Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 8981 til 9000 af 160717
-
Bestem a?
ForumindlægJeg skal bestemme a... men hvordan?? 9 S(sqrt(x)+(a/sqrt(x))dx=12 3 -
Matematik årsprøve
ForumindlægHej, hvor kan jeg se sidst års eksamens opgaver i skriftlig matematik??... -
Prøven uden hjælpemidler HF matematik B juni 2010
ForumindlægJeg sidder med HF matematik B sættet fra Juni 2010. Det er en opgave med meget geometri i prøven uden hjælpemidler, som er nødvendigt for mig lige at få sat på plads Jeg har forsøgt mig indtil videre Opgave 2 f'(x)=0 →hældningen af tangenten er 0 i punktet x. Enten maksimum eller mini... -
hvordan løser man/finder man nulpunkter for 3.gradsligninger uden hjælpemidler, MAT A?
ForumindlægSkal jeg bruge et regneprogram, eller er det mening, man selv skal kunne løse dem, altså uden hjælpemidler? For eksempel: ''Bestem nulpunkter for funktionen: f(x) = x^3+1,5x^2-6x-2 ved godt at jeg skal løse ligningen f(x) = 0, men hvordan gør jeg det, når det er en 3.gradsfunktion? -
P(A)
ForumindlægP(A|B) = P(A omvendt U B) / P(B) Hvad betyder P(A|B). Nogen der vil komme med et konkret eks.? -
a=/0
ForumindlægHej Hvad betyder a = med / over = altså a=/0 betyder det a kun må være 0 -
Hvor kan jeg finde MAT B STX facit på tidligere eksamessæt?
ForumindlægHvor kan jeg finde MAT B STX facit på tidligere eksamessæt? Jeg søger dem fordi jeg er igang med at læse op til min terminsprøve, og jeg er derfor igang med at løse opgaver fra tidligere sæt som jeg har fundet på uvm.dk Håber på nogle kan hjælpe! -
Matematik D almen forbedredesesleksamen emne politi fra dec 2010
ForumindlægJeg har desværre mistet mine notater og facis fra skriftlig matematik D Almen forbedredelseseksamen i dec 2010 - hvor emnet var politi Er der nogle der har facit eller notater liggende til opgavesættet, eller ved hvor jeg kan finde dem, så vil jeg meget gerne se så jeg kan få orden i mine pap... -
bestemmelse af a
Forumindlægom en funktion f med regneforskrift f(x)=a * ln(x) oplyses det at f'(2)=3bestem tallet a.nogen der kan fortælle mig hvordan jeg lige skal gribe den an? -
Undervisning i matematik, statistik og/ell økonomi relaterede fag.
ForumindlægJeg underviser i: Matematik på a,b ell c (eller folkeskole) niveau. Har et års erfaring i privatundervisning, fra matematik på videregående uddannelser ned til 2. klasse. Statistik iflg. obligatorisk pensum på polit. (Underviser pt. en 2 års elev). Økonomi: Forståelse for generel samfundsøkonomi,... -
Redegør for matematikken ved opstilling af matematisk model
ForumindlægHej, Som overskriften lyder, så skal jeg i mit SRP redegøre for matematikken ved at opstille en matematisk model. Jeg forstår ikke helt hvad matematisk model er. Matematikken omhandler mindste kvadraters metode vha. matricer. Jeg skal bevise hvordan jeg finder koefficientene a og b ved regressi... -
A eller À
ForumindlægHvad er forskellen på a og à? Skal op til skriftlig fransk imorgen, så håber der er en der kan hjælpe :) -
A priori?
ForumindlægHva’ betyder disse to ord: A priori og ontolog (meget kort)? -
beregning af a
Forumindlægformlen for a i en eksponentiel funktion er x2-x2'te rod af y2/y1. Men hvordan taster man det ind på ti-89?, så det ikke bliver x2-x1*y2/y1 -
(a + b)^2 – (a + b)(a – b) − 2b( a – b)
ForumindlægEy Nogen der kan give et hint til (a + b)^2 – (a + b)(a – b) − 2b( a – b)? Har prøvet lidt frem og tilbage men.... Pas :/ -
Bestem a
ForumindlægHey. Der er givet en parabel med ligningen: y=2x^2-3x+5 og en anden linje med ligningen y=2x+a, hvor a er en konstant. Bestem a, så parabel og linje har ét skæringspunkt.. er der nogen der gider hjælpe.. uden at regne den ud, men bare fortælle hva jeg skal gøre... tak.. -
Matematik raport
ForumindlægHEJ, JEG SKAL LAVE EN MATEMATIK RAPORT HVOR EN AF OPGAVERNE LYDER: redegør for definationen af sinus til en vinkel og cosinus til en vinkel ved brug af enhedscirklen. Definer også tangens til en vinkel. -
bestem a
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=ax+sin(x) oplyses at f´(0)=7 bestem tallet a Er der en som kan hjælpe?? -
isoler a
Forumindlægf(x)=(x/a)+(a/x^2)\n\nEn smule hjælp søges :) -
Tysk A
ForumindlægHvordan foregår skriftlig tysk A eksamen? Og hvad er kravene ift. skriftlig engelsk A? Ligeledes med mundtlig eksamen tysk/engelsk.
