Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 9741 til 9760 af 23765
-
rusmidler
Forumindlæghej, jeg skal skrive en biologi rapport om rusmidler. vi har lavet et forsøg omkring rusmidler. Hvor en af forsøgspersonerne som er rygre skal ikke ryge en smøg i 24 timer og bagefter ryge en smøg.. hvad sker der når hun ikk ryger smøgen i 24 timer. altså i kroppen -
Arbejdespørgsmål
ForumindlægARBEJDSSPØRGSMÅL: Formulerer mindst 3 arbejdsspørgsmål til hvert fag. Geografi, biologi og fysik. Hvad kan biologi 3 arbejdespørgsmål være f.eks hvad? -
Hastighed og fart
ForumindlægHar ikke fysik, men kunne godt tænke mig, hvad forskellen på hastighed og fart er, for jeg har hørt der er en forskel. Kan nogle svare mig på ? Tusind tak :-) -
Får I stress?
ForumindlægHej alle,Jeg vil lige høre - hvem synes, at der er ALT for meget at lave i gymnasiet/HF/HTX/whatever?I så fald, hvor meget har I at lave ? -
Eksamensrapport - hvad skal den indeholde?
ForumindlægHej! Nu er tiden kommet til teknologiprojektet, som skal færdiggøres og afleveres i denne uge (fredag inden kl. 14). Jeg har derfor spørgsmål ang. strukturen af rapporten, dens indhold og vigtige krav til den. Da jeg arbejder alene, kan det være svært at overskue hele projektet og dens omfa... -
gaslove -HJÆÆÆLPPPPPP :/
ForumindlægHej, jeg skal skrive en rapport om gaslove. Hvordan efterviser jeg Boyte-Mariottes lov, Gay Lussacs og Charles lov ? ´Jeg vil gerne bede om en forklaring på hvordan man efterviser.. Jeg har fx en graf, og i den er der 9-10 målinger. Jeg har fået nogle formler, og så har jeg fået at vide, at jeg... -
Opvarmning af Natron
ForumindlægHejsa, Jeg skal til at skriv en rapport om opvarmning a natron. Er der en venlig sjæl her der vil hjælpe mig med hvordan eller hvor jeg kan finde noget omkring beregningsskemaer ? Jeg har ikke helt styr på hvordan jeg beregner et reaktionsskema i et beregningsskema. Altså hvordan jeg finder ma... -
Forslag til FysA eksamens projekt
ForumindlægHej.Tiden nærmer sig vores afsluttende eksamens projekt i Fysik A på HTX 3g, og vi skal have fundet et emne at arbejde med.For at få flest mulige ideér har jeg valgt at spørge jer. Selve projektet skal selvfølgelig være på A niveau og bestå af et godt forsøg hvor der er gode muligheder for at skr... -
I tvivl, Hjælp!
ForumindlægHej alle søde og hjælpsomme mennesker ! jeg skal vælge min studieretning snart :-( Jeg står her med et problem... Jeg ved ikke hvilken retning jeg skal vælge , jeg er mindre god til matematik .. og fysik .. Og er en del bedre til humanistiske fag.. Men ville virkelig gerne læse medicin og blive t... -
Optagelse på medicinstudiet
ForumindlægHej folkens, Jeg blev student fra HHX med et snit på 10,1. Jeg arbejder for tiden fuldtid og vil gøre i et års tid. Med hensyn til studievalg, så er medicin faldet ind på mig. Min plan er at jeg ind på medicinstudiet på Syddansk Universitet. Og jeg er nu klar over, at HHX er en dum vej hvis man v... -
hvordan kan farver blande sig?
ForumindlægJeg har både spurgt min kemi og fysik lærer, men begge kan egentligt ikke svare på spørgesmålet uden at sige "jeg tror" Hvis man blander to malinger (lad os tage blå og gul), så ved vi, at den blandede farve vil blive grøn. Men, hvad sker der i disse farver for, at vi overhovedet ka... -
nessesary help
Forumindlæghåber virkelig nogen der er gode tl at forklare mig dette, vil virkelig gerne forstå dette :O undersøg om følgende proces vil foregå af sig selv: 1,0 n + 235, 92 U -> 89, 36 Kr + 144, 56 Ba+ 3 1,0 n derefter skal jeg beregne q-værdien for processen please hjælp mig :O -
Karakter i folkeskolen
ForumindlægHeeeej allesammen :-)? Jeg ville høre, hvad i har fået i de mundtlige eksamener indtilvidere? Er i glade for karakteren? I hvilke fag...? -
Optagelsesprøve STX
ForumindlægHej.. Jeg skal på nær snart til optagelsesprøve. - Jeg ville lige høre om, I som har været til optagelsesprøve i forrige år måske kunne hjælpe mig? Jeg vil virkelig gerne vide, hvad lærerne/censorne skal spørge mig om? Altså, hvilket spørgsmåle kunne de finde på at stille mig? Jeg skal op i matem... -
Bøger købes til ha.(jur)
ForumindlægHej, jeg påbegynder ha.jur studiet her til september, og da min bogliste er lang og dyr, er jeg interesseret i at købe billigere brugte bøger. Min liste er således: Andersen: Beskrivende dansk økonomi Linderoth: udarbejdelse af rapporter i beskrivende økonomi Pindyck: Microeconomics Horngren: ... -
Eksportingeniør - hvordan er uddannelsen
ForumindlægHej alle sammen Jeg overvejer at læse til eksportingeniør, jeg opfylder alle adgangskrav og har også gennemsnittet. Jeg har læst HD på CBS, som ikke helt var mig, da det var for kedeligt. Det var en økonomisk retning og jeg kunne godt tænke mig at få blandet økonomi sammen med noget andet interr... -
Brug for Lektiehjælp eller ekstra undervisning?
ForumindlægHej Jeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjælp eller eksamenshjælp. Undervisn... -
Hjælp
Forumindlæg#0 Hej jeg har regnet fælles temperaturen for vandet ud, når det har fået varme fra et messinge lod. Vandet vejer 0,4 kg messingeloddet med den specifikke varmekapacitet på 390 vejer 0,075 kg start temperaturen for loddet er 100 grader start temperaturen for vandet er 20 grader Jeg skal finde fæl... -
Et godt emne til studieretningsprojetk? fys, mat, kemi
ForumindlægHej Allesammen :) Da der nu pludselig ikke er særlig lang tid til, at jeg skal påbegynde mit studieretningsprojekt, så håber jeg lidt på, at der er nogen i dette forum, som har lidt bedre fantasi end jeg, og som kan komme på nogle inspirerende emner. :) Jeg har Mat A, kemi A og fysik B i min stud... -
Specifik varmekapacitet (jord og sand)
ForumindlægHey foeks. Jeg er i gang med en rapport i fysk og jeg har brug for jeres hjælp. Formålet i rapporten er at bestemme den specifikke varmekapacitet for jord og sand via kendskab til vands specifikke varmekapacitet. Relatere resultaterne til viden om nedbørs- og klimaforhold. Men jeg er bare kom...
