Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10281 til 10300 af 84813
-
Nogle der vil vurdere min srp opgave
ForumindlægOpgaven er skrevet i mat A og fysik B Jeg skriver her fordi jeg gerne vil have et svar på om min opgave er bestået. Opgaven er afleveret for 1,5 uge siden, karakteren for opgaven kommer først om 1-2månedwer. — jeg vil gerne have en til at vurdere min opgave og evt give karakter for den. -
Atombombens opbygning.
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lede efter noget litteratur om atombombens opbygning. Har godt og vel ledt rigtig mange steder, men synes ikke rigtig det er det, jeg har behov for. Er der nogen, der kender nogle gode hjemmesider? Det er i forbindelse med min SRP. Er det en god idé at bruge wikipedia ... -
SRP opgave
ForumindlægHej. Er der nogen som er villige og har mod nok til at rette en SRP opgave når jeg bliver færdig med den? Jeg regner med at jeg bliver færdig med halvdelen af opgaven i dag, og kan godt sende den i to dele, hvis det gør det mere overskueligt :) Jeg skriver i dansk A og fysik A, men vil godt ba... -
på videregående?
ForumindlægBruger man LaTeX på videregående uddannelser for kemi eller nanotech? Jeg ved man gør det på fysik og matematik. Eller kommer det også an på universitet?Har et sabbatår hvor jeg ikke skal lave andet end at arbejde (og feste :p), så hvis det alligevel er påkrævet kan jeg vel ligeså godt lære det n... -
Descartes normalmetode
ForumindlægHej, er der nogen, der kan forklare, hvordan hans metode fungerer? Altså, jeg skal kunne definere normalen og beskrive, hvordan metoden fungerer i grove træk. Altså det med cirkler i P, hvor radius skrumpes indtil der netop er ét skæringspunkt. På den måde, bliver linjen, der er tegnet på ... -
Parabel
ForumindlægHej igen, har endnu et spg. Hvordan løser jeg denne opg ? parablen med ligningen y=x^2-6x+c går gennem punktet p(1,-4) bestem c ? -
Elektricitet (spændingsforskel)
ForumindlægGod aften SP. Jeg er har fået stillet nogle opgave omkring elektricitet emnet. Det ville være rart for mig hvis nogle kunne fortælle mig om jeg har gjort det rigtigt. Hvis det er forkert så vil jeg gerne vide hvordan jeg så skulle have gjort det. Opgave 1. Her kender jeg følgende: U_AB= 150V q_pr... -
Hvilke udtrækningsfag har I fået? + tips/hjælp søges
ForumindlægHej alle! Så er udtrækningsfagene blevet trukket, hvad har I fået og er I glade for det?? Min klasse og jeg har fået skriftlig engelsk og skriftlig fysik/kemi. Jeg er rigtigt nederen over skriftlig engelsk (er sygt dårlig til det fordi jeg er ordblind), er der nogle der har nogle råd/tips/hjem... -
Biologi Timer
ForumindlægHej Jeg skal op i en Biologi Exame her den 28 Juni og min Biologi leare er ikke kun min Biologi leare men ogsaa min Fysik og Cemi leare og jeg kom in i klassen efter de havde haft deres biologi timer og nu giver hun os kun fysik timer og jeg er totalt lost jeg har brug for at bestaa men ved virke... -
Help 5 linjers oversættelse
ForumindlægHej, det nedenstående er et oversættelse. Håber I vil kigge den igennem, og hjælpe mig med at rette det. På forhånd mange tak. Text: Min lillesøster spørger om alt, og det gør hun hele dagen. Hvorfor hun gør det, ved jeg ikke, men det er ret irriterende. Hvorfor spiser du cornflakes? Hvorfor dr... -
Romantikken
ForumindlægEr der nogen der har nogle tekster og noter om Romantikken? :D -
Bølgelære
ForumindlægHeej, kan bruge hjælp til en fysik opgave, håber i vil hjælpe! 1. En elektromagnetisk bølge har frekvensen 1020 Hz? hvor stor er bølgelængden? 2. Hvad er bølgelængden af en lydbølge med frekvesen 170 Hz, når lyden udbreder sig med farten 340 m/s? 3. Lydhastigheden i almindelig luft er omkring ... -
Filosofi i 1. g?
ForumindlægVidste ikke lige hvilken kategori det her passer ind i, men nu opretter jeg det her... Jeg går i 9., og skal nu til at finde et gymnasie at søge ind på. Jeg vil meget gerne have filosofi (helst på A niveau, men hvis det ikke kan lade sig gøre er andet fint) men kan kun finde det som valgfag, hvil... -
grammatik
Forumindlægjeg har et problem med sætningen: Elizabeth's mother tell her not to tease Celia. og jeg kan slet ikke komme på, hvilken ordklasse Elizabeth's er?? -
Haste hjælp!
ForumindlægJeg er ved at skrive en fysik rapport og skal forklare denne formel ΔE(varme) = m (vand)*c(vand = 4180) j/kg*c * c (temp forskel). Det er om varmeenergi men er helt væk lige nu og ved sådan set ikke hvorda jeg forklarer det:S Håber at der er en som kan hjælpe -
radiografuddannelsen
ForumindlægHej ,, jeg har afsluttet hf enkletfag , Matematik C Biologi C Kemi C Dansk A Kemi A og fysik A Arabisk A og SSo opgave PR opgave og Men jeg dumpet englisk B men jeg har bestået englesk D nievu ,, Har jeg så mulighed for at bliv optaget på radiograf uddannelsen ? -
SØGER NOGEN DER VIL HJÆLPE MIG TIL AT LØSE OPGAVER I FREMTIDEN
ForumindlægHej! Jeg elsker Studieportalen, men et af dets mangler er hurtigere svar. Derfor har jeg valgt at spørge om folks Facebook eller andre sociale medier, så det er nemmere at kontakte det kloge venlige sjæle der vil hjælpe med fremtidige opgaver. Håber nogen vil hjælpe. Det er primært Matematik C-... -
Elektromotorisk kraft
ForumindlægHello!Jeg skal op til årsprøve i fysik om nogle dage, men ved allerede nu de emner jeg kan komme op i.Et af dem er "elektromotorisk kraft", hvor jeg bl.a. skal gøre rede for et kredsløb med et batteri.Jeg vil gerne høre nogle andre formuleringer på hvad "elektromotorisk kraft"... -
hjælp til en kort opgave.
ForumindlægHeejsa (: sidder lige med en fysik opgave, som driller :s Så håber i kan hjælpe.. her er den: Ved belysning af kalium med lys løsrives elektroner med mak¬simalfarten 375 km/s. Løsrivelsesarbejdet for kalium er 2,30 eV. a) Bestem elektronernes maksimale kinetiske energi. b) Bestem bølgelængden... -
Problemregning: meget svært spørgsmål hjæææælp
ForumindlægHej jeg sidder fast i denne opgave og ved ikke hvordan jeg skal løse den. hjælp. tak på forhånd. Greasy spoon café midt i london tilbyder: Egg and chips...................72 pence Egg and bacon..................84 pence Egg, chips and beans.........94 pence Egg, chips and bacon.........118 p...
