Søgning på: matematik eksamen 2007. Resultater: 9181 til 9200 af 61667
-
matematik spørgsmål
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål ang. omdrejningslegeme, hvordan kan man finde en højde på en figur, hvis dens rumfang skulle være fx 2000 cm^3. Er der nogle formel man skal anvende ? -
Matematik hurtig hjælp
ForumindlægHey jeg sidder fast i denne opgave. Nogle der kan hjælpe? tak på forhånd:) Se vedhæftet -
Matematik parameterfremstilling
Forumindlæg1) Undersøg. om punktet P ligger på linjen gennem A og B, når: A(3,2,5), B(-1,4,7), P(-1,-2,13) -
Matematik problem:/
ForumindlægHej Allesammen Jeg har en lille opgave jeg ikke kan huske hvad man skal ved :/ Hjælp! :D Per og Kim har vundet 15.600 kr. i tips. De skal dele gevinsten i forholdet 2:3.¨ Hvor meget får de hver, når der først skal betales 15% i skat af gevinsten. MVH Oliver -
Matematik Afkevering
ForumindlægHejsa :) Har en opgave som jeg er helt lost i. I en rektangel er den korte side 4 cm kortere end den lange. a) Kald længden af den længste side x cm og find et udtryk for længden af den korte side. b) Vis, at arealet af rektanglet er givet ved funktionen A(x) = x^2 - 4x c) Bestem D... -
hvad betyder ≠ i matematik?
Forumindlæghej, tit når min klasse får til opgave at løse en andengradsligning, ser jeg nogen gang ≠, og jeg spørger læreren, men person siger, at jeg ikke skulle tage for meget hensyn til det, så jeg undrer mig lidt over hvad ≠ betyder i forhold til andengradspolynomier. nogen der er venlige, som... -
Matematik B
ForumindlægOpg 1 En eksponentiel udvikling f har fordoblingskonstanten T2=3 Udfyld resten af tabellen nedenfor x 0 3 6 **9** f(x) 7 **14** **28* 56 ... -
HJÆLP BABYLONSK MATEMATIK??
ForumindlægHey alle sammen er det nogen der kan hjælpe??? Dette er spørgsmålene som er blevet stillet. Via eksempler skal du redegøre for, hvorledes babylonierne arbejdede med de forskellige regningsarter og om de var i stand til at finde rødder i polynomier. Derudover skal redegøres for om 1;24,51,10 er e... -
Computer til eksamen
ForumindlægJeg ved det har været oppe, men jeg kan ikke finde et link eller en side på uvm.dk som understøtter at man må bruge computer til dansk mundtlig 3.g eksamen.Er der nogen som kan finde et link + citat som bevidner at man må bruge computer i forberedelsestiden.Har over 150 sider noter som jeg gerne ... -
biologi eksamen
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at besvar disse to spørgsmål 1) gøre rede for hvorfor det er vigtigt at kende til blodtyperne i forbindelse med blodtransfusioner og graviditet 2)diskutere ud fra oplysningerne i figur 7, hvem af de mulige mænd, der kan være far til barnet i faderskabssagen. K... -
Hjælp til eksamen - kærlighedsnovelle
ForumindlægHej, jeg er igang med at forberede mit prøveoplæg til 9. klasses prøven, men jeg mangler en god kærlighedsnovelle der er kendt og klassisk. Er det noget I kan hjælpe med? -
forberedelse til eksamen
Forumindlæghej jeg sider og skal forberede mig til eksamnen i historie men kan ikke finde på et produkt jeg har om Kanslergadeforliget tak på for hånd -
HTX Eksamen
ForumindlægHey all...der må være nogle htxere her inde :) 2. år. mundt engelsk.. man trækker en kendt og en ukendt tekst. man gennemgår den ukendte på dansk, og oversætter stykket som er markeret. gennemgår den kendte text på eng. analysere perspektivere den.hurtig gennemgang af projetk, hva har du lavet, h... -
Solsystemet - eksamen
ForumindlægJeg skal op i fysik og der er blevet lagt eksamenssprøgmål ud. Et af dem omhandler solsystemet og jeg skal kunne komme ind på solsystemet og årstiderne på jorden. Men med hensyn til min redegørelse af solsystemet, hvad helt specifik skal jeg så komme ind på? Solsystemet er jo i sig selv et bred... -
Hjælp til Fysik Eksamen !!
ForumindlægHey :D Jeg har fået nogle spørgsmål som hedder: 1: En mundlig præsentation af lys som fotoner og samspil med atomer? 2: En mundlig præsentation af energiformer, omdannelse af energi og nyttevirkning? 3: En mundlig præsentation af lys og dets opførsel ved overgangen mellem to materialer? 4: E... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægKære Alle, Jeg har fået et spørgsmål omkring stjerner, herunder deres udstråling, fusionsprocesser i stjerners indre og dannelse af grundstoffer. Nogen som måske kan hjælpe mig med hvad jeg skal komme ind på her? Jeg synes det er lidt svært - for til alle de andre emner har je... -
Biologi eksamen...
ForumindlægHej :) jeg skal imorgen op i mundtlig biologi. Jeg er afgangselev fra HF, så det er biologi B. Jeg har forberedt mig, men mangler at komme ind på en ting, og det er: "En vurdering af hvilken betydning kendskabet til enzymer og bioteknologi kan have for fremtidens pro... -
Tysk eksamen - haster!
ForumindlægHej. Jeg har trukket teksten "Oya" på b-niveau stx, men sidder nu og er lidt i tvivl. Hvad forventer lærer samt censor at jeg har med i min analyse? Er helt på bar bund - er det sådan noget med lidt karakterisering af personerne og hvilken tid det foregår i, eller hvad? :) Mvh. Maja -
Biologi eksamen
ForumindlægHvordan gik det jer til biologi eksamen?Hvad synes i om opgaverne? -
Eksam i DTU
ForumindlægHej, Kan man selv vælge, om hvis man gerne vil har sin eksam i engelsk eller dansk? Tak
