Søgning på: livet og kærligheden. Resultater: 9881 til 9900 af 14598
-
Hjælp til lille oversættelse
ForumindlægNogen som vil hjælpe med at oversætte denne del af min tekst til tysk. ? Dansk: Nu kunne han ikke vente længere. Han var nødt til at køre. Sally vidste, at han ikke måtte komme for sent. Hvis hun ville køre ham, skulle hun være der kl. 7. I går havde han udtrykkelig sagt: ”Jeg vil gerne være de... -
polær kurve
Forumindlægjeg skal til at tegne plan regionen som er grænset op af en given polær kurv r=f(θ), α≤θ≤β, og "stråler" θ=α og θ=β. på engelsk: sketch the plane region bounded by the given polar curve r=f(θ), α≤θ≤β, and t... -
Dansk, det haster!!!
ForumindlægDet er en dansk analysering af et vintereventyr af arthur krasilnikoff. En kærligheds historie Hvad kan dú sige om dennne her metafor, hvis du skulle analysere den her sætning. og gennem glasstumpernes nye stilling så han en ny Usha, en meget flot metafor, for at se en velkent person i et nyt lys... -
Student på tirsdag.
ForumindlægHejsa :) Jeg bliver student på tirsdag d. 26/06.07 og det glæder jeg mig selvfølgelig MEGET til. Jeg skal op til dansk som den aller sidste eksamen, og jeg har egentlig altid følgt mig god tilpasse i det fag. jeg har fuldt med i timerne, og afsluttede dansk i år med 0% fravær. Jeg føler mig kort... -
Partiadfærd - DF!! please help :(((
ForumindlægHej kære venner. Jeg sidder nu i en dum situation, hvor jeg har ventet til sidste minut med at lave min aflevering, hvilket har resulteret i, at jeg er fuldstændig forvirret. (ja, jeg ved godt, at det er min egen skyld.) Jeg skal besvare denne opgave: diskuter, hvorvidt DF vil opnå øget politis... -
Ekstrema
Forumindlæga) Bestem (d2y)/(dx2) for funktionen y(x) = exp(-ax)cos(kx+wt+ø), hvilket jeg har fået til: y(x)'' = (a2 - k2 * pi2 / 32400) * e-ax * cos(kx + tw + ø) + (a * pi * e-ax * sin(kx + tw + ø) / 90), men ved ikke om det er rigtgigt? b) Bestem de lokale ekstrema og undersøg monoton... -
Analysering!!!
ForumindlægSchack Staffeldt: Indvielsen, 1804 Jeg sad på Pynten ved Sundets Bred, Himlene smilte, Og så med Længsel i Dybet ned, Bølgerne hvilte, Da hælded' Solen til Havets Bryst Og rundtom rødnede Luft og Kyst. Og brat fra Skyerne Strengeleeg Anelsen vakte, I Aftenrøde Musen n... -
Differentialregning: bevis f(x)=rod(x) er f'(x)=1/(2*rod(x)
ForumindlægHejsa kære dejlige mennesker derude. :) Jeg sidder med et problem, jeg skal bevise at differentialkvotienten af f(x)=rod(x) er f'(x)=1/(2*rod(x)) ved brug af opskrift to, som hedder. Δf/h=(f(x0+h)-f(x0))/h Jeg ved at i opskrift 1, så gør man et tricks, hvor man forlænger ens... -
oversættele
ForumindlægHej mangler hjælp til at oversætte dette stykke med modalverber Nu kunne han ikke vente længere. Han var nødt til at køre. Sally vidste, at han ikke måtte kommer for sent. Hvis hun ville køre med ham, skulle hun være der kl 7. I går havde han udtrykkelig sagt: "Jeg vil gerne være der til t... -
Slet af specifikke indlæg...
