Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 9161 til 9180 af 152757
-
Biologi B og Engelsk A - HAVET
ForumindlægVi har i 2019 fået til opgave i AT at skrive om havet. Dette konkludere i at jeg har valgt at skrive om "isen smelter". Jeg skal finde noget på engelsk jeg kan analysere, om det så er en dokumentar, en fed bog eller engelske artikler. Nogen der er haft om emnet som kan inspi mig? kh... -
Kvadratsætninger: (a i anden + b i anden) i anden
ForumindlægEr a i anden = 2a? 2a + 2b + 2 * a * b Er det rigtigt?? -
Uddannelse indenfor 2 år
ForumindlægHej Jeg er lidt i tivil om hvor længe man kan blive ved med at gange sit snit? Jeg afsluttede min stx i 2014 og har siden da haft sabbatår - mit spørgsmål er så, hvis jeg søger ind her til juni 2016 kan jeg så stadig gange mit snit med 1,08? Jeg har jo haft mulighed for at søge ind både i 2014... -
Bestem vektor a og vinklen mellem to vektorer
ForumindlægJeg har en opgave som følger ------------ Om vektorerne a og b oplyses at a*b = 12 |b| = 5 |a-b| = sqrt(10) Bestem |a| og vinklen mellem a og b ----------- En lille hint kunne være meget godt! Tak på forhånd -
bogstaver f(x) = b*a^x.
ForumindlægEn bakteriekultur vokser med 7 % i timen. Ved målingens start er der 65000 bakterier. a. Beskriv sammenhængen mellem tiden og antallet af bakterier med en ligning. det er formlen f(x) = b*a^x. Men hvordan laver jeg den? hvad er hvad? hvad står bogstaverne for? er det mon: f(x) = 65000*1,07^x... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej Jeg sidder lige og kigger i mit matematik og tænker lidt på den skriftlige eksamen her til sommer, jeg synes der er så mange forskellige ting og sad og tænkte hvilke vil være en god ide at øve ekstra på? Jeg har det rigtig svært ved eksamener, så prøver at gøre mig så sikker som muligt. ... -
Find s udtrykt ved v og a
ForumindlægJeg forstår ikke opgaven som lyder: Betragt de to ligninger hvor s,t,v og a er positive størrelser. s = ½ * a * r i anden o' og v = a * t opgave a) find s udtrykt ved v og a opgave b) find v udtrykt ved a og a. Er der nogle som kan forklare mig hvad jeg skal gøre? -
hjælp!!!er der nogen der kan hjælpe sådan helt akkut...!? (kemi-agtigt)
Forumindlæghej jeg står og skal aflevere en opg. i morgen og har problemer med et par "spørgsmål"...så det kunne være rart hvis der var nogen der ville give et bud på et svar...1: En vurdering af den teknologiske udvikling i frisørfaget set i forhold til samfundet...?2: En vurdering af permanentpr... -
Fysik/Kemi ''Projekt''.. Hjæælp!
ForumindlægHeeij :D Jeg skal lave en projekt i F/K med følgende punkter: * Periodisk system ''opbygning'' * Ioner ( simpel ioner & sammensat ioner ) + ion gitter * Grundstoffer ændre deres egenskaber, når de reagere med hinanden. * Opløslighed af salter. * Krystal dannelser * Syre + bas... -
Energiforbrug ved soxhlet-ektrahering (kemi og termodynamik)
ForumindlægVi har været i laboratoriet og lave et forsøg med soxhlet-ekstrahering af nikotin med toluen som opløsningsmiddel. Nu vil vi gerne kunne beregne energiforbruget ved denne ekstrahering, men vi er gået lidt i stå: Hvordan beregnes hvor meget energi, der skal bruges for at holde et varmt oliebad v... -
Kemi B Skriv følgende reaktioner for følgende reaktioner?
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe? 1. Additon af dibrom til cyclohexan 2. Elimination af hydtogenchlorid fra 2- chlorpropan 3. Elimination af hydrogenchlorid fra chlorcyclohexan -
kemisk bindinger, stoffers opbygning og organisk kemi
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved følgende spørgsmål, er der nogle der kan hjælpe mig med at besvare dem? Hvad er forskellen på inter - og intramolekylære bindinger? Hvorfor er ionforbindelser vansopløselige? Skitser et eksempel. Hvilke krav må man stille til tre væsker for at en blanding som indehol... -
Tværfagligt (Geo C,bio C, kemi C)
ForumindlægHej :) Jeg står og skal lave en disposition til tværfaglig eksamen. Jeg har valgt - Hvorfor har danske kraftværker krav om at rense røgen og for hvad? Indtil nu har jeg lavet disse spørgsmål: </o:p> Hvorfor er der krav om at danske kraftværker skal rense røgen? Hvordan renses røgen? ... -
EP - Kemi & Biologi - Smerte / smertekemi
ForumindlægHej. Jeg er i gang med skrive Eksamensprojekt, der har emnet smerte og smertekemi. I den sammenhæng vil jeg høre om der er nogen der ligger inde med en grundig beskrivelse af ibuprofen syntesen? Altså hvad der sker i de enkelte trin? Og evt kan fortælle hvad grøn og brun syntese er? Og hvad er ... -
Asfalt - tværfagligt samarbejde mellem historie og kemi.
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal skrive en AT-opgave om asfalt, vi skal bl.a komme ind på hvilken betydning dette har haft og hvad der ligger til grund for asfaltens fremstilling, desuden skal vi kigge lidt på dets kemiske opbygning og fremstilling. Håber der er nogen der kan komme med nogen gode li... -
Lektiehjælp i Matematik og Fysik og Kemi tilbydes i Aalborg(og Århus)
ForumindlægHej går du på Gymnasiet eller en naturvidenskabelige videregående uddannelse? Er du ikke tilfreds med din nuværende præstation eller er du dumpet til din eksamen? Så er hjælpen nær. Mit navn er Frederik, jeg er Cand.Scient i Matematik og Fysik og jeg tilbyder privat-undervisning i fagene Matemati... -
Syre og base kemi - deprotoneret vs protoneret
ForumindlægHej SP Er der nogen, der kan forklare mig, denne her opgave. Hvad skal jeg være på udkig efter? Min data bog, siger at tyrosin er på den deprotoneret form ved pH= 7.4. men er det noget jeg skal bruge her? og hvordan kan jeg så finde svaret udfra den information? -
vektorer hjælp i et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved a= 2/3 og b= -1/2 a) bestem tallet s, således at a sb og vektor v=1/-1 er ortogonale
Forumindlægi et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved a= 2/3 og b= -1/2 a) bestem tallet s, således at a+sb og vektor v=1/-1 er ortogonale -
p og a er indbyrdes primiske (øv. 16)
ForumindlægBevis at et primtal p er indbyrdes primisk med et helt tal a hvis og kun hvis p ikke g°ar op i a. Så jeg skal vise Min tankeproces - a og p er forskellige. - hvis a er et primtal så er det klart at (a,b)=1 - hvis a er et heltial med primtalsfaktorisering så findes der ikke et q som ... -
f(x)=Log10(ax)+b Hvad er A og B?
ForumindlægHej, I denne formel: f(x)=Log10(ax)+b Hvad står a og b for?
