Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9021 til 9040 af 95433
-
Er historie og fysik god eller dårlig fagkombination til SRP?
Forumindlæghvad kan man eventuelt skrive om i disse to fag? -
jeg sidder og ser på mine fysik rapport
Forumindlægog kan se der er nogle "huller" som jeg ikke forstår. og jeg kan komme op i en af 10-11 rapport i morgen tidlig :( hvad skal jeg gøre :( og kan ikke rigtigt skrive her, da noget af det er teknisk. f.eks. lavet i DataStudie eller tracker.. osv -
Fysik Nyttevirkning - Har brug for hjælp til disse opgaver hurtigst muligt!
ForumindlægJeg har fået disse formler som skal bruges til at løse opgaven: P = E/t <=> E = P*t <=> t = E/P hvor P er effekten målt i watt=W=J/s, E er den omsatte energi målt i joule=J og τ er tiden målt i sekunder=s. -
Hvordan bestemmes nyttelasten eksperimentielt i fysik (helium ballon)?
ForumindlægHej alle Jeg kigger igennem mine rapporter, og den ene omhandler opdrift i en heliumballon. Vi har ganske enkelt en heliumballon med en snor, og en del af opgaven er, at vi skal finde nyttelasten. Men hvordan gøres dette? Er der nogen der har nogle vink til hvordan man gør det? -
FYSIK 2 TIMER HJÆÆÆÆÆLP. KAN VIRKELIG IKKE FORSTÅR?
ForumindlægOfte vil man i det rør, som er nævnt i ovenstående opgave, kunne se fiskene stå 1m højere end fiskedammens overflade. Hvad er trykket, der hvor fiskene er? Den ovenstående opgave er følgende - I nogen guldfiskedamme har man anbragt høje gennemsigtig rør på højkant. Rørene er lukkede foroven, me... -
Forklaring af eksamen
ForumindlægHej :) Er der nogen der kan forklare mig hvordan fysik eksamen foregår på B niveau? -
Vi tilfører energien 1 kJ til en 30 gram isterning som er -18°C.
ForumindlægVi tilfører energien 1 kJ til en 30 gram isterning som er -18°C. Hvor varm bliver den? Hvad sker der hvis vi tilfører 2 kJ energi? -
Svarark til fysik A HTX eksamenssæt 26. maj 2023
ForumindlægHej :) Jeg leder efter et svarark til HTX fysik A eksamenssættet den 26. maj 2023 (det regner jeg med, at den kommer til at hedde). Jeg er sådan set bare interesseret i at gennemgå svar og løsningerne til spørgsmålene. Findes der evt. en hjemmeside, som distribuerer svararkene, enten før eller... -
Bestem vinkel B, længden af hypotenusen (side c) og kateten a.
ForumindlægKan nogle hjælpe mig med følgende opgave: Hvad skal jeg gøre? I en retvinklet trekant ABC er vinklen A 41 grader og kateten b har længden 5,6. a) Bestem vinkel B, længden af hypotenusen (side c) og kateten a -
tvivl omk. eksamen
ForumindlægHej.Står og skal snart til eksame i samfundsfag på b-niveau og er blevet lidt i tvivl om hvordan det foregår.Trækker man bare en artikel og gennemgår de spørgsmåle der er til den?Derudover.. udover alt teorien om de forskellige ting har vi også læst div. artikler. Nogle af disse er opgivet i mit ... -
Bestem en ligning for den plan alfa, der indeholder punkterne A, B og C.
ForumindlægPunkterne givet ved A(106,141,68) B(109,52,0) og C(25,117,0). jeg har prøvet at finde koordinatsættene for vektor AC og vektor AB. Men begge koordinatsæt er i minustal? har jeg regnet forkert?? og nogen som kan fortælle mig hvad man skal gøre efter efter :O -
30 sider - uden af
Forumindlægjeg skal lærer 30 sidersfysik uden af, hvis jeg skal have en god karaktere, jeg er lige begyndt at skrive noter ned, min lærer ahr opgivet 12 emner, så der er ca 3 sider til hver emne, og der skal også være forsøg med! jeg er virkelig nervøs, og jeg giver snart op, sider tit og græder, jeg kan ik... -
b) Oven ved pilen skal der står HCI c) d)CH2Br
Forumindlægb) Oven ved pilen skal der står HCI c) d)Oven på pilen skal der stå CH2Br Kan nogen hjælpe mig videre? -
Bestem koordinater til eventuelle skæringspunkter mellem cirkel c og linjen m
ForumindlægJeg har brug for hjælp :-) På forhånd tusind tak!! Jeg skal bestemme koordinater til eventuelle skræringspunkter mellem cirkel c og linjen m c: x2+y2+4x-8y=5 m: 13x+7y=11 -
har jeg beseåt B og C når jeg har haft A og dumpet??
Forumindlæghejsa i HTX startede jeg i første år med matematik på C, andet År på B og sidste år på A, men jeg dumpede så A. Har jeg så os dumpet B og C eller hvordan fungere det egentlig? -
udled den afledte funktion af f(x)=c*e^-kx
ForumindlægHej jeg har fået denne delopgave i min SRO som jeg har problemer med at løse. "Udled den afledte funktion til den aftagende eksponentielle funktion på formen f(x)?c*e^-kx , c,k > 0 -
Hvordan finder jeg frem til procenten af det gennemsnitlige indtag af frugt og grønt opgave c)
ForumindlægHvordan finder jeg frem til procenten af det gennemsnitlige indtag af frugt og grønt opgave c) ? -
Atommasse! 1 u = 1/12 af 12 C-atomets masse.
ForumindlægHej! er der nogen der kan forklare det her: Atomers masse måles i enheden u, der er defineret sådan: 1 u = 1/12 af 12 C-atomets masse. Jeg forstår ikki hvordan det bliver defineret sådan! Jeg er godt klar over, at et unit er et meget lille tal! -
Stemningen og følelserne omkring " I Danmark er jeg født" af H. C Andersen
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at analysere lidt omkring " I Danmark er jeg født" af H. C Andersen. Og tænkte på, hvad for en stemning der er i den og hvilken følelser den bringer frem. Håbefulde hilsner herfra! -
hvordan finder jeg molarmasserne for de 4 kernebaser (A, C, T, G)?
ForumindlægHej jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig. jeg skal finde formler og molarmasserne for de 4 kernebaser i DNA, adenin, thymin, guanin og cytocin (A,T, G,C) men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre dette.
