Studievalg og videregående studie

Forskellen på en bachelor i biomedicin/molekylær biomedicin/molekylær medicin.

29. december 2015 af Betha (Slettet)

Hej derude 

Jeg bliver færdig med min hf til sommer, og jeg tænker meget over hvilken bacheloruddannelse passer mig bedst. 

For det første er jeg meget i tvivl om jeg skal vælge en bachelor i biomedicin/molekylær biomedicin/molekylær medicin - eller om jeg skal vælge en bachelor i biokemi og molekylær biologi (SDU). 

Det er et meget svært valg, og det gør det blot endnu sværere at vælge når jeg ikke rigtig kan skelne imellem bachelorerne i biomedicin, molekylær biomedicin og molekylær medicin. Er der nogen som er klog på dette felt? Som kan hjælpe mig med at forstå diverse forskelligheder eller ligheder mellem disse tre? 

Jeg ved godt, at der er forskel på adgangskvotienterne, og at uddannelserne ligger i hver sin by. Jeg søger mest information omkring eventuelle faglige uligheder?  - Jeg har forsøgt at læse mig frem til så meget information som muligt, men jeg synes ikke at kunne skelne imellem disse tre studier. 

Jeg elsker biologi, anatomi, fysiologi og allerhelst; neurobiologi. Neurobiologi er bare noget, som jeg læser om på nettet og ser videoer omkring. Der findes desværre ingen bachelor, som specifikt fokuserer på nervesystemet. Eller hvis der skulle være det, så må i endelig sige til :). Jeg glæder mig bare rigtig meget til at starte på en bachelor efter sommer og vil være sikker på, at jeg vælger den rette uddannelse. 

På forhånd tak og godt nytår folkens :)!

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. december 2015 af Moderatoren

Mit bedste råd må være at besøge begge uddannelser. Så kan du direkte spørge dem der viser dig rundt (Hvis de modtager besøg, som jeg tror de gør).

Svar #2
29. december 2015 af Betha (Slettet)

Jeg har tænkt på det, men jeg bor på Færøerne, og det er rigtig dyrt at rejse imellem Færøerne og Danmark, og så bliver jeg nødt til at rejse imellem Aarhus, Odense og København ovenikøbet + betale for adskillige hotelophold el.lign :/. Det er desværre ikke en mulighed, som jeg har råd til at overveje på SU :(.  

Skriv et svar til: Forskellen på en bachelor i biomedicin/molekylær biomedicin/molekylær medicin.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.