Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10121 til 10140 af 11183
-
Hjælp til udregning af universets alder
ForumindlægHej SP Er der nogen der ved, hvordan man kommer frem til universets alder, et form for "bevis", med hensyn til kosmologi og hubbles lov? Tak på forhånd -
handelskole
Forumindlæghej jeg har et problem...Alle mine venner bliver studenter i år i næste uge faktisk...Sammen med mig selvfølgelig, men den ene af mine veninder går på handelskole, og bliver student som den sidste, og selvfølgelig skal vi op og se hende med roser... MEN Hvad farve er huen på handelskolen....På gy... -
Meiosen
ForumindlægEr de homologe par kromosomer, den oprindelige krosom og den nye kopi af kromosmet?Kevin -
Undervisningsmetode!
ForumindlægJeg er ved at være godt træt af gymnasiets undervisningsform. Den konstante jagt på de gode karakterer forvandler undervisningstimerne til konkurrencer i hvem der hurtigst og mest kan gøre sig bemærket. Jeg synes at konkurrence er fin nok, men når timerne går over at skal være ren præstation, så... -
Hjælp tak
ForumindlægHej allesammen.. Jeg skriver her, for har brug for vejledning. Jeg blev student i sommers fra en naturvidenskabelig retning. Så ville jeg videre, nu går jeg så på københavns universitet og læser farmaci. Farmaceut. Jeg har bare et lille proble... -
At være på - muligheder og problemer
ForumindlægSå er opgaveformuleringen udleveret under overskriften: At være på - muligheder og problemer: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. I denne tråd kan I dele indledende erfaringer med opgaveform... -
Kvote 2....tests der forbedrer ansøgning
ForumindlægJeg blev færdig med gymnasiet sommeren 2007 med et snit på 9.1 på gammel skala. Problemet er, at jeg vil læse international business på CBS og derfor er det nok kvote 2, hvis jeg skal have en chance. Jeg har på nuværende tidspunkt kun engelsk på b-niveau, men jeg tager en TOEFL næste uge. I øjebl... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :) Jeg er en 20 årig universitetsstuderende fra Syddansk Universitet, Odense, der tilbyder lektiehjælp i de naturvidenskabelige fag (mat, kemi, fysik og biologi), til såvel folkeskoleelever, som gymnasie elever på alle niveauer. Om mig selv kan jeg sige at jeg bor i Odense C, er student fr... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :) Jeg er en 20 årig universitetsstuderende fra Syddansk Universitet, Odense, der tilbyder lektiehjælp i de naturvidenskabelige fag (mat, kemi, fysik og biologi), til såvel folkeskoleelever, som gymnasie elever på alle niveauer. Om mig selv kan jeg sige at jeg bor i Odense C, er student fra ... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej :) Jeg er en 20 årig universitetsstuderende fra Syddansk Universitet, Odense, der tilbyder lektiehjælp i de naturvidenskabelige fag (mat, kemi, fysik og biologi), til såvel folkeskoleelever, som gymnasie elever på alle niveauer. Om mig selv kan jeg sige at jeg bor i Odense C, er student fra ... -
Bio - Glyphosat , vær sød og hjælp : )
ForumindlægBiologi biologi...Jeg fatter intet af den her opgave, hvilket var derfor jeg IKKE valgte den som min "store opgave" da jeg var til årsprøve, men nu skal jeg altså alligevel aflevere den som lektie.En eller anden, forklar mig hvad det går ud på, kom med lidt hints så jeg måske kan finde ... -
Faglige krav i England.
ForumindlægHejsa, Jeg har siddet og overvejet, at tage en BSc i Neuroscience i England på Queen Mary University of London. Jeg kan dog ikke helt forstå de entry requirements der bliver bedt om. Det er således: "A-levels: Typically ABB or above at A2 level from three subjects, including at least a ... -
Forskellen på en bachelor i biomedicin/molekylær biomedicin/molekylær medicin.
ForumindlægHej derude Jeg bliver færdig med min hf til sommer, og jeg tænker meget over hvilken bacheloruddannelse passer mig bedst. For det første er jeg meget i tvivl om jeg skal vælge en bachelor i biomedicin/molekylær biomedicin/molekylær medicin - eller om jeg skal vælge en bachelor i biokemi og mo... -
MEIOSE - FIGUR
ForumindlægHej Alle! Sidder her med 24 - timers biologi forberedelse! Har trukket mutationer og genetiske sygdomme. Har blandt andet fået en figur over MEIOSE. http://www.google.dk/imgres?q=meiose&um=1&hl=da&sa=N&biw=1366&bih=681&tbm=isch&tbnid=jBKBkzzsCyY7SM:&imgrefurl... -
SRO MAT-B HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg sidder og er i gang med at skrive SRO, som skal afleveres på fredag (d. 15). Jeg skriver i Biologi A og Matematik B, og har umiddelbart brug for hjælp til matematikdelen. Problemformulering Vestgrønlands bestande af rensdyr søges forvaltet med henblik på bæredygtig jagt, hvilket... -
STX eller HHX? Muligheder + Linjer osv spørgsmål!
ForumindlægHej studieportalen: Jeg har altid været sten sikker på at jeg ville på HHX , men nu imod slutningen på mit High School år et jeg lidt i tvivl !! Har nogle spørgsmål : Jeg er så i tvivl om hvad jeg vil lave !! Jeg har altid... -
HHX eller STX ? Hvilken linje? Kan man skifte ? HjÆLp!
ForumindlægHej studieportalen: Jeg har altid været sten sikker på at jeg ville på HHX , men nu imod slutningen på mit High School år et jeg lidt i tvivl !! Har nogle spørgsmål : Jeg er så i tvivl om hvad jeg vil lave !! Jeg har altid... -
Matematik A, er det muligt?
ForumindlægJeg er lige startet på HF som 28-årig, og har en stor drøm om at komme til at læse Biologi på Aarhus Universitet. Jeg har noteret mig at man skal havde 7,0 i Matematik A for at kunne komme ind. Dette er faktisk det eneste punkt jeg er lidt bange for. Jeg har Matematik C nu, jeg føler jeg er godt... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej Alle.. Jeg er en 20-årig pige, der i sommeren 2009 blev student med linjefagene; biologi A, Matematik A, Kemi B.Derudover havde jeg tilvalgsfag Fysik B - og lige nu læser jeg på Københavns Universitet. Jeg har altid selv være meget glad for at gå i skole, og er gået meget op i mine lektier/af... -
Opbevaring af træstammer på bunden af sø
ForumindlægHej, Jeg sidder her med en biologi opgave, som jeg knokler lidt med. Der står i opgaven, at man i en sø har målt ilt, nitrat og ammonium i en sø før og efter en storm, hvor nogle træstammer var væltet ned i søen. Jeg har vedhæftet en fil med billedet af graf, og jeg har da en teori om hvorfor m...
