Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 9861 til 9880 af 119568
-
interesse for matematik
Forumindlæghej alle,Starter på en vidergående uddannelse 1. september, hvor matematik står for en del af uddannelsen specielt det første semester. Har ikke været god til matematik siden midten af folkeskolen, og har ingen interesse for faget.Håber og tror selvfølgelig jeg kan motivere mig selv til at lære d... -
tallet b er positivt. men hvordan argumenteres der for dette
ForumindlægHvordan skal jeg argumentere for, at b er et positivt tal? Jeg kommer ind på, at tangenthældningen skærer y-aksen "på den positive del". hvad kan/skal man sige? Har prøvet at søge på google -
Beregn konstanter a og b
ForumindlægEn funktion f er givet ved : f(x) = ax^2+2b√x , hvor a og b er konstanter. Beregn konstanterne idet f(1)=4 og f´(1)=1 Hvordan gør man det ? er det en der kunne vise mig hvordan man opstiller regne stykket.. ?? -
Bestemmelse af værdien b
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x)=x3+bx2+3x+4, hvor b er et tal. Bestem de værdier af b, for hvilke f er en voksende funktion. jeg fandt f'(x). derpå forsøgte jeg, at bestemme f'(x) = 0,men jeg har store problemer med at forkorte det ned til noget man bare nogenlunde kan gennemskue. -
jeg skal finde a og b
ForumindlægEn funktion f er givet ved f(x) = bx + ax2 Det oplyses at f(2) = 4 og f(4) = 64 Bestem a og b? hvad er svaret på dette? -
bestem a, b og c
ForumindlægHej Jeg har forhåbentlig den sidste opgave, hvor jeg til at starte med har et bud. Jeg har vedhæftet opgaven. Mit bud er følgende: f=lineær + g=potens Når vi går 1 ud på x-aksen, så må a være 0,5. Er det rigtigt? Og jeg har ingen idé med b og c. -
Find b,c og d
ForumindlægHej, Jeg håber der er nogen, der lige gider og kigge på vedhæftede billede. Jeg har som sagt kun a og jeg kan ikke se, hvad jeg skal bruge figuren til. Jeg kan dog se fra figuren at d <0.. Men hvordan finder jeg b og c når jeg kun har a og ikke andre informationer og arbejde med???? ... -
samfundsfag b eksamen, hjælp!
Forumindlægheeeeeej allesammen :-) Jeg sidder ligenu og er igang med min samfundsfag eksamen på b niveau. Den er 24 timer og jeg har trukket globalisering. Jeg sad og tænkte på, om der er nogen der har nogle gode råd til denne form for eksamen? er der noget jeg skal være særligt ompærksom på osv? ... -
Fysik B eksamen
ForumindlægSagen er den at jeg skal op i fysik B om et par dage. Jeg har tænkt mig at læse (og prøve at forstå) pensum, og dernæst lave dispositioner til alle spørgsmål. Men mit spørgsmål er så hvordan jeg scorer en høj karakter til eksamen? Nogen der har været til eksamen i fysB der har nogle råd? -
Eksamenshjælp i Tysk B
ForumindlægMin datter på 17, er ved at afslutte 2.g og skal nu op til Tysk eksamen på B-niveau d.11 juni. Derfor søges der eksamenshjælp i dette og det HASTER! Du skal være: - tålmodig - god til den tyske grammatik - god til at lære fra dig - parat til at begynde med det samme - parat til mange arbejdestim... -
Mundtlig biologi B eksamen
ForumindlægJeg er en af de heldige,om man vil, der skal til eksamen i mundtlig biologi B-niveau (3.g). Men er lidt i tvivl om hvor meget denne eksamen vægter da biologi er mit valgfag, hvilket vil sige at jeg ikke skal op i skriftlig biologi. Vil det så sige at min mundtlig eksamen vægtes med 1,5 istedet ... -
Hjælp til Psykologi Eksamen B Niveau
ForumindlægJeg vil høre om jeg kan få lidt hjælp. Jeg står og skal til psykologi B eksamen i morgen men ved ikke hvordan den kommer til at foregå? Jeg har 24 timers forberedelse men hvad forventer lærerne? Hvordan øver man sig bedst på eksamen? Jeg har læst alt i pensum. På forhold tak. :) -
Hvordan får man topkarakterer i fysik B?
ForumindlægHej SP Hvordan får man topkarakterer i fysik B, når man har svært ved at forstå nye koncepter i fysik? Det er ikke fordi jeg ikke laver mine lektier og følger med i timerne - det gør jeg(!), det er dog alligevel svært for mig at bruge teorien i praksis ift. forsøg og især databehandling og fysik... -
Bedre til matematik?
ForumindlægHej alle derude. Jeg starter i 9. klasse mandag. Jeg er rigtig nervøs, og jeg synes altid, at jeg kan mærke sommerfugle i maven. Problemet er, at jeg S-T-I-N-K-E-R i matematik! Jeg får kun 4-taller, og det er ikke godt nok. Jeg vil gerne blive bedre, men jeg har in... -
Bestem tallene a og b
ForumindlægHej jeg har vedhæftet billede af opgaven og den er med hjælpemidler. Jeg ved godt hvordan man finder a og b på geogebra men er bare i tvivl om hvad man skal kalde årstallene derinde på geogebra: er det 0,1,2,3,4 og 5? eller skal man skrive 2009,2010 osv.. -
Hjælp til bestemme at a og b
ForumindlægHej, kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg skal bestemme konstanterne a og b i opgave 10 a. En der vil hjælpe? (har vedhæftet opgavesættet) har nemlig ikke billaget til resten af tabellen, er det muligt at lave det uden? Tak på forhånd:) -
Naturgeografi B 24-timers eksamen
ForumindlægHej, Hvor lang tid er det man har til at fremlægge sin dispostion til eksamen? Er det 10 min? og så er resten af eksamenstiden dialog? -
Mat B Niveau
ForumindlægEn linje har ligningen y = 1.7x - 3 Hvordan beregner jeg den spidse vinkel mellem linjen og førsteaksen ? -
Hvad er b i den eksponentielle udvikling?
Forumindlæg -
Årsprøve skr. engelsk B
ForumindlægEr der nogen der ved, om ministeriets eksempel på, hvordan en skr. eksamen i engelsk foregår, er offentligt tilgængeligt? Jeg har søgt, men kan ikke rigtigt finde noget. Jeg gad godt se et eksempel på opgaverne, så jeg kan forberede mig lidt på spørgsmål af samme type, når jeg skal op til skr. år...
