv. Så jeg håber lidt der er nogen som kan hjælpe. :) To algearter, som lever i ferskvand, er cylindriske og ensdannede, dvs. de har de... -
Hældningskofficienten a
ForumindlægEr der nogen der ved, hvad formlen for hældningskofficienten a er ? Haster lidt. -
Lineær funktion opg. 1.01 i eksamensopgaver i matematik B bind 1
ForumindlægHej,Jeg kan altså virkelige ikke finde ud af hvad jeg skal gøre ved denne, jeg ved det er en lineær funktion men ellers er jeg lost - håber nogle kan hjælpe mig, da jeg ikke er den skrappeste til mat...Ved levering af en vare er prisen p bestemt ved:p=80x+1600,hvor x angiver mængden af varen i kg... -
Vektorer - bestem to værdier af t. når vinklen er bestemt mellem a og b
ForumindlægBestem de to værdier af t, så vinklen mellem a og b er 45 grader. a = (2 , 5) og b = (t , 3) -
bestem a
Forumindlægvil i være søde og hjælpe mig i denne opgave. f(x)=4*a^x funktionen går gennem (2,100) bestem a. -
hjæææælp, indledning, med eller uden resumé af min bog?
Forumindlægjeg er nu næsten færdig med min opgave, men mangler kun lige indledningen. jeg skal analysere en bog, men har ikke sat mit resumé af bogen ind i dén del, fordi jeg tænkte at det skulle stå i indledningen. men nu bliver jeg pludselig i tvivl om jeg må det, eller om det skal komme i selve opgaven..... -
Den teoretiske stofmængde af kobber(||)sulfat pentahydrat uden pentahydrat
ForumindlægVi lavede et forsøg i kemi og udregnede den teoretiske stofmængde for CuSO4*H2O og fik ca. 0,0067 mol Dernæst skulle vi beregne den teoretiske stofmængde for CuSO4 og vores lærer sagde, at det også gav 0,0067 mol, hvilket min gruppe og jeg ikke helt forstod, selv om hun forsøgte sit bedste at fo... -
isolering af a
ForumindlægHejsa.. hvordan isolere jeg a i følgende ligning?e^a + e^-a = 10 -
hvordan reducer man (a-b)(a+b)
Forumindlæghvordan reducer man (a-b)(a+b) -
Pengedeling opgave i matematik aflevering 7. Klasse
ForumindlægDenne opgave har jeg før haft fat i, men har glemt hvad jeg skulle. Anne, Bo og Carsten skal dele 440 kr sådan at Bo får halvt så meget som Anne, og Carsten får 100 kr mindre end Anne og Bo tilsammen. Hvor mange penge får de hver? -
Er mit udkast til AT ok? (martin luther king "i have a dream"
ForumindlægProblemformulering Racisme og diskrimination har præget Amerika gennem mange generationer. Mange fortalere for ligestilling blandt sorte og hvide, har kæmpet deres kamp for at komme igennem med deres budskab. Manden dette lykkedes for var Martin Luther King der fik talt sit budskab ind i histori... -
Hf efter 1.g uden 10.-klasses eksamen?
ForumindlægHej derude. Reglerne siger umiddelbart, at du ikke kan tage en Hf, hvis du blot kommer fra 9. klasse i folkeskolen og dermed ikke har gennemført nogen form for 10. klasse. Men er der mon nogle af jer, for hvem det er muligt at svare på, om man kan optages på Hf hvis man gennemfører 1.g på en ... -
matematik opgave
ForumindlægHejsa. Jeg har lige to opgaver jeg godt kunne bruge noget hjælp til:Linien k går igennem (1,3) og danner en vinkel på 65º med x-axen.Angiv mulige ligninger for k.Er det så ikke bare og tage tan(65) ??De rette linier m og n er givet ved, at m går gennem punkterne (2,-3) og (0,-7),mens n har lignin... -
matematik eksamen
Forumindlægheyjeg har været oppe til mat eksamen, hvor jeg kom ud for at min lærer spurgte til det samme igen og igen, som jeg havde fortalt om tidligere..også troede jeg jo selvfølgelig at det jeg havde fortalt var forkert, og sagde andet, og det gjorde mig bare så forvirret..det trak mig ned..så sker det ... -
matematik trafik
ForumindlægHej... Jeg er gået i stå i opgave 3,4. 3,5 og 3,6 Jeg er helt blank. Vil I hjælpe mig ?? Jeg har prøvet og prøvet kan bare ikke finde ud af det. http://peecee.dk/?id=41768 På forhånd mange tak. -
Matematik ligning
ForumindlægHjælp, nogen der vil hjælpe :) 1/(x-2)=5 Jeg får min resultat til 11/5, men er ovorhovedet ikke sikker? -
Matematik - Vektorer
ForumindlægHey, skal bestemme gradtallet for den spidsevinkel som @: 10x-3y+12z=30 danner med den plan, der indeholder koordinatsystemets første- og andenakse. Hva menes der lige med det? Og hvordan finder man ligningen på det andet plan så man kan finde vinklen? Takker -
Kinetik som emne, hvor mat og kemi er beundet sammen? (Kemi/matematik-lærer?
ForumindlægHej Jeg skal ril at vælge fag til min SRP-opgave, hvor jeg tænker at kombinere kemi og matesmtik til at skrive om kinetik (reaktionshastigheder og differentialligninger af hvad jeg kan forstå), men vil gerne vide om der er noget matematik, der passer til min SEP, da jeg allerede har Mat a og haft... -
Matematik eksamenssæt
ForumindlægHej, er der nogen her som har resultater til Matematik Eksamens sæt 1 årig højniveau matematik studentereksamen august-september 2006 nogen som har et link eller nogen resulstater / regne metoder :) ?
