Søgning på: bioteknologi eksamen 2015. Resultater: 10541 til 10560 af 35503
-
Hjælp til matematik.
ForumindlægHej sidder og kæmper med en matematik aflevering til i morgen. Jeg har prøvet at løse den, men jeg tror ikke at jeg bruger den rigtige formel. Opgaven: Find frem til et beløb, som Simon kan indebale på kontoen hvert år for at have mellem 13000 og 14000 den 1/1 2015. Året er 2012 og den årlige ... -
Læge - supplering på alle fag HF?
ForumindlægAt læse til medicin på århus universitet kæver følgende fag : dansk A engelsk B matematik A enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A (ug.dk) Men da jeg på nuværende tidspunkt ikke har nogen af fagene på højt nok niveau fordi jeg er gået i en helt anden retning, har jeg så mulig... -
HTX, nej tak!
ForumindlægHej. Ja, som overskriften henviser til, omhandler dette indlæg forkert valg af studieretning. Jeg er en 18 år dreng/mand (snart 19). Er lige startet op på mit andet år på HTX. Jeg er igang med 'teknologi' linjen, hvor jeg er kørt rimelig fast (var allerede vildt træt af det efte... -
Lineær funktioner
ForumindlægHej. Er der nogle der ved, hvordan man løser denne opgave? De danske folkebibliotekers udlån af bøger kan beskrives ved modellen y = -0,90·x + 32,12 hvor y er det årlige udlån af bøger (målt i mio.), og x er antal år efter 2009. a)Hvor stort vil det årlige udlån være i 2015 ifølge modell... -
lave karakter på ing studiet -hvad nu? erfaringer søges
ForumindlægHejJeg vil bare gerne høre, om der er nogle der har erfaringer med karakter på ingeniørstudierne?Jeg læser selv på 2. semester - og lige været heldig og få 7 og har i forvejen et 6 tal fra det her semestre.Jeg mangler stadig en enkel eksamen i år.Problemet er at jeg godt kan stoffet og bruger meg... -
HTX eller STX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber at I kan hjælpe mig med at fortælle forskellen på STX og HTX? Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig studieretning med bioteknologi og er rigtigt i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal overveje. Jeg så en anden bruger sige at det altid var en tommelfingerregel a... -
Hjælp til beregning
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe med nedenstående spørgsmål; Opgave 1 Peter har i de seneste 4 år modtaget følgende nominelle bruttoløn, jævnfør nedenstående tabel 1.1: Tabel 1.1: Peters bruttoløn i løbende priser 2014: 350.000 2015: 390.000 2016: 440.000 2017: 510.000 Årlig bruttoløn op- gjort i årets p... -
Finde centrum og radius
ForumindlægSidder med et lille problem. Kan ikke huske hvordan jeg bruger cirklens ligning. Jeg har 2 ligninger som jeg skal finde centrum og radius på, nogen der kan hjælpe ? Ligningerne lyder; (x - 44)^2 + (y - 16,5)^2 = 272,25 x^2 + y^2 - 30x - 33y = -272,25 -
Biotek-linjen eller samfA engA?
ForumindlægHej. Jeg er 1.g'er i grundforløbet og jeg skal til at vælge linje om ikke alt for længe. Det er bare sådan, at jeg står imellem to vidt forskellige linjer: - Bioteknologi A, matematik A og fysik B eller - Samfundsfag A, engelsk A Jeg synes selv at bioteknologi er helt vildt spændende, og... -
Studeskift - hvornår skal man melde sig ud?
ForumindlægJeg står over for at skifte studie henover sommeren. Da der er enkelte fag, som jeg kan få merit for på det nye studie, vil jeg gerne afslutte disse fag her i junimåned (2. semester). Samtidig vil jeg gerne have muligheden for at fortsætte på studiet, såfremt jeg - mod forventning - ikke bliver o... -
Uddannelse som minder om farmaci
ForumindlægJeg skal til at vælge hvilken uddannelse det er jeg vil ind på, jeg har endt med et snit på 8.2 og sidste års adgangskvotient ligger på 7.9, hvilket nok betyder at jeg ikke har så en god chance for at komme ind. Jeg søger nu efter en plan b som også skal have kemi og biologi i fokuspunktet samt ... -
Hvordan tager de gennemsnittet?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har suppleret to fag og er igang med at supplere to andre fag, som jeg alle har haft på samme niveauer før da jeg gik på gymnasiet. Jeg har søgt ind på farmaceut studiet via kvote 2. Man skal have mindst 6 i gennemsnit i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Dansk og... -
Studieretning på STX + kunstneriske fag - jeg er så i tvivl
ForumindlægHej. Jeg skal snart vælge, hvad jeg vil have som indgangsvinkel af studieretning på gymnasiet, STX. Lige nu går jeg på efterskole. Der er disse, jeg står mellem: Naturvidenskabelig - Nr. 1a Matematik, fysik, kemi (Matematik A, Fysik A, Kemi B) - Nr. 1b Matematik, kemi,fysik (Matematik A, Kem... -
Matematik problem
ForumindlægHej, jeg er igang med nogle opgaver i matematik på c-niveau, og kan simpelthen ikke finde ud af hvordan jeg løser den her del af den her opgave. Nedenstående tabel viser oplysninger om udviklingen i den månedlige grundløn for ansatte i en bestemt branche. a) Bestem indekstallet for 2010, og ... -
Forberedelse til Engelsk Terminsprøver i 9' klasse
ForumindlægHej da jeg skal til terminsprøve i engelsk skriftlig i morgen vil jeg meget gerne høre nogle tips til at forberede sig. Både til første del som så vidt jeg husker er noget gramatik og anden del som er stilen/essayet. -
stabling af kasser med forskellige højder
ForumindlægHej sp.Jeg har et spøgesmål som jeg ikke er sikker på Fessor skal stable kasser ind på en hylde der er 2 m i højden (hylden). kasserne er ens men har forskellige højder. 2 kasser er 0,3m høje 5 kasser er 1m høje 2 kasser er 1,5m høje Hjælp fessor med at stable kasserne, så der bl... -
Lineær funktion
ForumindlægHej Jeg vil meget gerne have hjælp til opgave 3C i den vedhæftede fil. Jeg har vedhæftet hele opgave 3, så alle oplysningerne er med. Det vil være en stor hjælp! På forhånd tak. -
Hjælp med bindinger
ForumindlægHej kære venner Jeg har bruge for jeres hjælp i øjeblikket skal snart til kemi eksamen på C Og jeg har ikke rigtig styre på det følgende bindinger: -Kemisk binding -ionbinding -elektronparbinding -hydrogenbindinger -polære og upolær bindinger og molekyler og eletronegativitet Håber virkelig at... -
HTX eller STX???? please hjælp mig
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder her og er virkelig forvirret, for jeg ved nemligt ikke hvilken gymnasial uddannelse jeg vil tage altså STX eller HTX. Og jeg har været til informationsaftner. Første gang da jeg skulle til at udfylde min uddannelseønsker valgte jeg HTX fordi der har de meget fokus på... -
Mat. b+a OG kemi B/ Fysik B ?
ForumindlægJeg står og har ændret udd. plan, ligefør min hf eksamen. Jeg vil RIGTIG GERNE læse Veterinærmedicin (Bachelor og kandidat), men min hf var (nærmest) tilrettelagt efter hvad min første plan var (Jura, eller socialrådgiver). Nu står jeg så og mangler matematik på B OG A, udover dette skal jeg ogs...
