Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 9621 til 9640 af 65692
-
EKSAMEN I MORGEN HJÆLP
ForumindlægHej.. :( Jeg skal i gang med at lave en disposition til et emne, som min lærer har sat op således...: Kaliumnitrats opløselighed(stoffets kemiske og fysiske egenskaber osv.) Mit spørgsmål til jer er: "Hvordan starter jeg min disposition"? PS: Det er folkeskole niveau -
Synopsis til eksamen
ForumindlægNogen der ved hvordan man skal bygge den synopsis man skal have med ind til ekaminationen, skal bygges op? Efter den nye reform får man jo 24 timer, til at skrive en synopsis, men skal der prblemformulering med, eller skal man skrive delkonklusioner??? Hjælp...:( -
Dansk Eksamen
ForumindlægHvad sker der under de 30 min. man skal snakke? Man skal snakke om teksten man har læst og perspektivere til andre tekster. Er der andre ting de spørger om? -
Hjælp! Mundtlige eksamen
Forumindlægjeg er en af de mindre heldige elever, som skal op til mundtlige dansk, og det sker allerede på mandag, og jeg tør næsten ikke begynde at søge på nettet efter al muligt af frygt for at jeg begynder at tro at jeg mangler at ''vide'' meget mere endnu om fx de litterære perioder osv.... -
Hjælp til historie eksamen
ForumindlægJeg går i 9. klasse og har trukket historie som et af udtræksfagene. Jeg har valgt underemnet kvinders vej til stemmeret, og er i gang med at vælge kilder (jeg skal have mindst tre) Jeg vil godt sige noget om hvordan kvinders valgret efterfølgende haft betydning for ligestilling mellem kønnene i ... -
Historie eksamen
ForumindlægHej. Jeg har trukket bilag med overskriften: Danmark efter 73' velfærd, krise og indvandring. Men bilagene omhandler kun tekster om indvandring - og ikke andet? Hvad så med de andre emner: krise og velfærd, som også har noget med overskriften at gøre? -
EKSAMEN I MORGEN
ForumindlægHej, Jeg bøvler med dispotitionen af fremlæggelsen. Jeg kan umuligt nå at uddybe alt hvad der står i synopsen, så spørgsmålet er om jeg kun skal fremhæve centrale dele i undersøgelsen? Mit bud på en dispotition: Hvad vil jeg gerne? 1) Problemformulering 2) Konklusion 3) Præsentati... -
KEMI HJÆLP! HASTER !! EKSAMEN
ForumindlægHey i søde mennesker på SP. HAr brug for jeres hjælp.. Dette er et bilag jeg har fået indenunder et emne omkring Ph, men jeg forstår virkelig ikke hvad man skal, og er det muligt at jeg kan få svar på den første og selv prøve mig frem til resten? https://pbs.twimg.com/media/BL8jfvkCMAELBhH.jpg -
Mundtlig Eksamen
ForumindlægHejsa, JEg ville gerne vide, hvad der skal til for at få en karakter der svare til 10 - 12 tal udover ville jeg gerne vide, hvad der trækker en enndu mere op. Tak på forhånd -
FYSIK EKSAMEN
ForumindlægJeg skal op i Fysik/kemi på onsdag, og er bange for at trække Atomfysik. Hvad skal jeg snakke om hvis jeg trækker atomfysik? tak på forhånd. -
Eksamen: oversættelse
ForumindlægHej Jeg sidder til spansk 24-timers forberedelse nu og har trukket en tekst hvor jeg har problemer med at få oevrsat følgende sætning: "Que habían estado en nuestra casa la noche que llevaron a Pablo, se habían quedado a dormir, y los tres ocupaban el mismo dormitorio." so... -
hjælp skal til eksamen imorgen
ForumindlægHar problemer med at svare på følgene spørgsmål, håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe. 1. Beskriv og forklar den demokratiske udvikling i danmark i perioden 1735-2001 pg sammenlign med data fra et andet land 2. redegør for hvilke parametre, man kan kigge på, for at bedømme et lands samf... -
Jura eksamen
ForumindlægHej! Hvordan er det jura eksamenerne foregår? Er det sådan at man skal aflevere afleveringer på 50 sider? På forhånd tak! -
Hjælp! Matematik opgave
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med spørgsmål 2, 6, 8 og 10. Og evt. hjælpe med de andre spørgsmål. På forhand Tak. Københavns Lufthavn blev grundlagt i 1925 og ligger i Kastrup på Amager kun ca. 8 km fra Københavns centrum. I 2011 lettede der 253.762 fly fra Københavns Lufthavn fordelt på 60 flyselskabe... -
Hjælp til matematik A
ForumindlægHejsa Jeg har anden opgave som driller mig en del Her er et billede af opgaven: Please hjælp på fohånd tak -
Matematik. sandsynlighed.
ForumindlægHej håber nogen kan hjælpe mig med denne opgave.1)Man skal slå mindst en sekser i fire kast med en symetrisk terning. Hvad er sandsyndligheden for det?Til opg 1 har jeg fået det til at blive p(A)=2/3, kan det passe?2)Man skal slå en dobbeltsekser i 24 kast med 2 terninge. Hvad er sansynligheden f... -
monotoni-matematik :)
Forumindlæggodaften folkensjeg har en mat opg som jeg har lidt svært ved, håber I har lyst til at hjælpe lidt:)Den lyder:Bestem monotoniforholdene for f(x)=3*lnx-x+2og vis at grafen for f(x) har en lodret asymptote, bestem en ligning...takker på forhånd -
Matematik B
ForumindlægFind resultaterne ved at indsætte f(x - s) + t i følgende tilfælde.1. F(x) = 2x ianden forskydes 1 opad, 3 til venstre. Ikke fordi jeg ikke selv gider at lave det men jeg ville bare meget gerne have en forklaring på hvordan man løser opgaven. Helst så omfattende som muligt for jeg forstår ikke hv... -
matematik ligninger
ForumindlægHar brug for hjælp til min matematikaflevering. Jeg beder ikke om, at i skal give mig alle svarene osv, men om, at i hjælper mig til at forstå det. Fatter nemlig intet af det.. Tak på forhånd :) -
HJÆÆÆÆÆLP! Matematik afl.
ForumindlægJeg skal lave følgende opgave: En funktion f er givet ved f(x) = – x3 5x2 + 4x – 20. a. Bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet ( – 1, f( – 1)). b. Bestem monotoniforhold og lokale ekstrema for f. Hvordan skal jeg løse opgaven?? Håber på hjælp ..
