Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 9661 til 9680 af 119568
-
Matematik opgaver
ForumindlægHey jeg orker ik lige lave nogle matematik opgaver så nogen der gad at hjælpe med nogle opgaver så bliver jeg meget glad. Ps. TAK! OPG 1 - Brøker: 2/3 + 2/4 =? 6/7 - 2/3 =? 3/7 * 2/3 =? (* = Gange) 1/3 : 2/9 =? (: = Divider) OPG 2 - Lister over elerver og alder: Peter - 9 Line - 10 Lars - 9 Lina ... -
bestem b og c i parabel
ForumindlægJeg har fået givet funktion som har en tangent i punktet P(1,16) Tangentligningen er Hvordan bestemmer jeg a og b? Altså jeg har et punkt, men samtidig har jeg en ligning med to ubekendte. Jeg kan ikke se, hvordan jeg umiddelbart kan løse den? -
Eksamen i idræt B
ForumindlægHalløj Jeg overvejer at hæve idræt til B, men vil godt lige høre en enkelt lille ting. Jeg ved,at man trækker til den teoretiske del, men må man selv vælge om man vil op i fx boldspil eller dans el. lign til den praktiske del? Eller trækker man også det? Tak på forhånd -
Udregn vinkel b
ForumindlægNogen der kan sige mig formlen for at udregne vinkel b. ( billede vedhæftet ). Jeg har prøvet mig frem , og da er jeg kommet frem til et svar på 7,4 cm, men det føles ikke rigtigt. Er det korrekt , hvis ikke , hvordan kommer jeg da frem til det ? Tak på forhånd. -
hvordan finder man a og b i andengradligning
ForumindlægHej :) jeg har fået formlen F(x)=ax2+bx (c = er nul) graffen går iggenem f(2)=6 og f(-3)=21 hvordan finder jeg a og b? Vil være et stor hjælp. :) -
matematik gåde??
Forumindlæghej jeg har en svær matematik gåde, som skal sættes op som ligninger .. Har simpelhent prøvet at få den sat op men har næsten opgivet. måske kan du hjælpe? GÅDEN: der er 100 halmbunker - og 100 køer ialt. men der er forskellige slags køer : 1. stående køer spiser 5 halmbunker hver. 2. liggende kø... -
Monotoniforhold, hjælp?.....
ForumindlægHar fået dette spørgsmål i min aflevering og jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Er der nogen af jer, der kan forklare mig hvordan jeg gør trin for trin? Og hjælpe mig med at løse den? :-) Udled toppunktsformlen vha. differential regning. I skal ydermere forklare det grafisk. (med jeres ... -
Ren matematik
ForumindlægHar lavet et indlæg før, men prøver igen :) Nogle som har erfaringer med at læse matematik på universitet? Jeg overvejer det kraftigt, men kunne godt tænke mig at høre noget om studiet . Var det hårdt at starte? osv .:) -
Energi fysik B
ForumindlægHej alle. Sidder med et par opgaver, som jeg ikke kan finde ud af: Opgavebeskrivelse: Et akvarium måler 0,35 m x 0,75 m x 0,45 m og er helt fyldt med vand. a) Beregn vandets masse i kg? b) Hvor lang tid varer opvarmning fra 20 grader til 35 grader, hvis der ikke er noget energitab? -
Fra Engelsk B til Engelsk A
ForumindlægHej SP Jeg går i 3g og har opgraderet engelsk B til engelsk A. Når jeg kigger på eksamensbeviset står der stadig min engelsk B karakter med vægt osv. Burde det ikke slettes eller burde det ikke tælles? Det er ikke kun hos mig men gælder også for mine veninder. Er virkelig forvirret. Håber i kan ... -
Andengradsligninger - Bestem b
ForumindlægHej jeg har en opgave der lyder således: Bestem de værdier af b, der betyder, at ligningen 0.5x2+bx+7=0 har 1. netop en løsning 2. netop 2 løsninger 3. ingen løsninger. Jeg kan godt finde ud af at isolere a og c og kender til d formlen, men aner ikke, hvordan jeg skal gøre dette med b, så derf... -
Hvornår har man bestået mat b?
ForumindlægHej, jeg er for nyligt blevet optaget på Ha. Almen på CBS. De kræver at man har bestået Mat B, og derfor har jeg gennem hele sommerferien taget et lynkursus i Mat b. Idag bestod jeg den mundtlige eksamen med 12, og er super lykkelig. Jeg sidder nu og tænker om jeg allerede har bestået Mat b ell... -
Lineære funktioner. A og b.
ForumindlægHej. :) Jeg har et spørgsmål: Jeg skal forklarer hvordan a og b kan aflæses fra et sildeben. Men hvordan kan de det? Jeg kan ikke finde noget om det. Jeg ved godt hvordan man aflæser a og b på grafen. Jeg har fået at vide at jeg kan benytte to punkter fra sildebenet (x og y går jeg ud fra)... -
Søger finansøkonomer til rådgivning om uddannelse
ForumindlægHejsa. Jeg går her i mit sabbatår, og er nu ret så sikker på, at finansøkonom-vejen er den jeg vil gå, idet jeg er ret så overbvist om, at ejendomsmægler skal være mit kommende fag. MEN... Adgangskravene er Engelsk C samt Matematik B eller Virksomhedsøkonomi B. Jeg har bestået Engelsk A-niveau, ... -
Matematik spørgsmål
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp i en matematik opgave:) I 1997 var der 961583 parcelhuse. I 2006 var der 1019387 parcelhuse. Jeg skal beregne forskellen af parcelhusene i 1997 og 2006. Jeg har så minusset 961583 fra 101937, og fik 57804 parcelhuse. Jeg skal så beregne procentvise stigning i ant... -
parametrene a, b og c
ForumindlægHvordan påvirker disse parametre grafen for andengradsligningen? -
mat B eksamen - sandsynlighedsregning ?
ForumindlægHvad vil være godt at komme ind på og hvordan kan man starte, hvis man trækker et spørgsmål med sandsynlighedsregning? er virkelig lost på det område, så håber nogen kan hjælpe. -
angst.. for engelsk B eksamen....
ForumindlægJeg ved ikke hvad jeg skal gøre... Jeg er bange.. har nærmest læst på alt, men ved at jeg går kold til eksamen :S:S:S:S -
Reaktioner-Kemi B niveau
ForumindlægHej, hvilke former for reaktioner skal man kende til og kunne detektere til en skriftlig eksamen? Vh. -
Noter til Robert Herrick´s "To the Virgins to Make Much of Time"?
ForumindlægJeg har desværre forlagt mine noter til eksamensteksten "To the Virgins to Make Much of Time", så jeg søger nu med lys og lygte efter lidt noter til den...Jeg har søgt på diverse sider, men har ikke kunnet finde noget, så jeg håber at få lidt hjælp herinde...Mvh. louise
