Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 9201 til 9220 af 160717
-
Just like that engelsk stx B niveau,,
Forumindlægnogen der har raferat eller stil til just like that -
"Gud vil det" (korstogene). Historie eksamen STX
ForumindlægHej studieportalen! Jeg har trukket "Gud vil det" som er et forløb om korstogene. Er der en venlig sjæl, der vil vurdere mine spørgsmål? Hvad var grundlaget for korstogene og hvilke konsekvenser havde det for samfundet i det? Skal man også have et redegørende og analyserende spørgsm... -
Facitliste til Orbit C STX den nye udgave
ForumindlægHej, Er der nogen der har en facitliste til den nye udgave?? På forhånd tak! (og måske ogs BA den nye) -
Historie eksamen stx, Amerikansk borgerkrig, tabeller, hjælpp. HASTER
ForumindlægHej jeg har fået tre kilder som er tabeller, men nogle der kan sige noget om det? Evt. problemstillinger? På forhånd tak.. Kilde 5: Industriens placering ifølge den 8. Folketælling i 1860 http://www.slaveriet.gyldendal.dk/tilfojelser.htm (tekst 13) Kilde 6: Bomuldsindustri i... -
fys a
Forumindlægstjernen alnilams effektive overfladetemperatur er 2,5*10^4 K, og dens radius er 1,81 *10^10m. a) beregn alnilams lysstyrke stjernen alnilams masse er 40 gange solens masse b) beregn tyngdeaccelerationen ved overfladen af alnilam= -
Vinkel A
ForumindlægHej er kørt død i følgende opg : i en trekant ABC er vinkel c 42 grader ha er 35og ma er 37. Fodpunktetfor ha og ma kaldes hhv. H og M og det oplyses at vinkel AMC er spids. første opgave lyder : bestem |MH| da jeg kender både siderne ha og ma har jeg gjort følgende : Sin (v) = 35/37 (=) v = ... -
Erhvervsøkonomi A
ForumindlægNu er jeg jo så blevet en af de heldige vindere af at skulle op i mundtlig EØ... Så derfor ville jeg lige høre om der er nogen af jer der har nogle gode EØ niv. A notater... Har godt nok mine egne.. Men det er tit det hjælper lidt på det og have nogle andre osse... Det er jo ikke altid det hele m... -
ændring af a
ForumindlægHej Jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt. Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan ændre skrifttype, eller i hvert fald skriver noget anderledes. Det er bogstavet A, som jeg gerne vil skrive som det lille a (sådan som det ser ud i mathmode), bare i stor. Det skal kunne fungere i mathmode... Kan nogen... -
mundtlig matematik
ForumindlægHej, Nogen der ved hvor meget tid, man skal snakke til en mundtlig matematik eksamen? -
Mat A
ForumindlægHejer der nogen som kan løse nedestående problemstillingVi får oplyst a= 1b= 2Lav en forskriftfor f(x)= ax+bDet ville virkelig hjælpe mig hvis i kan finde den rigtige forskrift? -
bestem a...
Forumindlægliniens ligning: 2y = 3x + 2a <=> y = 1,5x +af(x) = 2x + cosx + 1bestem a så linien er tangent til grafen f! hvor starter jeg?? -
isolere a?
Forumindlæghej!jeg sidde og forbereder mig til årsprøve men stødte ind i et problem: opg. 3s=½*a*t^2s=500 , t=17find a..? opgaven er fundet på dette link:http://www.emu.dk/gym/fag/ma/undervisningsministeriet/nyt/vejl_eks_opgaver.html under hf-c, opgavesæt 1.. i samme opgavesæt er der en opgave nr. 4 som jeg... -
Find a
ForumindlægJeg har en lineær graf hvor linjen går gennem punkterne (2,3) og (8,-1) - andet får jeg ikke at vide. Derefter bliver jeg bedt om at finde a. Jeg kender godt den ligning der siger at y2 - y1 divideret med x2 - x1 skulle give tallet a, men jeg kan sleeet ikke få det til at fungere! Er der en hjæl... -
a og b
ForumindlægEr gået i stå med denne opgave evt. nigle der havde lyst til at fortælle og forklarer hvordan man finder a og b? og måske hjælp med opgave b. Har brug for formel osv så jeg kan komme i gang tak på forhånd. -
isoler a?
ForumindlægNu har jeg siddet med en her i flere timer og slået op i jeg ved ikke hvor mange bøger.. Og kan ikke finde ud af det. Er der en der kan hjælpe mig? Med mellemregninger osse. For resultatet det har jeg. 5a = 10c2 Jeg skal isolere a? 2b b Lasse -
Bestemmelse af a
ForumindlægHar en opgave, som lyder : Hvis Vi ved at halveringstiden for bariumatomerne er 2,6 minutter. Hvilket a forventer vi at få ved regressionen, hvis vi måler tiden i minutter? Nogen der kan hjælpe? -
Mundtlig Matematik
ForumindlægHej . Hvilke emner kan man trække i Mundtlig Matematik -
Biologi A og ??
ForumindlægHello there (: Jeg skal snart vælge fag til SRP. Jeg har Biologi A også tænkte jeg lidt at vælge dansk som det andet. Så jeg ville høre om der er nogle af jer der evt. har nogle ideér til hvad man kunne tage fat i indenfor de to fag her? Håber i kan hjælpe lidt, da jeg er i tvivl om hvordan det ... -
Hjælp til Biologi A
ForumindlægHej, Jeg skal op i Biologi A - eksamen på mandag og er igang med at læse op. Men jeg går generalt i stå når jeg prøver at lave gamle eksamensæt. Så er der nogen som har forstand på Biologi A, og som har afsluttet det med høje karakterer, så skriv endelig. Vh. -
matematik b
ForumindlægHej Jeg skal op til matematik b skriftlig, hvilke emner..... er der ine for matematik på b niveau?
