Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 11241 til 11260 af 34041
-
Differentialligning
ForumindlægHej alle. Jeg vil gerne have hjælp til den sidste opgave i STX-eksamenssættet fra maj 2009. Det kan findes på http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx Mit problem er, at jeg ikke rigtig kan finde ud af at kombinere oplysningern... -
Hjælp til karakterer
ForumindlægHeej Jeg går i 1g, og mit afsluttende fag er billedkunst og samfundsfag. Vi har fået 2x standpunktkarakterer. I samfundsfag fik jeg 7 og derefter 4. Her d. 12 maj skal vi få årskarakterer, og det er vigtigt at jeg får høje karakter i dem begge, da jeg skal have et højt gennemsnit. Jeg vil spørge ... -
Skr. dansk HF i mandags.
ForumindlægHej med jer, Nu har jeg læst en del mener igennem og kan se, at der er stor forskel på hvilke emner man kommer op, alt efter om man tager HF, HHX und so weiter. Er der nogen som tog HF-skriftlig dansk i mandags og som vil komme med deres mening om eksamens-forlægget? Evt. hvad i skrev om? Knus... -
200-kronesedler i omløb.
ForumindlægHar lidt svært ved denne opgave nogen der kan hjælpe? Opgave 2. Med CAS (Kilde: Omarbejdet opgave fra eksamen HFC maj 2017) I en årrække kunne antallet af 200-kronesedler i omløb med tilnærmelse beskrives ved modellen f(x) = 13,38 * 1,065x hvor f(x) er antallet af 200-kronesedler i omløb (... -
htx
Forumindlæghvordan er matematik på a-niveau ??? hvad lærer I???? :)))))) -
lille MAT. spm.
Forumindlæghey folkensjeg tror jeg er ved at blive for træt....jeg kan i hvert fald ikke løse en opgave der nok er lettere end de andre jeg har løst, MEN i hvert fald ville jeg lige spørge jer om I lige gider bruge 2 sek. på den.....Vi har en sideflade med spidserne: T(0,0,2.8)A(0,4.8,0)B(4.2,2.4,0) spm: be... -
Sabbatår eller ej?
ForumindlægHej Står til at skulle studere Jura på KU, hvis alt forløber som det skal (hvilket det burde!) Tænker dog på om jeg skal tage et sabbatår eller ej. Hvis alt går vel, regner jeg med et gennemsnit på 9,9, hvilket virker som tilstrækkeligt, taget de forrige års adgangskvotienter i betragtning mht.... -
Mat 8 Test
ForumindlægHej jeg skal op til en mat 8 test imorgen.Er der har været op til før. Vil gerne gerne være klar til testen imorgen -
På grænsen...HJÆLP!!!
ForumindlægHej! Jeg stå i den situation som er, at jeg har et snit på 10,4 og det studie jeg vil på er snittet 10,3. Mit spørgsmål er så omkring hvorvidt jeg kan føle mig "sikker" på en plads eller om jeg skal søge ind på kvorte 2? - Ordontologi (Tandlæge). -
Hej
Forumindlæghej jeg har et gennemsnit på 2,7. har jeg stadig mulighed for at læse videre til diplomingeniør eller erhversøkonomi? -
1/2 år mere?
ForumindlægHej! Jeg har hørt at hvis man går på HF og man gerne vil på universitetet, så skal man gå der 1/2 mere, hvis 2 HF slutter til sommer i 2019 og man skal gå der i et 1/2 mere, hvornår er man så færdig med gymnasiet? -
Bestået 90 ects efter 2 år. Studieaktivitetskrav og SU
ForumindlægJeg er i alt bestået 90 ects på min uddannelse. Jeg har gået der i alt 2 år. Jeg fik det dårligt på 3 semester og kom derfor lidt bagud. Jeg tænker, at jeg opfylder studieaktivitetskravet, og at min SU ikke vil blive påvirket. Bare sådan lidt bekymret og stresset -
Valget 2019 - Regering med eller uden flertal?
ForumindlægJeg skærer ind til benet og her kommer mit spørgsmål. Hvordan er det muligt at danne en regering uden et flertal... f.eks da Venstre var i regering med sig selv i 2015. Er det ikke sådan at man skal have sammenlagt 90 mandater for at danne regering? -
projektopgaven
ForumindlægHej vi skal snart lave projektopgaven, og min gruppe har det emne der hedder: "Brasilien fra U til I land".. Er der nogen der ved hvad vi kan skrive om?? Evt underemner og forslag til kreativt produkt?? Tusind tak!! -
hjælp til graf
ForumindlægJeg har forsøgt at se på vet og sydsjælland i de år der står skrevet, men hvor falder det med 195 børn? -
Perspektivering
ForumindlægHej allesammen har trukket levende reklamer til min eksamen og har valgt reklamen sænk farten før det er for sent men ved ikke hvad jeg kan perspektivere til nogen ideer? -
KemiC
ForumindlægHej SP, Kan i hjælpe med denne opgave? 1. Vi afvejer 36,7 g natrium. Hvor meget fylder det, når ρ(Na)=0,971g/cm3? 2. Na reagerer med vand i følgende reaktion: 2Na(s) + 2H2O --> 2Na+(aq) + 2 OH- (aq) + H2(g) 3. Hvor mange g hydrogen dannes der ved reaktionen? 4. Hvor mange L fylder det da... -
Fællesvævner for en brøk?
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver nogle opgaver omkring brøker, da jeg aldrig helt har fået styr på det. Jeg har resultatet 64 hundrededele. Altså 64/100. Nu giver den mig denne besked: "Vi kan se at vores resultat kan forkortes, da tælleren og nævneren har fællesnævneren 4." Jeg overser måsk... -
Bestem R'(x) og bestem den afsætning x*, der giver størst dækningsbidrag (UDEN HJÆLPEMIDLER)
ForumindlægHej. Jeg har kæmpet med den her opgave i et stykke tid, og kan simpelthen ikke komme videre. Jeg må ikke bruge hjælpemidler til opgaven. -
math på gymnasiet
Forumindlæghvilken bog bruger man når man har matematik på C...
