Matematik

Skriftlig eksamen

03. januar 2018 af sandrai - Niveau: A-niveau
Hej
Jeg sidder lige og kigger i mit matematik og tænker lidt på den skriftlige eksamen her til sommer, jeg synes der er så mange forskellige ting og sad og tænkte hvilke vil være en god ide at øve ekstra på?

Jeg har det rigtig svært ved eksamener, så prøver at gøre mig så sikker som muligt.

Vil derfor hører jer om, hvilke emner i tror vil være en god ide at kigge ekstra på og øve?

Og måske særligt dem uden hjælpemidler ??

På forhånd tak ??

Brugbart svar (1)

Svar #1
03. januar 2018 af MatHFlærer

Du kan altid forvente følgende (der er nok mere og jeg skriver det op når jeg husker dem):

- Monotoniforhold  (delprøve 1 og / eller 2)

- Vektorer i 3D (delprøve 2)

- Vektorer i 2D (delprøve 1 og / eller 2)

- Trigonometri (delprøve 1 og / eller 2)

- Differentialligninger af forskellige arter ( delprøve 2)

- Differentialligninger i delprøve 1, hvor man undersøger en funktion er løsning eller bestemmelse af tangent

- Ligninger (delprøve 1 og 2)

- Trigonometriske funktioner (delprøve 2)

- Regression, dvs. lineær, eksponentel og potens. (delprøve 2)

- Integralregning (delprøve 1 og / eller 2)

- Differentialregning (delprøve 1 og / eller 2)

Det er hvad jeg har oplevet i de eksamenssæt jeg har set på. 

Derudover er mit bedste råd, at du træner en masse eksamensopgaver inden eksamen, gerne tidligere opgaver. F.eks. maj 2017 A nieau

I delprøve 1 vil det også være en god idé, hvis du kan differentiere elementære funktioner og anvende produktreglen mv. Såsom:

e^xln(x)x^a\frac{1}{x} samt \sqrt{x} mv. Det er også en fordel hvis du kan integrere dem.


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. januar 2018 af ringstedLC

Du har jo spurgt til mange forskellige emner. Hvad med at kigge dine gamle tråde igennem og finde dem du havde sværest ved (flest svar fra dig til forklaringerne). Hvis du uden hjælp kan løse dem idag er det jo på plads, hvis ikke, tja, så er der jo noget at læse op på.

Ellers kan du prøve en "Test dig  selv".

God liste i #1, Der kan også nemt være en reduktion og måske noget geometri i "Uden hjælpemidler".


Svar #4
04. januar 2018 af sandrai

Mange tak for hjælpen alle sammen!

Kan man finde de gamle eksamensæt et sted?

Brugbart svar (0)

Svar #5
04. januar 2018 af Anders521

#4 ?

se links i #3 


Brugbart svar (0)

Svar #6
04. januar 2018 af Moderatoren

#4

Der er ophavsret på eksamenssæt, så de må ikke deles. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
05. januar 2018 af Mathias7878

Spørg din lærer. Vi fik tildelt alle eksamenssæt fra 2010 til 2016, før vi skulle til terminsprøven. Vi havde dog ingen facitliste.

- - -

 

 


Skriv et svar til: Skriftlig eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.