Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 9721 til 9740 af 95433
-
Hjælp
ForumindlægHey har lavet en fysik rapport om atomer, men vores lærer har ikke vist os nogle ekperimenter. Er der nogle der kan hjælpe???? Det haster . P.s går i 9 kl. -
hjælp til rettelse af opgave
ForumindlægHej :) Jeg har fået en matematik aflevering, som skal præsenteres mundtlig og er gældene for mit gennemsnit. Jeg vil meget gerne få en god karakter, så vil spørge om der er en der vil have mulighed for at rette min aflevering? Det er på C niveau. -
Afstanden mellem Stockholm og CapeTown, Vejen til Fysik AB1, Opgave 17, Side 37, (Knud Erik Nielsen)
ForumindlægCape Town og Stockholm ligger begge på ca. 18 grader østlig længde. Cape Town ligger på 38 grader sydlig bredde og Stockholm ligger tæt på 59 grader nordlig bredde. a) Hvor lang er der fra Stockholm til ækvator ? For besvare spørgsmålet indsættes følgende: r: jorden radius ca 6370 km x: vin... -
Stråling og tællinger pr .minut, Vejen til Fysik B2, Opgave 74, Side 81, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 74 I et rum, der støder op til et lager med Ra-226-præparater, giver en GM-tæller 40 tællinger pr. minut. Baggrundsstrålingen er blevet målt til 20 tællinger pr. minut. Væggen af beton er 15 cm tyk og har halveringstykkelsen 5 cm. Hvor mange tællinger pr. minut ville GM-tælleren give på d... -
Eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i 1g og har altså biologi på C-niveau. Er der eventuelt nogen, som ved, hvordan det foregår? Derudover ville jeg også være taknemmelig, hvis der var nogen, der ville give et eller to eksempler på eksamensspørgsmål. -
Matematik B
ForumindlægHej folkens. Hvor svært er matematik B, og hvor meget sværere er det end c-niveau? Kan allerede finde ud af trigonometri og vektorer, men har ikke helt styr på differentialregning og integralregning.. Er det svært at lære? -
Hej, kan i hjælpe mig med 3 opgaver i fysik, som jeg har svært ved at lave gerne med mellemregninger. Det Ville betyde meget
Forumindlæg1. Et hvalfangerskib bevæger sig lige ud af x-aksen med en konstant acceleration og en starthastighed på 4.0 m/s fra x=0. Efter 10 minutter har det tilbagelagt 20 km. Hvad er ders acceleration i x-retningen? 2. For at få hvalen tilbage affyres der en harpun fra skibets fordæk. Harpunen bliver s... -
HTX og STX hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ? -
Upload af mapper?
ForumindlægKan det lade sig gøre at uploade hele mapper i komprimeret tilstand og i så fald hvilket format vil i foretrække? Hvis man nu har noter fra et fag på et bestemt niveau og gerne vil oploade dem allesammen som et slags kompendium af gennemgået stof på det bestemte niveau. -
Hvorfor fryser vand oppefra?
ForumindlægJeg har en fysik-opgave, hvor jeg er gået i stå! Den har indtil nu handlet om hvorledes vands densitet afhænger af temperaturen, og jeg har lavet nogle forsøg og lavet en graf osv. men så kommer bundspørgsmålet: "Rent vand har sin største densitet ved en temperatur på 3,8*C. Brug denne simp... -
Dansk opgave
ForumindlægHvad kan man skrive om gruppedynamik til dette digt? Hvad kan man skrive om miljøet? http://www.1sted.dk/2verdenskrig/dokumentar/skæbne.aspx?fbclid=IwAR3jYIiXztjr66WFT4MBha16ZEn_FzcttV7Dgwp3kMlUI5NctRCwatQSGT4 -
13 fag - Hårdt?
ForumindlægHej folkens! :) Jeg skal begynde på gymnasiet efter sommer, og skal have følgende fag: Teknikfag A Dansk A Engelsk A Matematik A Fysik A Kemi A Bioteknologi A Teknologi B Kommunikation/IT C Biologi C Teknologihistorie C Samfundsfag C Filosofi C .. Jeg glæder mig helt vildt! ... -
Den molære opløselighed af Ag2CrO4 i 0,200 M AgNO3 ved 25 °C kan beregnes ved hjælp af opløseligehedsproduktet Ksp = 1,2 x 10-12.
ForumindlægJeg har svært ved at finde en reaktion for den og afstemme, så jeg kan lave opløselighedsformlen for den altså ksp=.... Jeg ved ikke hvad produkterne bliver -
Valgfag
ForumindlægJeg læste i et indlæg at man højest kunne vælge 3 fag på A-niveau ud over de obligatoriske når man skal vælge valgfag på gymnasiet. Hvor mange forskellige valgfag kan man egentlig maks. vælge på hvert af de 3 niveauer?Jeg skal selv gå på HTX (de obligatoriske A-niveauer er dansk og teknik) og har... -
musik i gym
Forumindlæghejsa folkens ! Er der en der ved hvordan musik undervisning foregår i gym ? Skal nemlig hav det når jeg starter om 20 dage.. håber på rigtig mange svare På forhånd tak -
Medicin og gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er i et lille dilemma lige nu, da jeg er i tvivl om et par ting.. Jeg ønsker meget at læse medicin!! Jeg går i 2.g pt. og har ud fra de 3 karakter jeg har fået fra fagene jeg afsluttede i 1.g et gennemsnit på 8! Jeg går kun efter 10 og 12-tallerne, så jeg kan få øget mit snit så det komme... -
studeretnings projekt HJÆLP!
ForumindlægHej Nu nærmer tiden sig, hvor jeg skal finde på et emne til studieretnings projektet. Mine fag er Fysik, Matematik og filosofi, og jeg vil helst gerne arbejde med fysik og filosofi. Er der nogle der har forslag til emner? Hilsen sonne -
radiograf
ForumindlægHej alle.. har lige nogle spørgsmål, jeg håber nogle kan svare på. Er der nogen der ved, om det er meget svært at udanne sig til radiograf? :) er det lige så svært som læge? er der nogel der kender noget til lønnen, hvad man skal arbejde med, mm :) ? kan jeg med et gennemsnit på 5,5 i 9 klasse , ... -
Skift til sproglig linje
ForumindlægJeg har i 1.g´s årsprøver fået 6/6 i matematik, hvilket trækker mit nuværende snit ned på 8..Jeg overvejer derfor et skift til sproglig, for at gå ud med et ,selvfølgelig, så højt snit som muligt. Er der nogle der har nogle erfaringer med skift fra matematisk til sproglig?Er det til at overleve,... -
Stjerne - størrelsesklasser
ForumindlægHvor mange måder findes der og finde afstande til stjerner på, ud fra dens størrelsesklasse?
