Søgning på: fysik noter c. Resultater: 10981 til 11000 af 84813
-
Prøve i matematik - hvad skal jeg skulle vide?
ForumindlægHej jeg går i 1.g, og skal op til en lille prøve i morgen. I disse ting: Algebra (Procentregning, ligningsløsning, ulighederheder og dobbeltuligheder, funktionsbegrebet og lineære funktioner. Det er uden nogen, som helst form for hjælpemidler. Hvad skal MAN skulle vide om disse ting? -
forsøg om palmeolie til naturfags-eksamen
Forumindlægvi har naturfags-uge og skal fremlægge med 2 forsøg. vi arbejder med "Produktion med bæredygtig udnyttelse af naturgrundlaget". vi har fundet ét forsøg men har svært ved at finde et mere, som er passende til emnet "palmeolie". vi ville virkelig sætte pris på, hvis nogen hav... -
Nv og ap hjælp
ForumindlægHjælp, jeg skal op til nv og ap eksamen i den kommende uge. Nogle tips? -
HJÆLP! Ellipser frit / maks / min
ForumindlægHej alle I denne opgave skal jeg formulerer en sætning, opskrive forudsætningerne og bevise det... Jeg er helt lost. Hjælp modtages med kys hånd -
Rodtræ
ForumindlægJeg har følgende definition af et rodtræ:"Et rodtræ er en retningsbestemt graf, der er sammenhængende, men som ikke indeholder en simpel kreds. Derudover skal én knude i grafen være rod, dvs. enhver kant i grafen skal være orienteret væk fra roden."Mit spørgsmål går på, om følgende graf... -
Lyd
ForumindlægHej jeg har fået de her to spørgsmål i fysik: 1. Mick Jakker forsøger at ramme det høje A, hvis frekvens er f=880Hz. Hvad er svingningstiden, og hvordan lyder det? Svingningstiden har jeg regnet. T=1/f=1/880Hz=0,001136s= 1,136 ms Dog hvad jeg ikke, hvordan jeg skal forklare, hvordan det ly... -
Find varmefylde ud fra hældnings koefficienten
ForumindlægHej Jeg sidder med en fysik aflevering, hvor jeg skal finde vandets varmefylde ud fra hældningskoefficienten. Jeg har sat mine resultateter ind fra forsøget, og det har givet en linenær graf. Mit spørgsmål er: Hvordan kan jeg finde varmefylde for vand bare ved at se på min hældningskoefficient... -
Hjælp! engelsk eksamen mandag - teen pregnancies
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til engelsk mundtlig på mandag. Har valgt at have om teen pregnancies, altså unge mødre, men jeg ved SLET ikke hvad jeg skal snakke om! :( Har skrevet at grunden til jeg har valgt det, er fordi at det intresser mig. Men så skal vi jo også trække et spørgsmål, og fortæll... -
Toppunktsformlen vha. symmetri
ForumindlægHej Jeg skal om nogle dage til mundtlig eksamen i matematik B (supplering), og et af mine spørgsmål omhandler udledning af toppunktsformlen for parabler ved at gøre brug af symmetrien i grafen. Der må andre ord ikke gøres brug af differentialregning i udledningen. Jeg har ikke kunnet finde m... -
Opgave i mat
ForumindlægHej Jeg har en opgave, som jeg ikke rigtig kan finde ud af: Funktionerne, hvis grafer ses på figurerne, har begge en forskrift af typen a*sin(bt + c) + k Bestem i hvert af tilfældene konstanterne a, b, c og k. Jeg har fundet a og k ud fra graferne, og b jeg har fundet ved at bruge formlen: T=... -
Hjælpemidler ved mundtlig eksamen samfundsfag?
ForumindlægHej Jeg går i 3.g og i morgen skal jeg til mundtlig eksamen i samfundsfag, og jeg vil bare lige sikre mig, at det er tilladt at have alle sine noter fra undervisningen med ind til selve eksiminationen også selvom jeg er på den gamle ordning. Jeg skriver fordi, der var en censor i dag, som åbentb... -
solve ligning = false
ForumindlægHej Mangler eksperter til løsning af denne ligning, jeg bruger TI-NSPIRE CAS og har nemlig solve problemer. skal finde tidspunkt når der er 9000 fugle sådan har jeg tastet den ind på TI-nspire solve(9000=12/(1+0,7143*e^(-0,0045*12t),t) = false nogen ved hvorfor den gøre det? på fo... -
Økosystemer
ForumindlægJeg skal sammenligne en række økosystemer - helt præcist regnskoven, ørkenen og bøgeskoven - med fokus på stofkredsløb. Hvilke kredsløb ville være mest oplagte at kigge på - og i så fald har I en række noter hertil? -
Nyeste tid
ForumindlægJeg står også og mangler noget omkring hovedtrækkende for Nyeste tid eller i det hele taget noget om nyeste tid.. Nogle der ligger inde med noter ller lign. -
antal eksamen?
ForumindlægJeg går p.t. i 2g. jeg har mat. og fysik på højniveau, og kemi på mellemniveau. I 1g var jeg oppe i biologi eksamen. Hvor mange kan jeg så højst komme op i i år? Det ligger mellem engelsk/tysk/geografi/kemi .. kan jeg så højst komme op i 1 eller 2? -
smeltepunkt og graf tegning..
Forumindlæghej...hmm jeg er lige startet på gymnasiet og skal til at lave min første fysik rapport, men har problemer med at hvad jeg skal skrive... jeg skal bestemme stearins smeltepunkt og tegne en graf over størkningen af stearinet.. grafen er der... hvis i kunne hjælpem mig med hvad jeg skulle skrive s... -
spørgsmål angående reglerne for at gange snittet
ForumindlægHej Jeg overvejer at søge ind på farmaci, hvor der er et adgangskrav som lyder, at man skal have et gennemsnit på 6,0 i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Gælder det også for gennemsnittet af de 3 fag at man må gange det med 1,08, hvis man søger ind på uddannelsen inden 2 år eller er ens s... -
Enheden amperetime
ForumindlægJeg undrer mig over enheden amperetime. Jeg forstår at det er en enhed for elektrisk ladning, ligesom coulomb, men jeg undrer mig over hvorfor den noteres som i stedet for , da coulomb defineres dom . Jeg har set flere steder hvor der står man ganger/dividerer med 3600 for at omregne mellem diss... -
Mærkelig ligning + spørgsmål
ForumindlægHej, har problemer med disse to opgaver, og kan simpelthen ikke lige se løsningen i dem, så lidt guide ville være fedt :) Første problem: Ligningen: (2x - 4) * ln(x - 1) = 0 . Spørgsmål: Vinkel C= 90 Vinkel A & B = 45 grad Kateterne er ukendte. Hypotenusen: 6√2 Opgaven lyder følg... -
Er der kongruensfejl heri? kort
ForumindlægDen nedenstående var en fejl :) Er der nogen kongruensfejl heri? Her selv rettet igennem man kan jo godt være, at jeg har overset nogle. Skal foucus laves om til focuses? Og skal discuss laves om til discusses? Grammar Questions Lydia Davis focus in this text in how we speak and sometimes what ...