ForumindlægJeg har sat min ven i en halv stor kattepine, derfor skriver jeg. Min og ven jeg har lavet et indlæg inde på siden omkring rettelse af tysk grammatik. Jeg har en bruger, så jeg fik nogen kære frivillige til at hjælpe med at rette her inde på indlæggene: https://www.studieportalen.dk/forums/thre... -
Hjælp til oversættelse --> Udvidet tid
ForumindlægHej alle! Jeg skal oversætte denne her tekst til engelsk, men formålet med opgaven er så hvornår der skal være simpel tid og hvornår der skal være udvidet tid: Kære Jane! "Jeg sidder og laver lektier, mens jeg lytter til noget fed musik i radionen. Min mor siger altid, at man ikke kan ... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHej derude... :-) Jeg har lovet at hjælpe min kære ven med at oversætte et brev. Det er et brev på fransk som han har modtaget efter hans far gik bort. Er der nogen der vil hjælpe mig ? Har nemlig aldrig selv haft fransk.. Jeg tænkte jeg kunne finde lidt heroppe på nettet et sted. På forhånd tak ... -
SRP - Nineteen Eighty-Four
ForumindlægHej alle sammen Jeg er ved at skrive SRP. Jeg skriver i historie og engelsk, og mit emne er George Orwells Nineteen Eighty-Four. Jeg er gået lidt i stå, og det er jo ikke så smart, når man skal aflevere opgaven på fredag. :p Min problemformulering lyder: "Redegør for samfundsudviklingen g... -
bestem forskrift Differentialligning
ForumindlægHej kære venner.. mig og 2 andre sidder med en riigtig træls opgave. vi har bixet os frem til at forskriften skal baseres på den logistiske: y' = y(b – ay) ... vi har meget svært ved at tyde den sproglige beskrivelse opgaven lyder: I et bestemt havområde er tilvæksten &Delta... -
Haster; Hjælp til oversættelse ---> udvidet tid og simpel tid!
ForumindlægHej skal have oversæt en stile fra engelsk- dansk... Der er sat foukus på simpel tid og udvidet tid i denne her øvelse... Kære Jane! Jeg sidder og laver lektier, mens jeg lytter til noget fed musik i radionen. Min mor sidder altid, at man ikke kan lave lektier og lytte til musik samtidig, men ... -
Ha(kom) kvote 2
ForumindlægKære alle jer på studieportalen.dk. Fedt at I tager jeres uddannelse alvorligt! Jeg afsluttede min studentereksamen for små 3 år siden. Da der skete meget i min studietid, kom jeg desværre ud med et gennemsnit, som jeg i dag er meget ærgerlig over, da det begrænser mig og gør nogle ... -
analyse + fortolking
ForumindlægHej allesammen. Er godt i gang med min 2. års opgave lige nu, men har lidt problemer med et par enkelte ting i min analyse. Jeg har valgt 3 noveller fra H.c. branners novellesamling: om lidt er vi borte. Det er "et barn og en mus", "de blaa undulater" og "Hannibals træsk... -
Hvordan analyser jeg takeaway markedet?
ForumindlægKære studerende og andre godtfolk. I min SRP, der omhandler disruption, står der: "Analyser branchen for takeaway, hvorfor og hvordan har branchen arbejdet med disruption, specielt Hungry.dk" Men jeg forstår ikke hvordan jeg skal gribe opgaven an: skal jeg gå hen og skrive ... -
oversættelse af tekst om nepalophold
ForumindlægNepal er et af de fattigste og mest underudviklede lande i verden, og jeg brænder derfor efter at rejse derned og gøre mit bedste for at hjælpe nogle af de børn som ikke har en så privilegeret opvækst som jeg selv har haft. På børnehjemmet bor der omkring 50 børn i alderen 0-16 år som og de er s... -
Immigration - England/Storbritannien
ForumindlægHej kære SP-brugere. Jeg er igang med en opgave omkring indvandring til England/Storbritannien. Jeg vil redegøre for immagrationssituationen i England, hvilke nationaliteter der vælger at immigrer og beskrive det multietniske samfund. Jeg vil også se på de kulturforskelle der er mellem deres...
