Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10301 til 10320 af 84813
-
Udledning - trin for trin
ForumindlægJeg har brug for hjælp til at forstå, hvad der sker trin for trin ifm. udledningen af en ligning. Jeg skal udlede: ΔT = Kf * c Opløsningsmiddel i s uA(s) = uA0(s) Opløsningsmiddel i l uA(l) = uA0(l) + RT*ln(xA) Er der nogen, der kan fortælle mig, hvordan man kommer frem til nedenståe... -
Kapacitorer
ForumindlægHej allesammen jeg sidder med et problem til en Fysik opgave her. En pladekapacitor har et pladeareal på 900 cm2. Afstanden mellem pladerne kan varieres, men er til start 3,0 cm. Kapacitoren oplades ved at tilslutte pladerne en spændingskilde på 2.500 V. I stedet for at fjerne tilslutningen ... -
en 2. gradsligning - hjæælp
ForumindlægDet ville være dejligt, hvis jeg kunne få hjælp til denne 2. gradsligning x2-5x+3=0 Manga manga taak :D -
Hjælp til aflevering!
ForumindlægHej, 100,- til ham der kan lave hele skidtet. Eller 25,- pr. opgave hvis ikke man kan lave allesammen. Opgave 1: Lyset fra stjernerne Kigger i på stjernehimlen en skyfri vinteraften, kan i se rigtig mange stjerner. Ser i godt efter, lyser nogle stjerne rødligt, mens andre har et gulligt e... -
Jeg vil være kirurg
ForumindlægHejjeg skal i 9. klasse efter sommerferien og vil som overskriften siger gerne være kirurg. Jeg ved der er lang tid endnu, men det er da godt at starte at tænke på det nu. Jeg har læst mange af debatterne herinde og har set at der også er mange herinde der gerne vil læse medicin.Hvilke planer har... -
Notater på bærbar
ForumindlægGo aften!Jeg er netop begyndt på markedsføringsøkonom og jeg overvejer at tage min bærbar med til at skrive noter på. Men er det en god idé?Når man skriver notater husker man bedre tingene end hvis man bare sidder og lytter fordi den nye viden skal op igennem hjernen og formuleres til sætninger m... -
Dog Walker
ForumindlægHej derude Opgaven lyder: Write an answer in English to the dog walker using formal and grammatically correct language: Hey Rich-Ass dog owners: Are you at the office 23 hours a day in a coke-fueled effort to squeeze every penny out of your 20s and 30s? Are you going out of town after the di... -
Rette en engelsk stil.
ForumindlægHej alle mennesker, skal aflevere min engelsk stil imorgen og har ikke fået nogen til at tjekke om fejlene endnu. Kan i hjælpe? Sætter teksten nedenfor: Behind the scene of the traditional family The dinner table. That was the only time, where I saw my father for more than five minutes. I could... -
Haster en sætning
Forumindlæghvordan siger man "undskyld jeg først svarer nu" -
Direkte bevis (Logik)
ForumindlægHej Hvordan giver man et direkte bevis, ved resolution, af dette, som er på konjunktiv form: -
Fjederkanon
ForumindlægEn fjeder med fjederkonstanten 100 N/m bruges i en fjederkanon. I kanonen er fjederen presset 5,0 cm sammen, også når kanonen er affyret. Når kanonen spændes, presses fjederen yderligere 8,0 cm sammen. a) Hvor stor et arbejde udfører fjederen under afskydningen? b) Nu affyres stålkuglen lodret ... -
matematik: et hurtigt spørgsmål...
ForumindlægHvis en ting er lavet af 150 kg jern og jeg får oplyst at jerns massefylde i kg/m3 = 7900. betyder det så at 1 kg jern har en masse på 7900?og i såfald er tankens masse så: 150kg*7900?? håber der er nogen der kan hjælpe..mvh -
Udregn elektrisk felt på en partikel
ForumindlægDet her er en relativ let opgave (vedhæftet som billede), som jeg bare ikke kan få til at give det rigtige. Har siddet med den i alt for lang tid nu, så nu smider jeg den herind Jeg skal bestemme størrelsen og retningen af det elektriske felt på "prikken" oppe i højre hjørne. Partikle... -
hvad er AT
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare mig, hvad AT er. og skal man i eksame/prøve i det i 1.g. min studieretning er mat a, fysik b, kemi b. Hvilken fag er det så jeg skal op i 1.g -
Brintspektrum
ForumindlægHej alle Jeg er igang med en fysik rapport som omhandler brintspektrum. Jeg kan bare ikke huske én ting. Når en elektron hopper fra den ene skal til den anden, hvordan var det så at man beregnede bølgelængderne? -
Hexansyre
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive en raport i fysik omkring fedtsyre, men kan ikke huske om hexansyre er en mættet fedtsyre eller en umættet fedtsyre..... Vil i ikke nok hjælpe, den skal nemlig afleveres i morgen. -
HJÆLP!- mængdeberehning
ForumindlægJeg forstår simpelthen ikke opgaverne.. Nednævnte opløsninger anvendes i øvelsen:"Afstemning af redoxreaktion" Beregn for hver af de 3 opløsninger, hvorledes den fremstilles. Beskriv fremstilingen, og noter om der er særlige forholdsregler under fremstillingen B) 100 mL 2M HN03 ud... -
Gsk anyone ?
ForumindlægHej allesammenVille lige høre om der er nogen af jer, som har kendskab til Gsk's sommerkurser i kemi, og om de eventuelt kunne fortælle lidt om det?olivia -
hvor mange eksamen i 3g.?
ForumindlægJeg går i 3g, og vil gerne vide hvor mange eksamener jeg skal opppe i i år. Jeg har indtil været op til to, som kommer til at tælle i eksamenbeviset (geografi og tysk). I år har jeg fagene: mat og fysik på A+. Jeg vil også gerne spørge, og mat skriftlig ikke tæller for to eksamener? Da der er en ... -
Gode sætninger og tips
ForumindlægHej, jeg står og skal op til de afsluttende eksamner Er der nogen der har nogle gode ord eller indledende sætninger man kan bruge både muntligt som skriftligt. jeg skal op i Fysik, muntlig Matematik, muntlig Dansk, muntlig og skriftlig Engelsk, muntlig og skriftiglig Tysk, muntlig og skrift...
