Søgning på: biologi pensum. Resultater: 10441 til 10460 af 11183
-
Virus
ForumindlægHvordan bekæmpes virus ?? -
Hvad skal jeg dog vælge?
ForumindlægHej Jeg er lidt på bar bund mht. videregående uddannelser. Jeg er naturvidenskabelig student fra i sommers, men hvad jeg skal studere, det har jeg ingen idé om. Måske ingeniør, måske læge, måske økonom eller måske noget fjerde. Hvis der er nogen, der har påbegyndt nogle af de her uddannelser, så ... -
Nedbrydning af muskler
ForumindlægJeg skriver SRP om anoreksi og skal skrive et afsnit om hvad der sker med musklerne når man ikke indtager nok føde. Jeg ved at de bliver nedbrudt, men hvorfor og hvordan ved jeg intet om. Jeg har kigget alle mine lærerbøger igennem, har søgt på nettet men det har ikke givet nogen bonus. Jeg ved ... -
Hvordan man får bedre karakter
ForumindlægHej jeg ville lige høre om hvilke bøger foreksempel man skal læse, for at blive bedre og klogere og få bedre karakter måske på nettet . -
gym eller hf
Forumindlæghej alle derude :) jeg går i 9 klasse, og tænker småt på hvad jeg skal efter 9.. mit gennemsnit er pt på 5,5... Jeg ved ikke om jeg vil vælge stx eller hf.. Hvad synes I er bedst ? .. syns I, at jeg skal tage 10, hvis jeg ikke bliver egnet til gymnasium også derefter søge ind? eller syns I jeg sk... -
AT 2011
ForumindlægAT 2011 under overskriften "At være på - muligheder og problemer" er nu udgivet. Har I fået udleveret materialet til AT 2011? Hvis I har, hvad er jeres første indtryk? Mvh. Sam og resten af redaktionen på Studieportalen.dk -
Naturvidenskabelige vs sproglinjen?
ForumindlægHej Sp. Hvad vil I bedst anbefale af linje på stx - er lige god til begge ting, men dog bedst li Matematik, hvis jeg skulle vælge.På forhånd! -
Hvilket gymnasium?
ForumindlægHej.. jeg vil rigtig gerne vide lidt hvilke gymnasium der passer bedst til det jeg vil.. Jeg tænkter at jeg i fremtiden vil noget med medicin.. altså så det er noget med matematik, engelsk , fysik kemi osv.. ville det være bedst hvis jeg tog stx, eller htx? og hvis jeg vælger den studie retnin... -
Nedbrydning af rusmidler
ForumindlægHey, hvis der er nogen der har lavet en mat aflevering vedr. "nedbrydning af rusmildler" som har med eksponentiel udvikling at gøre så vær sød lige at lægge den ind på Studieportalen, tak :) Det vil hjælpe at forstå lidt... -
STX el. HF?
ForumindlægHej allesammen, er HF lettere end STX, altså får man mere lektier i STX? Hvilken er hårdest at gå på? -
AT-diskussion
ForumindlægHvad skal diskussionen indeholde? Skal det være med henblik på at diskutere metoder og deres anvendelse eller skal det være mere fag fagligt? -
Immunforsvaret ved en virusinfektion - fig 111 fysiologibogen
Forumindlægskal forklare den her figur http://www.nucleus.dk/fysiologibogen/6/111.pdf om immunforsvaret ved en virusinfektion, og skal til eksamen imorgen. Håber der er en som kan hjælpe. Skal gerne lidt detaljeret ind på den, og har virkelig brug for hjælp til at uddybe den. Håber virkelig der er en, som k... -
Kan man slippe for Fysik/kemi
ForumindlægHejsa. Er det muligt på enten HHX eller STX helt at slippe for Fysik/kemi? For jeg har INTET at bruge det til, og forstår det heller ikke særlig godt, så hvis jeg kunne slippe for det, så ville det være perfekt :-) På forhånd tak for svarerne :) -
En brugbart spændende projektopgave?
ForumindlægHejsa :) Jeg sidder og skal i niende klasse her efter sommerferien og er kommet til at tænke meget over projekt forløbet og sådan, jeg ved godt jeg er MEGET tidligt ude da det først bliver en gang efter jul, men lider af præsentationsangst og vil gerne være i rigtig god tid med alle mine ting.. E... -
Neurofysiologi - aktionspotentiale
ForumindlægHej, jeg forstår godt basis teori omkring aktionspotentialer, men jeg forstår ikke helt hvad der sker når vi når tærskelværdien som starter aktionspotentialet. -
Pubertet og hormoner
ForumindlægHvor produceres disse stoffer: GnRH, FSH, LH Hvad er negativ feedback? Hvad er positiv feedback? -
Ang. Psykologi og hvad universiteterne udbyder mht. BA eller BSc
ForumindlægEr der forskel på hvad de danske udbyder af uddannelse mht. til den videregående Psykologiuddannelse. Her tænker jeg specifikt på om nogle udbyder B.A (Bachelor of Arts) og andre B.Sc (Bachelor of Science). Ved i dette? -
P-piller og kvindefrigørelse
ForumindlægHej alle, Jeg skal skrive SRP om 1 måneds tid, hvor jeg har valgt at arbejde med emnet "P-pillen og kvindefrigørelse". Hertil vil jeg have fokus på at formidle betydningen af p-pillens opfindelse og frigivelse i Danmark i 1966 for kvindens seksuelle frigørelse. Jeg vil se på hvordan p-... -
HS afskaffes
ForumindlægJeg ser overhovedet ingen grund til at den 1årige HH afskaffes. Den såkaldte HS ungdomsuddannelse er perfekt for gymnasium- eller HTX-studenter, som vil beskæftige sig inden for handel. Handelsskolen giver en lang række kompetencer inden for handelsverden, og derfor er HH-studentereksamen meget s... -
Super-elev-fremtidsmå- why not 13?
ForumindlægJeg er meget god til et fag, og har allerede læst alt gymnasiestof til mit fremtidsmål, går i folkeskolen, men gør meget for at blive klogere. Jeg er afhængig af at læse ord...elsker det bare...som inspirerede mig til at skrive egne stile..har et par af dem...hvorfor vil lærer ikke indrømme at ma...
