Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 9461 til 9480 af 63055
-
13 fag - Hårdt?
ForumindlægHej folkens! :) Jeg skal begynde på gymnasiet efter sommer, og skal have følgende fag: Teknikfag A Dansk A Engelsk A Matematik A Fysik A Kemi A Bioteknologi A Teknologi B Kommunikation/IT C Biologi C Teknologihistorie C Samfundsfag C Filosofi C .. Jeg glæder mig helt vildt! ... -
Eksamen!!
ForumindlægHeej alle sammen Jeg går i 8 klasse, og der er kun få måneder til, jeg går i 9 klasse. Min karakter ligger næsten kun på 02. Jeg har så besluttet mig, for at flytte skole, fordi jeg gerne vil tage mig sammen. Kan det så gå udover min eksamen i 99;ende klasse, hvis jeg flytter skole? ... -
Problemregning - ark?
ForumindlægHej med jer og god sommerferie til alle! Det er egentligt ikke fordi jeg står her med et problem, på den måde. Jeg tænkte på om I evt. kendte til nogle gamle FSA eller termins problemregnings opgaver, eller hvad man nu engang kalder dem. Mit speciale har aldrig været matematik, men tænkte at det ... -
Søger et emne
ForumindlægHey allesammen.. er lidt på bar bund om hvad jeg skal tage mig til. Fag jeg har og vælge imellem: Matematik, Fysik, Dansk og Filosofi, hvor matematik eller fysik skal indgå. Er der nogen derude der sidder med nogle spændende emner som jeg måske kunne undersøge nærmere? tak på forhånd -
Forskel fra folke til gym.
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år og ville lige høre hvilket fag, I synes der er mest forskel mellem fra folkeskolen til gymnasiet???Og om det er en god/dårlig forskel??? -
Hjælp til Vekselstrøm
ForumindlægHello der :D Vi skal lave et ordkort til i morgen om vekselstrøm, og vi har fået at vide, at vores fysik lærer vælge en tilfældigt ud af klassen. derfor vil jeg gerne have HELT styr på hvad det er, hvis det nu skulle ske at blive mig ;) Vi skal placerer ting i emnerne; Hvad er det, Hvilke egenska... -
Ny reform, gennemsnit ?
ForumindlægHej alle ! Der bliver jo talt så meget om, at elever under den nye reform i gymnasiet for meget bedre karakterer end ved den gamle - hvilket jo umiddelbart lyder lidt mærkeligt. Derfor vil jeg gerne høre elever, der er studerende på den nye reform, hvad jeres indtryk er, og hvad I har hørt. Evt.... -
Radioaktivitet/mol
ForumindlægHey guys, har problemer, kan I hjælpe mig på vej til dette spørgsmål som jeg ikke kan finde ud af Americiumisotop-241 henfalder ved alfa-henfald. Halveringstid = 433 år. Kilden indeholder 2,9 * 10-9 gram af isotopen. 1. Beregn antal mol af isotopen Kan i hjælpe mig? Tak på forhånd -
Blad
ForumindlægHej,Hvis i skulle have et skoleblad, hvad skulle det så indeholde?Har i gode ideer til Layout og selve artiklerne må i MEGET gerne komme med forslag...Franky -
Gode Råd!
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til min mundtlig prøve i tysk. Så jeg vil godt spørge de erfaren om nogle gode råd som kan få mine karakter op.1) Hvad skal jeg bruge af grammatik til at få gode karakter2) Andre råd er også velkommen -
Forskel på amerikansk og dansk skolesystem?
ForumindlægHey Jeg har undret mig over hvad er forskellen på det danske og amerikanske skolesystem.. Altså hvis man er 2g i Danmark, hvad er man så i USA.. -
Ekstroverte slår mig ihjel... Hjælp!
ForumindlægNu er jeg jo bare endnu en dum gymnasie elev. Jeg overlevede folkeskolen med nød og næppe, et år på efterskole, uden at lære noget, også røg jeg på gymnasiet. Jeg er blevet chokeret!! Jeg er igen blevet konfronteret med hvordan de ekstroverte elever dominerer timerne, og kører slavisk diktatur på... -
Mangel på.. Hvad?
ForumindlægHej allesammen, Jeg har et forholdsvist (efter min mening) stort problem. I folkeskolen var jeg meget engageret, fuldte altid med i timerne, fik altid skrevet noter, formåede næsten altid at have hånden oppe og lave nogle fremragende (det er folkeskolen!) stile. Men efter gym.start virker det ... -
hvilken retning skal jeg tage?
Forumindlæghej, her i uge 9, skal jeg vælge hvilken studie retning jeg skal tage.. jeg ved bare ikke hvad, jeg skal tage? jeg har tænkt mig af læse til læge.. nogen som kan rådgive mig? :) tak på forhånd. -
Rettelse af verbalkongruens
ForumindlægJeg er lige ved at rette nogle, efter min mening, lidt tricky kongruensopgaver. Er der ikke nogle der vil være søde, og se om de er rigtige? -One fifth of the population were children. -Six times six is thirty-six -Three plus ten is thirteen. -Lots of snow has fallen this winter. -Not only the bu... -
Rette tysk sætninger
ForumindlægJeg har nogle tysk sætninger som jeg har skrevet. Pg er ikke så god til grammatikken, så jeg ville høre om der var nogen som kunne hjælpe mig med dem? Jeg har skrevet det hele, men nu mangler jeg bare lige en som kan tjekke min grammatik? Håber i kan hjælpe! Lena ist zwölf Jahre alt und wohne in... -
differentialregning
ForumindlægEr der nogle der kan sige, om denne opgave er regnet korrekt?: opgavestilling: Bestem afledningen af polynomfunktion f(x)= 5*x^2+9*x-7 og beregn derefter afledningen i punkterne x=0, x=-0,9 og x=-4. Mit svar: f(x) = 5*x^2+9*x-7 f`(x)= 10*x+9 f`(0) = 2*5*0*x + 1*9*0 f`(0) = 0 f`(-0,9)= 2*... -
Skift studieretning
ForumindlægHej :) Jeg går på Herning på den retning der hedder Mat A, Kemi B, Biologi A. Men jeg er desværre kommet i en dårlig klasse. Ikke fordi jeg bliver mobbet eller holdt udenfor. Men ja... Jeg skal have Mat a, kemi og fysik b, for at studere medicin. Så jeg skal have skiftet retning, til noget lignen... -
Erhvervsuddannelse eller gymnasiet
ForumindlægHej :) Jeg går i 9. klasse og skal på efterskole næste år, så jeg har god tid til at beslutte mig for, hvilken ungdomsuddannelse jeg vil tage. Jeg vil rigtig gerne være fotograf (men jeg er ikke 100% sikker) og har googlet mig frem til en erhvervsuddannelse som fotograf, som jeg synes lyder rigti... -
mdt. matematik
ForumindlægHeyhar været så uheldig at skulle op i mundtlig matematik..Er der nogen herude som er lige så uheldige?hvis der er, hvorn har i så tænkt jer at læse op til eksamen? ville gerne have nogle råd, da jeg ik har været op i matematik før(på gym)
