Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 10241 til 10260 af 95433
-
Spec. Adgangskrav KRISE
ForumindlægHej Håber der er nogle der ka hjælpe mig. Sakl søge ind på uddannelsen til markedsføringsøkonom, hvor man skal have haft engelsk på C Jeg har en stx.eksamen og har haft engelsk på B, men det dumpede jeg, Ringede til studievalg idag, og de sagde jeg skulle have et bevis fra mit gymnasium om jeg ha... -
EØ - Skabeloner
ForumindlægHejsa! Skabeloner!!Skal til terminsprøve i Erhvervsøkonomi A på torsdag.Min computer blev fornylig formateret, så alle mine skabeloner er væk!!Håber der er nogen der har nogle, eller ved hvor man kan finde dem?Håber i kan hjælpe -
Mundtlig mat forberedelse
ForumindlægHej alle, jeg skal op til mundtlig mat her den 23 juni og der er et ud af de 12 spørgsmål som piner mig extra meget: "Renteformlens opbygning, omregning mellem forskellige terminslængder og tilhørende renter samt sammenligning med den ekspotentielle udvikling skal gennemgås" Jeg ved fa... -
Risikosamfundet
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive SRP om det senmoderne samfund og identitetsdannelse, herunder skal jeg komme ind på vilke faktorer der påvirker identitetsdannelse i det senmoderne samfund. Jeg har kigget på Ulrich Becks teori om risikosamfundet - det med de menneske skabte risicer. Men jeg kan ikke... -
hjælp HJÆLP
Forumindlæghjælp skal skrive en stil om at gå i skole men kan ikke komme gang. -
HHX??
ForumindlægHej Jeg ved ikke helt om jeg skal vælge HHX. Altså tænker det fordi jeg ikke er så god til de naturfaglige fag og dem skal man ha på alle andre uddanelser. Hvaad kan jeg med en HHX? -
Årsprøve
ForumindlægSkal man også bevise sætninger i skriftlig matematik årsprøve (A-niveau 1.g)? Eller er det udelukkende opgaveregning man testes i? -
hm, at læse biologi?
ForumindlægJeg står desværre og skal op til eksamen i mundtlig biologi (A-niveau), og kan slet ikke finde ud af hvor jeg skal starte at læse, bliver nemlig nødt til at læde hele pensum igennem. Når jeg går til eksamen plejer jeg egentlig at lære det hele uden ad, men det kan jeg jo desværre ikke benytte mig... -
hjælp.. ionisation
Forumindlægheej (: Jeg sidder lige med en fysik opgave, og ved altså ikke hvordan man regner den ud ;s så håber der er nogen der vil hjælpe. opgaven lyder: Ved en ionisation måles elektronens kinetiske energi til 7,3 eV. b) Bestem elektronens fart. c) Bestem frekvens og bølgelængde af lyset, der ionisere&no... -
Differentialligning - Superposition
ForumindlægHar vedhæftet opgaven, og vi antager bare at s1 er = 1, s2 = 2, og s3 = 3 Har brug for hjælp til a, b, og c... Er helt lost i den her opgave og håber i kan hjælpe :) -
Ortogonale linier
ForumindlægI gymnasiet lærer man et bevis for, at hvis to linier er ortogonale, altså hvis de står vinkelret på hinanden, så er produktet af deres hældningstal -1. I den bog jeg har haft mener jeg imidlertid ikke, at man viser det den anden vej, altså at hvis produktet af hældningstallene for to linier er... -
Nernsts ligning
ForumindlægHej Jeg bikser med vedhæftede; kan ikke forstå, hvordor wordmat ikke vil samarbejde. Mon nogen vil tjekke min beregning, det kan sagtens være, jeg har lavet en fejl. Giv gerne forklaringer, da fysik på dette niveau er nyt. På forhånd tak -
Præsentation af emnset lys og universet
ForumindlægJeg har trukket til min 24 timers eksamen i fysik C her idag, og første del lyder som overstående. anden del lyder på : lysets hastighed, bølgelængde, frekvens, doppler-effekt, rødforskydning, hubbles lov og spectre. Er så småt gået igang med at læse lidt og rundt omkring på nettet. Men vill... -
Laplace transformation
ForumindlægDet er egentlig ikke hjælp til emnet, men mere spørgsmål til hvilket niveau vi er på her og hvad det bruges til. Er det a-niveaus stof (gymnasie) eller er på videregående uddannelse man berører emnet? Grunden til jeg spørger er at jeg er stødt på det udtrykket i forbindelse med mit studie (ma... -
Studenterbevis - karakterer?
ForumindlægJeg spekulerer lidt på, hvordan systemet er for afgangsbeviset for STX.. Jeg har hørt mange forskellige versioner, og ville gerne høre om nogle herinde VED det? Det, jeg tænker på, er: - Når man har fået en årskarakter i et fag og kommer til mundtlig eksamen i det, kommer begge karakterer så med... -
2 minutter
ForumindlægEr nogen der vil rette det jeg har skrevet? Det er meget vigtigt, plz do it!!I agree with Roger’s philosophy of life. Parents have to understand that the teenagers are rebellious. They try to prove their parents that they can do whatever they want even though it is wrong or without parents’ permi... -
Sommerferielæsning
ForumindlægÅh sommer.Der skal læses!Hvilke bøger anbefaler du, skønlitterær såvel som fagligt?Ps.: Hvis du anbefaler noget fagligt litteratur, så skriv lige hvilket niveau det er på. -
Bærbar på en ungdomsuddannelse.
ForumindlægJa, som overskriften siger; Hvornår begyndte i at bruge en bærbar på jeres ungdomsuddannelse? Er det relevant fra første skoledag? -
rapport
Forumindlægheyer her nogen som har lidt noter til et par rapporter?omkring optisk gitter, boyle-mariottes lov, og indledende el-målinger??jeg mangler nemlig disse rapporter..håber nogen vil hjælpe? -
Hvor mange afleveringer kan jeg se frem til på gymnasiet.
ForumindlægHej jeg skal i gymnasiet efter sommerferien, på samfundsvidenskabelig. Hvor mange afleveringer skal jeg se frem til at lave i de forskellige år, er nemlig lidt bange for at jeg ikke kan finde ud af det, især ikke de naturvidenskabelige fag, skal have matematik c. Håber nogen kan svare
