Søgning på: dan turell gennem byen en sidste gang. Resultater: 9041 til 9060 af 127115
-
Optagelse på uni 2010
ForumindlægSå er det i nat vi får svar om vi kommer ind på vores drømmestudie. Desværre får mange ansøgere også afslag i aften, da der er rekord mange ansøgere. Jeg selv søger ind på medicin i Århus med et snit på 9,8. Hvad søger I ind på, og hvad gør I, hvis I ikke kommer ind? -
ligning som skal regnes som blækregning
Forumindlæghej ¨jeg har en ligning som skal regnes som blækregnings måde! ligningen lyder sådan: 240=0,90x+60 HÅBER I KAN HJÆLPE!!!! -
Hvor mange dåser energidrik skal bruges til maratonløbet?
ForumindlægEr der en, der vil hjælpe med nedenstående opgave? Til et maratonløb skal bruges 24.000 l energidrik. En energidrik indeholder 8 gram energipulver for hver 100 ml vand. Energidrikken indeholder i alt 1,25 kg. Hvor mange dåser energidrik skal bruges til maratonløbet? -
Er det rigtigt oversat?
ForumindlægVi ved ikke meget om Shakespeares liv. Han kommer fra den lille provinsby stratford, som ligger ved Avon. Faderen var håndværker, og han var medlem af byrådet; i tre år var han også borgmester. Shakespeare har sikkert gået i Stratford Grammer School, som stadig kan ses i byen, men vi ved ikke meg... -
Jura - 2010 Gennemsnit.
ForumindlægHej alle. Jeg er lige blevet student. For at komme til sagen har jeg efter at have ganget med 1,08 fået et snit på 9,4 eller 9,5. På KU lå snittet sidste år på 8,0. Kommer jeg ind i år? Er godt klar over at man ikke kan udtale sig 100% om dette endnu. Men jeg kunne godt bruge noget afklaring. P... -
Kong Kroisos
ForumindlægJeg er i gang med at repetere Kong Kroisos er i den forbindelse stødt på flg. ting, som jeg undrer mig over: 1) Hvorfor begår Andrastos selvmod på Atys' grav, når Kroisos har tilgivet ham? 2) Hvordan udtales "Atys"? Med tryk på første eller sidste stavelse? Tak på forhånd :) -
MatematikProjekt
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at lave min sidste opgave i matematik og jeg havde problemer med en af opgaverne / var lidt i tvivl. Opgaven er opgave b) "Du skal beregne arealet af murværket på nordgavlen (de farvede dele)" Tjek den vedhæftede fil Nogle der kan hjælpe? -
Hjælp til AT-synopsis, hjælp skal bruges 4. januar!
ForumindlægHej alle, Jeg er i gang med en AT-synopsis og et af mine problemstillinger er "Diskuter hvorfor at fattigdommen og uligheden i Danmark er steget i de sidste 10 år, på trods af at det danske samfund er blevet rigere" Hvor kan jeg læse om dette og finde svar + redgøre for problemstill... -
Fagkombinationer
ForumindlægHej. Hvor mange fag er det tilladt at vælge på en gang, og er der nogen krav på fagenes niveauer? -
Kontraktmodellen til det er ganske vist eksame imorgen haster:-)
ForumindlægHej SP;-) Jeg skal til eksame imorgen meget tidlig, jeg har øvet og fået hjælp fra jer her inde fra tusind tak for det! Men jeg mangler bar et punkt det er analysemodellen, jeg har valgt kontraktmodelen, ( mange kalder den, hjemme ude hjemme) Men kan ikke helt forstå den har søgt på youtube, osv.... -
Jura eller HA.erhversøkonomi?
ForumindlægJeg har i et år nu læst erhvervsøkonomi på uni, og jeg synes efterhånden sværhedsgraden måske lige er lidt for høj til mig - især nu, når eksamensperioden nærmer sig, så frygter jeg, jeg ikke består. Jeg mangler desværre nogle gange intuitionen bag matematikken, og jeg er bange for, det er det,... -
Skal det væk??
ForumindlægDa Christania debatten her på det seneste er faldet markant kunne jeg godt tænke mig at ruske godt og grundigt op i den og spørge DIG: Skal Christania bevares eller ryddes? Personligt synes jeg selv at lortet skal ryddes. . -
Mat uden hjælpemidler
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/UD0582.pdfforbereder mig på terminsprøven ved at gå de forskellige opgave typer igennem. Har regnet opg. 1 ud og ville høre om det er rigtigt svaret er, 12x+36.Desuden har jeg kommet på en lille regel til mig selv til reduktionsopgaver, at ... -
KAn ikke finde den...
ForumindlægHej folkens! Så er jeg i knibe! Jeg kan ikke finde et maleri på nettet (eftersom jeg ikke kender forfatteren), jeg kan dog heller ikke huske, HVAD MALERIET HED, udover noget med : En begivenhed (tror jeg). På maleriet nederst er der en masse mennesker, der er casinoer, spillemaskiner, nogle der... -
MAT - Polynomiumsbrøk :S
ForumindlægFaktoriser* tæller- og nævnerpolynomierne i følgende brøk. Brug din faktorisering til at forkorte brøken. Husk at finde brøkens definitionsmængde også. f(x)= x^3 - 10x^2 - x + 10 --------------------- 3x^2 - 24x - 27 *(Skriv begge polynomierne om til parenteser, som ganges sammen. Du skal bruge ... -
Temperaturfølsom modstand
ForumindlægEn NTC-modstand er en komponent, hvis resistans er en aftagende funktion af temperaturen. Grafen viser hvordan resistansen af en bestemt NTC-modstand afhænger af temperaturen. NTC-modstanden forbindes med en resistor og en spændingskilde: A: Bestem NTC-modstandens resistans ved 20,0 _C. ... -
+ - () ?
Forumindlæghej jeg har lige et spørgsmål til når man skal ophæve en minus parentes .. hvis nu jeg havde et regnestykke (tal passer ikke men det er heller ikke det jeg vil fokusere på) (5x-3)2-(6x+7)*(7x-3)=(5x-13x)x-7 A) første parentes er i anden og jeg ved at jeg ikke skal lave noget om på det minus der e... -
Matematik haster!
ForumindlægNu har jeg siddet i 1 time og prøvet at løse en matematik opgave, og jeg har stadigvek ikke en anelse om hvordan jeg skal løse den. Er der ikke nogen der vil være so sød at hjælpe mig. Plz..Hvilken vinkel danner linien gennem punkterne A(2,4) og B(6,-7) med x-aksen?Jeg har virkelig prøvet...plz ... -
analytisk plangeometri
ForumindlægHej. der er en opg som jeg har svært ved at forstå. du skal bestemme en ligning for en linje, som går gennem punktet (0,2), og som danner vinklen 35 grader med x aksen. jeg startet med at bruge tangens til at beregne hældnings koffecienten ud tan(35grader)= 0,7 men så kunne jeg ikke komme videre. -
ideer,..
ForumindlægVi har fået en stil, der skal handle om glæden ved.., -glæden ved sko, hænder, computer eller andet.Jeg har meget svær ved at kunne danne en rødtråd gennem hele essayét.., har du evt. en ide? eller selv skrevet et essay om evt glæden ved sko, hænder ..,? eller andet, ville det glæde mig hvis du ...
