Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 10201 til 10220 af 23878
-
Jeg dør imorgen!
ForumindlægHej. Skal op i AT imorgen. Nogen, der kan hjælpe mig med hvad der er ulemper og fordele ved kvalitative og kvantitative undersøgelser? Er der desuden nogen der gider kigge mit talepapir igennem og komme med kritik eller ros? Det vigtigste er dog at jeg får svar på det med kvalitativ og kvantita... -
årsprøve skriftlig...
Forumindlæghej er der nogen, der har nogel gode tips man kan læse til dansk årsprøve skriftlig i 1.g??? det ville være dejligt bare med nogle tips takker:) -
HJÆLP
ForumindlægHejsa. Mit emne er immigration og integration og skriver i dansk og samf. Jeg har siddet længe og kan simpelthen ikke komme på samfundsfags begræsninger i forhold til mit emne.. HJÆLP? -
Eksempel på brug af metode?
ForumindlægSkal man ikke komme med eksempler på hvordan man bruger metoderne, altså gå i dybden. Eller skal man blot hurtigt nævne hvordan de er anvendt? For kan bestemt ikke finde ud af hvad jeg skal vægte, og fortælle frem for andet? -
AT på onsdag - hvad skal jeg egentlig?
ForumindlægHej med jer. Jeg skal op i AT-årsprøve på onsdag, og er lidt på bar bund! Jeg har om forholdet mellem spiseforstyrrelser og eliteidræt (idræt og samfundsfag), men hvad skal jeg egentlig til den eksamen? Lærerne har ikke givet den bedste vejledning, idet de alle siger noget forskelligt.. Jeg skal ... -
HASTER HASTER
ForumindlægHej alle sammen Hvad er forskel på én problemsstilling og én problemformulering ? Jeg skal snart til At- eksamen. Har nemlig skrevet, at jeg først har skrevet en problemformulering, hvorefter jeg har formuleret et par problemsstillinger udefra min problemformulering. Men er i tvivl om hvad forske... -
Essay 2
ForumindlægHej. Er der nogle der kan fortælle mig, hvad et essay til e engelsk tekst, helt konkret skal indeholde, og hvordan man evt. kan opbygge det? -
Tider .
ForumindlægHej! Hvilke tider skal man have styr på? - Jeg tænker på det perspektiverende, (tekst eller skulptur) Hvis der fx står, at x er fra 1840, skal man så vide at det er fra nyklassicisme? Er der nogle der kan perioderne, man skal have styr på, af nyere tid? :) -
rettelse
Forumindlægen der vil rette min stil... Generelt fokuserer den litterære minimalisme på menneskelige hverdagserfaringer. De store politiske og sociale spørgsmål spiller næsten ingen rolle, det er de normale begivenheder, der tages op. Den minimalistiske novelle begynder ofte uafklaret, ingen sammenhæng, i... -
Den hermaneutiske cirkel/spiral - HASTER!!!
ForumindlægHej :) jeg har virkelig brug for hjælp mht til den hermaneutiske spiral. Jeg forstå den ikke rigtig, og håber at der er nogen der kan forklare den til mig, og helst meget hurrtigt, da jeg skal op i morgen ved en 14 tiden :) Høre metoden under de humanistiske fakulteter? Venlig hilsen Stinne -
Biografisk analysemetode? hvorfor ikke nøjes med en nykritisk..?
ForumindlægHej Hvad er meningen med den biografiske analysemetode af et værk? Hvorfor kan netop denne analysemetode være relevant? -
Farveanalyse
ForumindlægHeej .. Er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man kan lave en farveanalyse af et maleri eller skulptur? Hvad man kan evt. kigge på eller snakke om til eksamen( Billedkunst) udover Ittens farvecirkel? Har lidt svært ved at gå i gang, har kigget på farvecirklen og relateret det til maleriet ... -
SSO
ForumindlægHey Jeg skal til at skrive SSO i historie, dog kun i 2.g. Har ikke prøvet det før, så ved ikke hvordan jeg skal gribe det an. Har valgt Aztekerne og spaniernes erobering. Har forstået, at det ikke blot er at skrive et referat af ens bøger? Hvordan udskiller SSO sig udfra andre opgaver? :/ -
Kvalitativ - eller kvantitativ metode
ForumindlægHej derude, Jeg skal op i AT i samfundsfag og naturvidenskab. For at gøre en lang historie kort, har jeg fundet en statistik over Thailands BNP efter tsunamien 2004 (kvantitativ metode, I know), og for at forklare denne har jeg undersøgt en officiel rapport fra Worldbank.org, hvori jeg har ... -
Mundtlig eksamen i dansk
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til min mundtlig eksamen i dansk. Jeg har trukket lyrik. Jeg ved ikke hvilken tekst jeg skal vælge. Det skal være en tekst, hvor jeg kan perspektivere til de opgivede tekster. De opgivede tekster er: I Danmark er jeg fødy af hc. Andersen. Der er et yndigt land og Guldh... -
Primær/sekundær kilde
ForumindlægHej Hvis jeg anvender en kilde fra en bog, som refererer til en dagbog, er det så korrekt, at kilden i bogen er en primær førstehåndskilde, og at kilden bliver til en sekundær førstehåndskilde, når jeg refererer til kilden i bogen? -
SSO MLK
Forumindlæghej, jeg er bogstavelig talt på røven. har valgt SSO i faget Engelsk om Martin Luther King Jr men skal dog skrives på dansk. har ingen anelse hvor jeg skal begynde, kunne godt trænge til lidt hjælp guys. PLEEEAAAASEEEE HELP MEEEEEE!!!!!! -
HJÆLP EKSAMEN
ForumindlægEr der nogle der vil hjælpe med at finde ud af hvad de vigtigeste pointer er i denne artikel: http://infolink2003.elbo.dk/Naturvidenskab/dokumenter/doc/8863.pdf står og skal til eksamen i morgen, jeg har om immunforsvaret.. -
Resume af digt
ForumindlægJeg har om digtet; "Dette er ikke døden" af Morten Nielsen, hvor jeg skal give et resume af digtet, som betyder jeg skal fortælle hvad hver sætning i digtet betyder. Så håber jeg kan få noget hjælp for har svært ved at forklare hver en sætning:D -Dette er ikke døden: Dette er ... -
Idéer, tips osv til dansk historieopgave?
ForumindlægHej SP. Står i den situation at jeg her om et par uger skal til at skrive en opgave på de 8 sider. Går i 2.g. Muligheder: Dansk. Historie. Tværfaglig (mix mellem dansk og historie.) Prøver denne gang at være ude i god tid, så jeg ville høre om der er nogle erfaringer, tips, og ikke mindst forslag...
