Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 10681 til 10700 af 119568
-
matematik srp
Forumindlæghej jeg skal skrive srp i matematik(hovedfag) og vø har valgt hovedemnet optimering tænker på at skrive om funktioner af 2 variable, partiel afledede, hesse matrice til at finde ekstrema osv.... ved ikke hvordan jeg skal tage vø med i det????? har heller ikke nogle bøger....... nogen der kender b... -
Matematik Aflevering
ForumindlægHej første gang bruger denne side Opgave 1 ved ikke hvad man skal, fordi jeg er ikke dygtigt til matematik. Håber i kan hjælp Da familien har kørt 830 m med svævebanen, standser den ved en mellemstation. Du skal vise med beregning, at turen til mellemstationen udgør 1/3 af hele turen med svæv... -
Matematik i hverdagen
ForumindlægHej! Mig og min makker skal lave en præsentation om matematik i hverdagen. Vi er desværre helt tomme for ideér fordi at det må ikke være indlysende eksempler som bagning, penge, valuta osv. Gode forslag modtages (Og også dårlige; vi er pænt desperate) Hurtigst muligt! På forhånd TAK! -
Engelsk eksamen B
ForumindlægJeg skal til engelsk eksamen b-niveau her på tirsdag.. Nogle der har nogle gode råd...? Frygter virkelig den eksamen...!!! -
Help me med kemi B
ForumindlægA)Opskriv den generelle formel for et aldehyd. B) Opskriv den generelle formel for en keton. C)Hvilke organiske forbindelser giver positiv reaktion med 2,4-dinitrophenylhydrazin? D)Hvordan kan man se, at der er positiv reaktion med 2,4-dinitrophenylhydrazin? Tak på forhånden -
Biologi B eller Erhversøkonomi
ForumindlægFik et brev i lørdags hvor det stod mit valgfag datalogi ikke var blevet oprettet. I det stod der også at astronomi heller ikke var blevet valgt(mit andet valg hvis det skulle være).Jeg står nu med 2 valg. Biologi B eller erhversøkonomi. Ingen af de andre fag siger mig så meget.Biologi: Fik 8 i 1... -
Bestem, a , b og c
ForumindlægHej derude, Jeg har to opgaver som I kan se hernede Grafen for f(x) ax^2 +4x+c har toppunkt i (-1,2) Bestem a og c Grafen for f(x)= -x^2+bx+c i (2,1) bestem b og c Hvordan finder man a og c altså hvilken formel skal man bruge? Tak på forhånd - Ryder -
Engelsk skriftlig - B
ForumindlægHej SP, Jeg har været til årsprøve i engelsk og vil høre om hvor meget 1. og 2. Del vægter til engelsk skriftlig årsprøve :) . Jeg er 1.g'er -
BasisKemi B opg 122
Forumindlæg122. Hvilken syre og hvilken alkohol skal man anvende til at fremstille methylsalicylat? Opskriv reaktionsskemaet for reaktionen. Tak for hjælpen! -
Samfundsfag B eksamen
ForumindlægHej. Jeg har 24 timer til at udarbejde en synopsis til samfundsfag eksamen i morgen. Ud fra det emne vi har trukket, har vi fået ca. 6-8 bilag vi skal lave en synopsis ud fra. Jeg er dog i tvivl om, hvordan man skal involvere alle bilagene i én synopsis? Er der nogle der har nogle bud på, hvor... -
Lille, dumt spg :b
ForumindlægEr en amatyst sammensat af mere end en mineral? -
B*F=S
Forumindlæghej der står min opg at hvordan udregner man en vares pris før udsalg hvis man kender udsalgsprisen og man ved at der er givet 20 % rabat udsalgsprisen er 500 kr. er det sådan her 1,20 * 500 -
MAT B eksamen på tirs
ForumindlægHey, tænkte på , hvordan man bærer sig ad med at faa et seks tal til den mundtlige eksamen, hva skal man sige mm. -
Finde konstanterne a og b
ForumindlægJeg har funktionen f(x)=ax3+b2 grafen har lok. ekstremum i A(2,2) Jeg har prøvet at differentiere og indsætte førstekoordinatet, men jeg kan ikke få noget ud af det. Er der en som vil hjælpe? -
Hjælp MAT B. HURTIGT!
ForumindlægHejsa! nogen der kan hjælpe med følgende opgave: -
Mat b - på forhånd tak
ForumindlægHej søde medmennesker, jeg sidder fast i følgende opgave: En funktion f er bestemt ved f(x)=1/4x3-x2-x+4 - bestemmelse af ligning for tangenten til grafen for i f i punkt A På forhånd tak -
Hjælp - psykologi b eksamen i morgen
ForumindlægEr gået helt i stå med mit eksamens spørgsmål. Temaet er Læring, med "undertema" kognition og læring. Teksterne er artikler om at børn skal gøres klar til folkeskolens udfordringer gennem pligter i hjemmet for på den måde at opnå udvikling. Og at der skal tages hensyn til kønsforskelle.... -
Engelsk B - Nutid til førnutid
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at ændre til førnutid fra nutid? -
Matematik opgave
ForumindlægHvordan løses denne opgave? I en model for farten af en raket, der skydes lodret op, er rakettens fart som funktion af tiden en løsning til differentialligningen: dy/dt - 1/15-1 • v = 300 / 15-t -9,81, 0≤t≤14. hvor v(t) er rakettens fart (målt i m/s) til tidspunktet t målt i s... -
bestem a og b
ForumindlægHej!! Funktionen f(x) = b·x^a opfylder at f(2) = 2 og f(4) = 16 Bestem tallene a og b . Nogen der kan hjælpe med denne opgave ? Jeg har løst opgaven således - jeg er i tvivl om jeg har skrevet det korrekt op :/ Bestem a = log(y2)/y1) / log(x2/x1) a= log(16/2) / log(4/2) =...
