Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 10461 til 10480 af 25374
-
Hvad er forskellen på en hovedsætning og en bisætning?
ForumindlægDet lyder banalt, men jeg har alligevel ikke styr på hvordan man kender forskel, og det skal jeg have til latin eksamenen 14/06.Så hvis du ved det må du virkelig gerne skrive et indlæg!VHSarah -
Kødet af Saalbach
ForumindlægHejEr der nogen der har en opgave/noter/andet hjælp til Astrid Saalbachs novelle "kødet" fra novellesamlingen "Månens ansigt" (1985)? Nogen der evnt. kan hjælpe med at analysere og fortolke den lidt? -
svagt lys?
ForumindlægHej, jeg har lidt problemer med oversættelse af denne sætning. Parenteser angiver stor tvivl.Da månen var det svageste lys skulle den oplyse natten, mens solen, som var den kraftigeste lyskilde skulle oplyse dagen.Als der Mon der (schwacheste) Licht war, sollte er die Nacht (erleuchte), (medens)d... -
Analyse af digt
ForumindlægHvordan laver man en analyse af et digt? Er der nogle der kan nævne alle punkterne man skal tage stilling til? -
Hjælp..
ForumindlægJeg har fået bogen 1 2 3 nu for og den skule læses til idag. men har kun fået læst 40 sider, og kan ikke nå at læse mere. er der en der har læst den som evt ville være sød at fortælle lidt om den? det ville jeg virkelig sætte pris på :) -
Matematik
ForumindlægHej, jeg går i 10 klasse på vuc, og skal i gang med mit selvvalgt matematik projekt, jeg har valgt ægypten. Mit emne er: Rejsen til Ægypten Og mit problemstillinger er: Hvad koster rejsen? Penge på rejsen: Valuta Landet: Målestoksforhold Befolkningen og befolkningstilvækst Pyramiderne Overflade o... -
Stavefejl og kommatering ved dansk eksamen
ForumindlægAngående skriftlig studentereksamen i dansk, er der så nogen der har en ide om, hvor meget stavefejl og kommafejl betyder i forhold til bedømmelsen. Hvilken betydning har enkelte kommafejl samt nogle slå fejl? Eller hvad nu hvis man har en gennemgående fejl såsom nutids -r, hvad betyder det? Bliv... -
LIVETS MENING??
Forumindlægjeg skriver en stil, og kommer ind på noget med livets mening.. hvordan kan man definere det? er det ikke ret individuelt? Er der nogen der har nogen ideer eller tanker? knus -
??????????????????
ForumindlægHvordan kan jeg finde siderne i en retvinklet trekant, når jeg kun har graderne??? -
Herman Bang
ForumindlægHej Skal til at skrive en opgave om Herman Bang "Foran Alteret" Er der nogen der ligge inde med en god analyse af den? Med kompossion, fortællerteknik mm. Takker på forhånd -
Grammatik
ForumindlægNogle der kan forklare hvad en helsætning & ledsætning er ? -
løs ligningen...=0
Forumindlæg(3 / √x) - 3 = 0 -
gallafest - IKKE BLEVET SPURGT?
ForumindlægHejsa. Kender i nogle - eller jer selv -, der er blevet udsat for at man ikke er blevet spurgt af en partner til en gallafest? - det kunne jeg godt tænke mig at høre... :-) -
Ret min indledning
ForumindlægEr der en som gider rette det her igennem? The life does not always turn out to be like what we had imagined. Many people wish that they had done some things differently, while others swear that they wouldn’t change anything. In this essay “A Journey” written by Colm Tóib... -
Det moderne gennebrud - Irena Holm
ForumindlægHeeeeeej .. Jeg skal til at skrive 2.g opgave om det moderne gennembrud i dansk. Jeg overvejer Irene Holm med henblik på det moderne gennembrud, men tænkte på om der nogen der har lavet en rigtig god analyse, fortolkning og perspektivering af denne novelle, bare sådan så jeg kan danne mig et bill... -
Druk
ForumindlægKan det passe, at jo mindre (vægtmæssigt) man er desto hurtigere går med død / bliver fuld? -
Cystisk fibrose
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave? http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090817_opgave_bioA_stx.ashx Opgave 1. Cystisk fibrose På kromosom nr. 7 sidder et gen, der koder for Cl–-kanalen i slimhindeceller. Mutationer i dette gen forhindrer ... -
meiosens slutresultat
Forumindlægi følge genetik grunsbogen ender meiosen med 4 datterceller (forskellige fra modercellen) hvad fører disse datterceller, for de sætter sig jo ikke alle fast i livmoderen og udvikler sig til 4 fostre?? skal det forståes således at de 4 datterceller bliver på en eller anden måde til et individ? -
Oversættelse af...
ForumindlægHvordan ville i oversætte "Moderen forsøger, at fremhæve det gode i alt..." Jeg har problemer med "det gode"? Er der nogle retningslinjer for tilsvarende tilfælde, som jeg kan bruge som rette snor? Jeg har i dette tilfælde forsøgt mig med das Gute(-n) in alles? Tak på... -
Hjælp: Typisch Dãniche
ForumindlægHej Jeg skal skrive en tyskstil,og den skal handler om typiske danskere, men jeg ved ikke rigtig, hvad jeg skal skrive i stilen om typiske danskere!! Er der nogen der lige kan nævne nogle typiske træk hos danskere? Det ville være til store hjælp. Tak på forhånd!
