Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 9761 til 9780 af 152757
  • Hjælp til at finde matematik B og A selvstudie bøger

    Forumindlæg
    Hej derude! :) Jeg leder efter selvstudie bøger i matematik på B og A niveau. Jeg har brug for titlen og gerne forfatterens navn, da jeg skal låne bøgerne på biblioteket - kan godt lide at have bogen i hånden, fremfor en digital udgave. Mærkværdigt nok, så kunne jeg ikke finde en tråd her...
  • Toppunktsformlen for f(x) = a x^2 + c

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Jeg siddder med nogle opgaver i andengradsfunktioner, hvor jeg er gået i stå ved denne. Jeg skal bevise, at toppunktet til funktionen f(x) = a x2 + c kan bestemmes med formlen: TP = (0, c ). I alle de eksempler jeg kan finde hedder funktionen f(x)=ax^2+bx+c. Hvilken forskel gø...
  • Beregn længden af vektor b - vektor a

    Forumindlæg
    Om vektorerne , og oplyses, a=2b-3c |a|=6 |b|=2 |c|=1 beregn længden af b - c? hvordan skal jeg beregne længden af vektor b minus c?
  • Find vinklen mellem vektor a og vektor b

    Forumindlæg
    Vi får at vide at vektor a har længden 1 og vektor b har længden 4. Vi får også at vide at vektor a + vektor b har længden 4. Jeg forstår ikke hvordan dette kan lade sig gøre, når længden af vektor b også er 4. Så står der at jeg skal finde vinklen mellem vektorerne. Men der skal jeg jo bruge p...
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej venner. Jeg vil gerne allerede nu begynde at øve mig på fysik og matematik skriftelig eksamener, derfor tænkte jeg om der var nogen der kendte en eller anden hjemmeside el. lign. hvor jeg måske kunne finde eksamenssæt for de sidste 5-6 år både i matematik og fysik. På forhånd tak :)
  • Bevis for stamfunktioner til f(x)=x^a

    Forumindlæg
    funktionen har stamfunktionerne Bevis: Da en funktion F ifl. definitionen er stamfunktion til funktionen f netop når F'(x)=f(X), så kan sætningen vises ved at differentiere F. spg: 1. Denne del af stamfunktionen hvorfor bliver den ikke differentiret til ? 2. Hvorfor må a h...
  • Eksame

    Forumindlæg
    Hej, Var der ikke en hjemmeside hvor man kunne se eksamener som er færdige. F.eks. har der været en arabisk A eksamene den 15.maj. Er der ikke mulighed for at se den eksamen på en hjemmeside. Jeg kan huske en vise mig den hjemmeside før.
  • hvordan bestemmer jeg tallene a, b og c?

    Forumindlæg
    Min opgave lyder således: Et andengrads polynomium f er bestemt ved f(x)=ax^2-bx+c. Det oplyses at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1)=4.5 bestem tallene a,b og c. er der nogen der kan forklare hvordan man gør det, så selv den dummeste matematikskovl kan lære det?
  • Bevis for differentialkvotient (ax+b)'=a

    Forumindlæg
    Godaften.Jeg er i færd med at øve mine beviser for differentialkvotienter.Dertil så jeg at mine lærer har tilføjet at inden beviset for ovenstående udføres, bør vi forklare hvorfor resultatet ikke er overraskende.Har det noget at gøre med at differentialkvotienten i et punkt, netop angiver tangen...
  • Samme lærer i mat B og mat A?

    Forumindlæg
    Hej\nMin studieretning indeholder bl.a. matB, som jeg har tænkt mig at opgradere til matA. Eneste problem er at vores nuværende mat-lærer ikke er så god. \nSå skal jeg også have den samme lærer, hvis jeg vælger matA? Er der nogen der ved noget om det?
  • Hjælp med matematik opgave a og b se vedhæftet dokument

    Forumindlæg
    Hjælp
  • Kan man anvende en TI-84 til mat A niveau

    Forumindlæg
    Hejsa- tjaa, overskriften siger det hele- kan man? Eller skal man anskaffe sig en TI-89?
  • sammenhæng mellem a og c når ligningen har en løsning

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan hjælpe med hvordan man løser opgaven, tak!
  • Benyt tabellens data til at bestemme a og b

    Forumindlæg
    Jeg har vedhæftet et foto at opgaven jeg gerne vil have hjælp til
  • (a+b+c)(a-b-c)+(b+c)b+c(b+c)

    Forumindlæg
    Hvad er (a+b+c)(a-b-c)+(b+c)b+c(b+c) ? :) please hjælp mig
  • Reduktion med parenteser ( a, b, y, x ) Haster!

    Forumindlæg
    Hej. jeg har matematik aflevering til på fredag og jeg har svært ved 2 opgaver. den 1 er: 5(x + 3y) -3(x + 2y) & den 2 er: 4(2a + 4b - 2) Håber at i kan hjælpe mig meget snart. (:
  • i et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved

    Forumindlæg
    opgaven er vedhæftet og tak for hjælpen på forhånd
  • Skriftlig dansk STX A 24. maj 2013

    Forumindlæg
    Hej, ville høre om der er nogen, der har nogle perspektiver på dansk opgaverne fra i fredags? Og især kronikken Facebook og sociale medier?
  • Betsem kordinatsættet til hvert af punkterne A og B

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg har brug for hjælp til denne opgave
  • Vinklen mellem planen a og xy-planen(3d)

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg har fået til opgave et beregne vinklen mellem planen a og xy-plan. Jeg har en ligning for planen a: -102, 82*(x-0)+0(y-10,6)+56, 18(z-0)=0. Jeg ved godt hvordan man beregner vinklen mellem to planer, men da jeg ikke kender xy-plan, hvordan kan jeg beregne denne vinkel ud. Er ...