Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 9321 til 9340 af 160717
-
A=y2-y1/x2-x1
ForumindlægRedegør for din emneopgave i funktioner, og hvor du kommer ind pa førstegradsfunktionen f(x) = ax + b og beviser at, a =y2 - y1/x2 - x1 her har jeg så svaret Bevis for at a = y2 – y1 / x2 – x1?Vi vil altså bevise at denne formel kan bruges til at finde a, når man vil fi... -
Forkort (a+7)*(a+7)
ForumindlægSom sagt i overskriften så sidder jeg og har lidt problemer med denne her tak på forhånd -
Hjælp til matematik opg?!
ForumindlægHej, har brug for hjælp til en matematik opg til 8. klasse. Hvis du vil hjælpe så skriv her. Og så sender jeg en besked til dig med opgaven! :) -
Engelsk A
ForumindlægHej Jeg skal vælge at tage engelsk på A niveau til næste år (det skal lige sides at jeg går i 2g nu). Men ved ikke rigtig hvordan det er? Hvordan undervisningen foregår? Hvad er de generelle teamer/emner man kommer igennem? Det er noget med Shakespear har jeg hørt ??? Nogle der ved noget om d... -
Kemi A
ForumindlægAmal Hår hhælp til denne opgave -
be. a.
ForumindlægHejsa, jeg har et par opgaver der driller , håber der er nogen der kan hjælpe. :) se fil på forhånd tak -
Mængderne i A
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med opgaven jeg har vedhæftet. Jeg ville mene svaret var (1,2) men min lærer siger det er (1,2,3) hvilket jeg ikke forstår. -
FYSIK A
ForumindlægHej til alle jer derude! Jeg sidder med opgave 4 a og 4b( teegaardens stjerne) i et fysiksæt, men kan simpelt hen ikke overskue hvordan den skal løses. sættet: http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Ud... -
A-Kraft
ForumindlægHej derude! :-) Jeg skal op i fysik her om 2 uger, og er igang med at lave dispositioner b.la. om a-kraft.. - Er der en som kan forklare simpel og relativt kort hvad a-kraft er helt korrekt? - Hvad det bruges til idag? - Er det godt for miljøet? Tak på forhånd :-) -
Matematik aflevering
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med denne her matematik aflevering. Har virkelig brug for hjælp til det og alt hjælp kan bruges. I er også mere end velkommen til at sende en besked til mig, hvis det er lettere på den måde. Alt hjælp kan bruges (!!!) -
a og b ??
ForumindlægHejsa, jeg har fået en opgave der lyder på at beregne fordoblingskonstanten for en funktion. Men så lyder opgaven også på at forklare hvad a og b er? Jeg har vedlagt hele opgaven og min udregning med, hvis det evt. kan hjælpe jer, med at hjælpe mig :P Tak på forhånd! :) PS. jeg er ked... -
finde a og b
Forumindlæghej. jeg har fundet a og b, men jeg kan alligevel ikke få y til at give mening. Jeg har tydeligvis gjort noge forkert i min udregning: a = 7,5 - 4,3 / 2014 - 0 = 3,2 / 2014 = 0,001589 = 4,3 - 0,001589 * 0 = 4,3 y, i dette eksempel, skal jo give 7,5 eftersom at det er det som der står i skemaet,... -
Hjælp til Mat A
ForumindlægHej. jeg har problemer med en opgave ; En trekant har sidelængderne 1, x og y. Det oplyses, at trekantens omkreds er 10. og at x > y. a) bestem x, når det oplyses, at trekanten er retvinklet ? Tak på forhånd. -
isoler a
ForumindlægHej, jeg har virkelig svært ved at forstå det der med at isoler. fx b=k/a+c jeg kan simplehen ikke se noget logik i det.... nogen der kan hjælpe??? :) -
a og b
ForumindlægNår jeg sidder med opgaver med en funktion fx. lineære, eksponentielle og potensfunktioner, hvordan ved jeg så hvad a og b betyder? Jeg ved godt at a er hældningskoefficienten og b er skæring i y-aksen, men lad mig give et eksempel.. Jeg har denne opgave: Nogle lige store kugler lægges ned i e... -
a summary
Forumindlæghej... Vi skulle skrive et referat ud fra en tekst vi fik udleveret fra vores lære. Referatet skal aflevere på onsdag. SÅ jeg vil høre om der er nogen som gider at kaste et øje på den og evt. give mig nogle gode råd om grammatiske fejl osv. Det vil være herligt. :)"For an extended period, wh... -
Matematik-økonomi
ForumindlægHejsa! Ville høre om der var en herinde som læser eller har læst matematik-økonomi på uni? Har nogle spørgsmål og er meget nysgerrig omkring studiet! -
Egyptisk matematik
ForumindlægJeg skriver lige nu en opgave om egyptisk matematik, og skal i den sammenhæng have løst den her "opgave" som den er skrevet i et gammel papyrus - omhandlene reglerne for Regula falsi: "Det halve og det kvarte er fjernet fra et tal, og tilbage er 5." Hvilket er tallet? -Opskriv... -
hjælp til mat A
ForumindlægJeg har svært ved at forstå beviset for projektionen af vektor på vektor. er der nogen, der kan hjælpe mig med at forstå beviset? -
Poly-A
ForumindlægHej.Alle mRNA-strenge er tilføjet en sekvens polyadenylat. Polyadenylat er med til at aldersbestemme den enkelte mRNA-streng, så cellen ved, hvornår strengen er for "gammel".Flg. spørgsmål udspringer af mangelfulde kilder, så hvis nogen sidder inde med fyldestgørende tekster, så poster ...
