Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9081 til 9100 af 23765
-
Årskarakter klage - vigtigt!
ForumindlægHey alle derude - jeg håber I alle sammen nyder den "lille-ferie". Jeg har, som så mange andre, netop fået offentlliggjort mine årskarakterer. Jeg er 2g'er og afslutter fysik, kemi og engelsk. Jeg har desværre fået uretfærdige karakterer i to af fagene. Jeg har aldrig stået i en li... -
Mangler hjælp med min fysikrapport om elektricitet!
ForumindlægHej med jer, håber i har tid til at hjælpe mig! Jeg er ved at lave en rapport i fysik om serie - og parallelkoblinger, hvor vi bl.a. skal skrive noget om hvad der karakteriserer de 2 forskellige koblinger. Jeg har skrevet dette: Generelt om seriekoblinger: Som navnet angiver, består en s... -
Udledning af luftens densitet med archimedes lov
ForumindlægGodaften Jeg igang med en fysik rapport hvor jeg skal bestemme luftens densitet i det traditionelle cola/mentos forsøg Jeg er ikke i tvivl om hvilke formler jeg skal bruge (p_luft=m_fortængt/V) men jeg vil gerne udlede formlen for densitet, og har indtil videre at F_res(før mentos)=F_t =m(fø... -
notater...
Forumindlæghej. jeg skal snart op til fysik/kemi prøven i 9.klasse. er der nogle som har gode notater de kan sende til mig på [email protected]... Takker på forhånd. -
Dopplereffekten ?
ForumindlægHej, jeg skal snart til fysik eksamen og har lige et par spørgsmål som jeg gerne vil have afklaret: - Hvad er dopplereffekt og ligeledes rødforskydning og blåforksydning ? tak på forhånd ;) -
Hjælp til disposition
ForumindlægHej Jeg har trukket "stråling" til mundtlig fysik/kemi, men er i tvivl om hvordan man sætter dispositionen op. Er der nogen der har eksempler på en disposition? -
læse op?
ForumindlægHej alle brugere på studieportalen jeg har et spg. angående hvordan i alverden læser man op til fysik? nogle gode råd? mvh mads J -
Rettelse af et teoriafsnit, som jeg har skrevet
ForumindlægHejsa.. Jeg har skrevet om gensplejsning. Følgende er taget ud fra min rapport: Gensplejsning, også kaldet for genetisk transformation er en hyppigere anvendt metode nu til dags. Ved en genetisk transformation forstås det at man indsætter et gen i en organisme. Dette bevirker at organismens eg... -
Noter søges ...
ForumindlægJeg ska op til eksamen d. 16 i Fysik/kemi(folkeskolen)og har brug for noter til kernefysik/radioaktivitet hvis nogen har ?Det ville være en stor hjælp :) -
SRP - Fys/His...????
ForumindlægHej derude.. Som mange andre 3.g'er skal jeg til at skrivestudieretningsprojekt. Jeg har overvejet fagkombinationen Fys/His. Er der nogle som har nogle gode ideer til et emne? Håber I kan give mig lidt inspiration... -
SSO hjælp
ForumindlægJeg har stort set lavet min SSO færdig. Derfor tænkte jeg om en meget venlig sjæl ville kigge den igennem for evt. sprogfejl (primært forståelsesfejl og sproglig-sammenhæng), samt det jeg helst higer efter, korrekthed i selve det fysiske i denne SSO Fysik. (at nogen påtager sig bare den ene af di... -
hjælp til valg af gymnasie
ForumindlægHej. Jeg har fået mine karaktere i 9 klasse, jeg har et snit på 6,5 hvilket jeg er ret tilfreds med, fordi jeg har rykket mig meget siden de sidste karaktere vi fik. Det betyder at jeg kan komme ind på gymnasiet da det er højere end 5,0. Jeg interessere mig meget indenfor IT, og så har jeg fået ... -
Undervisningsmodellen i perspektiv
ForumindlægEr vores uddannelsessystem (i gymnasiet) retfærdigt, idet at den producerer de bedste elever, med de medfølgende bedste kvalifikationer indenfor de fag, de ønsker at læse videre på udfra karakterkravet.Altså, i går diskuterede jeg med en ven ang. min og vennens karakterer, som vi på mit gymnasie ... -
Medicin eller Kemi og teknologi ?
ForumindlægHej jeg sidder og tænker på om hvorvidt jeg skal vælge medicin eller Kemi og teknologi. Sagen er den at jeg virkelige godt kan lide kemi, men jeg ved ikke hvor meget kemi medicin studiet indeholder, jeg håber at nogen af jer som læser kemi kan fortælle mig om der er nok kemi i medicin studiet og... -
Karakterblad, gennemsnit?
ForumindlægHvad var jeres gennemsnit på jeres seneste karakterblad? Mit var på 8,5! - dte nye skala. -
Lav reaktionens ligning ? haster ..
ForumindlægJeg skal lave denne reaktions ligning : Mg + HNO3 --> Men hvordan laver jeg den ?? Er der nogen der kan komme med en god forklaring ? -
Eksamen - hvad forlanges der?
ForumindlægHey!Jeg har længe gået og frygtet min sidste eksamen, fysik. Jeg skal forsvare et 9tal, hvilket jeg på ingen måde kunne forestille mig, at jeg ville kunne gøre. Men da jeg så kiggede på pensum, så opdagede jeg, at det kun var på 125 sider. Og de ting der var opgivet under f.eks. Bevarelsessætning... -
Kan man blive læge, hvis man tager dette?
ForumindlægHejsa! Bare hurtigt spørgsmål.. Hvis jeg tager studieretningen Matematik og Geografi på gymnasiet, er der stadig chance for, at jeg kan blive læge? Eller skal det være Matematik,Fysik,Kemi? Hvis jeg vil være læge, er der chance for at blive det med disse karakter i folkeskolen? Ma... -
Et passende emne??
ForumindlægJeg sidder lige nu med en årsprøve i AT og er endt med at have en lidt skidt fagkombination (Historie A og Fysik C). Dette sætter grænser for hvad man må arbejde med i fysik, da jeg jo som sagt kun har det på C-niveau. Overemnet for vores AT-forløb er "Kampen for det gode liv". Jeg kan ... -
EKSAMENSOPGAVE ETHANOL HASTER! (graf med densitet og % af ethanol)
Forumindlæg"Tegn ved hjælp af nedenstående tabel en graf over sammenhørende værdier af densitet og vol %. Densitet ud ad x-aksen og vol % ud ad y-aksen. Bestem ved lineær regression en ligning for linjen.
