Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 10161 til 10180 af 95433
-
Hjælp til toneart - ud fra akkorder
ForumindlægJeg har i dag trukket nummeret Heaven med Shirley Ceasar - og skal have det analyseret til imorgen. Det går fint.. MEN.. jeg kan ikke lige finde ud af hvilken toneart den står i. Akkorderne er følgende i a-stk: A - D - H - E - F#m - Hm - Dm - A/c - E - A Ingen fortegn. Ps. hvis du også kan ... -
Idræt B, mundtlig/skriftlig?
ForumindlægHey, Jeg ville høre om der er nogen der kan fortælle lidt om idræt på B niveau. Er der både mundtlig og skriftlig karakter? Hvis ja, hvor meget tæller de hver i sær for på eksamensbeviset, hvis nej, hvor meget tæller den enkelte karakter så for? Håber der er nogen der kan hjælpe! -
De trigonometriske grundbegreber
ForumindlægHej Jeg er ved at læse op til mundtlig eksamen i matematik på b-niveau. En opgave under et af eksamensspørgsmålene vedr. de trigonometriske grundbegreber (cosinus- og sinusrelationerne) lyder: c) Gør rede for at hældningen i den rette linjes ligning er tan(v). Jeg forstår ikke hvad der... -
Valg af valgfag
ForumindlægHejsa. Jeg vil lige forhøre mig her på Studieportalen.dk, om hvad der kan anbefales ang. valg af valgfag, inden jeg nu skal vælge valgfag til 2.g. Jeg har nemlig fået en del råd, hvoraf nogle af dem siger det modsatte af hinanden. Det jeg er mest i tvivl om, er antallet af A-fag. På den ene side... -
Plukkerier
ForumindlægHejsa...Jeg har vikelig et stort problem.Problemer er at, at jeg tager 2G om, men der er bare en ting jeg ikke forstår og det er at jeg har fået 10 i fysik, men hvis jeg nu næste år får 8.... Er det så ikke noget med at man kan plukke de bedtse tal?sebb... -
Medicin..
ForumindlægHej, Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet når jeg er færdig med gymnasiet (afslutter pt. 2g.), men gik for et par dage siden sort til kemieksamen og fik 7, i modsætning til mine to tolvtaller i årskarakter (ny skala). Generelt har jeg rimelig høje karakterer (med undtagelse af tysk som jeg ... -
HJÆLP
ForumindlægEr der nogle der skulle have noter, opgaver på Erhvervsjura ?. vil det være en stor hjælp TAK -
Faktoropløsning
ForumindlægHvordan bliver a(x-r)2 til ax2 + bx + c når d = 0 og r er roden(løsningen på ligningen: 0 = ax2 + bx + c) Mvh Emil -
Gennemsnt 7 Skala
ForumindlægHey hva så der. sad lige og sgu til at regne mit gennemsnit men er lidt i tvivl om hvordan det ska regnes. Jeg får kraktere efter den nye skala.er der nogen der ka hjælpe -
spørgsmål heer :/
Forumindlæghej mit spørgsmål lyder på: På en guitar er E-strengen 65,5 cm lang og afgiver grundtonen 82,4 Hz. a) hvilken bølgelængde har grundtonens lydbølger? hvordan regner jeg på denne her opgave ? please hjælp :/ -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægEr lidt forvirret! for jeg har fået vide at man skal have Latin på A-niveau på gymnasiet for at læse til medicin, men er det rigtigt eller er det bare en myte ? tak på forhånd :D -
forståelse af AT
ForumindlægJeg skal snart igang med 3.g AT halløj, og er blevet lidt i tvivl med niveau delingen.. F.eks. hvis jeg vælger at skrive noget i fagene Fys A og his A , skal indholdet så være A niveau eller? -
hjælp til psykologi eksamen HASTER!
Forumindlæghvordan foregår en eksamen i psykologi? :s skal op imorgen. jeg går på gymnasiet og det er psykologi på c-niveau. nogen der kan give et eksempel måske? -
Gitterligningen
ForumindlægEr der en der vil være rar, at beskrive den gængse teori bag, gitterligningen.. Jeg kender formlerne.. Men er ikke helt sikker på, hvor i gitteret osv, de skal bruges. Eller hvad gitterligningen bruges til generelt. Jeg skal bare have lidt hints - så kommer jeg igang.. Har ikke haft om gitterl... -
Funktion for parabel?
ForumindlægWell,Er igang med årets IT-eksamen i Matematik. Er igang med opgave e) og sidder temmelig fast. Opgaven kan ses på følgende link:http://vtg.dk/it_mat/opgave-b/opgave-b-opgave.htmlFørst troede jeg at punkt J også var toppunkt for parablen, men det er den jo netop ikke, da linjen hælder. Hvordan ka... -
Tage 1.g om eller fortsætte
ForumindlægKære brugere af studieportalen. Jeg er en 17-årig dreng, som studerer på 2. år på STX. Studieretningen er med matematik A, kemi B og fysik B. Jeg skriver herinde med håb om et svar på mit problemstilling. Skal jeg tage 1.g om, eller skal jeg tage chancen og færdiggøre gymnasiet? Spørgsmålet l... -
1.g, åhh nej :'( Hjælp..
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er så nervøs, jeg er igang med at afslutte folkeskolen.. Jeg får gode karakter, jeg får kun 7-10 i mit årskarakter.. (Men det er bare folkeskole..) Jeg er blevet optaget på det almen gymnasiet, MEN jeg er så ufattelig nervøs... Jeg har et arbejde, jeg ved ikke om jeg vil ku... -
rette stil (ca. 300 ord)
Forumindlægville bare være dejligt, hvis én gad rette min stil på omkring 300 ord :) Mvh Jakob. A) En général, j’aime aller au lycée. Mais souvent c’est dur. Surtout à jours de 7-8 heures. Quand je, enfin, rentre à 16 heures, je suis très de exténué. Il faut avoir un bon paq... -
At læse et fag op
ForumindlægHej, det skal siges, at jeg ikke skal læse et fag op, men jeg spørger af ren nysgerrighed. Hvis man f.eks. skal læse et fag fra 0 til B, altså både C og B, hvor lang tid tager det? Og hvor hvor lang tid tager det at læse fra C til B? -
Geomatri: Længden af siden AB
ForumindlægHJÆLP: Jeg sidder med en aflevering med opgaven: Cos(A)=cos(B)=0,5 og |AC|=10 Jeg skal nu beregne længden af siden AB....? hvordan gør man ?
