Søgning på: engelsk eksamen 2009 b. Resultater: 11041 til 11060 af 132250
-
Synopsis-eksamen
ForumindlægHvor mange skal til en Synopsisprøve? Og i så fald- hvordan foregår den!? Argh..Skal op den 31 maj.07 -
Hjælp til historie eksamen
ForumindlægJeg går i 9. klasse og har trukket historie som et af udtræksfagene. Jeg har valgt underemnet kvinders vej til stemmeret, og er i gang med at vælge kilder (jeg skal have mindst tre) Jeg vil godt sige noget om hvordan kvinders valgret efterfølgende haft betydning for ligestilling mellem kønnene i ... -
EKSAMEN I MORGEN
ForumindlægHej, Jeg bøvler med dispotitionen af fremlæggelsen. Jeg kan umuligt nå at uddybe alt hvad der står i synopsen, så spørgsmålet er om jeg kun skal fremhæve centrale dele i undersøgelsen? Mit bud på en dispotition: Hvad vil jeg gerne? 1) Problemformulering 2) Konklusion 3) Præsentati... -
hjælp skal til eksamen imorgen
ForumindlægHar problemer med at svare på følgene spørgsmål, håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe. 1. Beskriv og forklar den demokratiske udvikling i danmark i perioden 1735-2001 pg sammenlign med data fra et andet land 2. redegør for hvilke parametre, man kan kigge på, for at bedømme et lands samf... -
´Sød en der vil kigge på min engelsk oversættelse?
ForumindlægHej alle sammen. er der nogen der ville være så rare at kigge på en engelsk oversættelse fra dansk til engelsk. har selv oversat det men har store problemer med det skriftlige englesk ? -
matematisk "grammatik"? :b
Forumindlægjeps! Jeg har en ligning der lyder f(x) = x^4 - 8x^2 + 7. Det opgaven går ud på er at bestemme monotoniforholdene og de lokale ekstrema for f.Ved hæftet har jeg lavet min monotonilinje.. Altså mit problem er, at der er 2 minimummer som i kan se, så jeg ved ikke hvordan jeg helt korrekt matematisk... -
MAT B, retvinklede trekant
ForumindlægHjææælp. Skal aflevere en opgave og jeg er helt blank på en opgave. Håber i kan hjælpe, den lyder således: Udarbejd en oversigt over, hvordan man beregner sider og vinkler i en vilkårlig trekant, når følgende størrelser er kendt: 1) To side og den mellemliggende vinkel 2) To vinkler og den me... -
Hvem kan svare på dette ? B-)
ForumindlægHej, jeg har lige læst noget virkelig mærkeligt på nettet og nu sidder jeg og spekulere over hvordan kvinden med stiletterne kan påvirke gulvet kraftigere end damen med bare fødder. Der stod at der er to damer som står på gulvet. den ene har stilethæle på og den anden står på sine fladde fødde... -
Søger hjælp til mat B og tysk
ForumindlægHeej :) Min veninde og jeg står desværre i den sitaution, at vi aflsutter matematik til sommer, og vi er ikke særlig stærke i faget.. Vi bor nede på Falster, og det ville være super cool, hvis der er en, der har mulighed og overskud til at hjælpe os :D - og så kunne jeg godt bruge lidt hjæ... -
B=N+R??????????
ForumindlægHej... jeg skal forklare ligningen Bruttoproduktion = Nettoproduktion + Respiration.. jeg er godt med på at nettoproduktion er vækst og hvad respiration er, men jeg forstår bare overhoved ikke hvordan det hænger sammen eller hvad jeg skal skrive?? håber der er nogen som kan hjælpe, på forhånd tus... -
mat b opgave
ForumindlægHej... er der nogle som kan hjælpe mig med denne opgave? vil være taknemlig for hints. har vedhæftet et billede af opgaven. -
Oversættelse dansk-engelsk
ForumindlægHvordan kan følgende sætninger bedst muligst oversættes til engelsk? Har selv forsøgt, men det lyder helt forkert, det jeg er nået frem til. 1.) Hver morgen kl. 8 tager Auggie et billede på hjørnet af gaden ved sin cigarbutik. Every morning at 8 O'clock Auggie takes a picture on the corner... -
Mediefags eksamen?
ForumindlægHej allesammen I næste uge skal jeg op til den afsluttende eksame i mediefag.. har ikke været oppe i det før, så er i tvivl om hvordan det foregår, og hvad man skulle kunne, samt hvad der lægges vægt på. Jeg ved at jeg skal op i min eksamensproduktion(som er en kortfilm), men hvad skal jeg sige o... -
Differentialligninger - Eksamen
ForumindlægHej. Jeg kan trække nedstående spørgsmål/opgave til eksamen, og er ikke helt sikker på hvordan jeg skal gribe det an. Hvad ville i komme ind på? På forhånd tak. Emne: Differentialligninger Du skal redegør for metoder til løsning af følgende typer af differentialligninger: dy / dx = g(y) * h(x... -
Terminsprøve B-niveau
ForumindlægHejsa Folkens!Jeg skal imorgen til den skriftlige termins-prøve her midt i andenåret af gymnasiet.Jeg ville derfor lige høre om der var nogen derude der sad med en masse formler det ville være godt at kunne til den første del af prøven, altså den uden hjælpemidler...?Jeg mener bare alle dem som m... -
fysik opg. B
Forumindlæglink til opgaven: http://peecee.dk/?id=62323 Jeg er stødt på denne opgave som jeg ikke har en anelse om hvordan den skal løses..? en der lige kan kigge på den og hjælpe? på forhånd tak -
Dobbelt b og dobbelt #!
ForumindlægHej. Jeg er lidt i tvivl om disse tegn, når jeg skal give nodenavne. Hvis der for eksempel er et dobbelt # foran et F. (##F) Så F'et bliver til et G. Hedder det så fisis eller gisis? MVH. Katrine. -
Potensfunktion KONSRANTEN B VÆRDIEN
ForumindlægHej er der nogen som kan hjælpe med denne opgave, jeg har prøvet ti timevis nu, men uden held. Jeg fandt ud af at konstanten a giver -0,8627 og potens punkterne (5,225) og (8,150) Jeg brugte formlen og regnede men på siden siger det forkert. Håber nogen kan hjælpe, Mange tak -
INDSÆTTELSESMETODEN, HJÆÆÆLP!! :b
ForumindlægHej mennesker .. HAR virkeliiiig brug for hjælp til nogle opgaver, har lavet en del lignende før, men er bare helt blank lige nu angående disse. Ved også man kan skrive dem ind i mathcad, ved at skrive "given" først, og afslutte med "find", men der sker bare NADA!! Her er opga... -
Bestem a og b i en parabel
ForumindlægHej - hvordan løser jeg denne opgave? Den er uden hjælpemidler. Min tanke var at sætte koordinatsættene ind og x og y's plads og løse ligningerne med 2 ubestemte, men jeg synes ikke mit resultat giver mening. Mvh
