Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 11361 til 11380 af 25374
-
Hvorfor åbnede man Berlinermuren?
ForumindlægHej :) Har et spørgmål angående min stil om Berlinermuren. Hvorfor åbnede man muren så pludseligt? Folk flygtede jo ikke længere til vest gennm Ungarn, for man lukkede jo grænsen til Tjekkoslovakiet. Desuden bekæmpede Stasi demonstrationerne i Østberlin med vold. Håber i kan hjælpe. -
Passiv og aktiv konstruktion
ForumindlægJeg læser pt. op til skriftlig engelsk eksamen, og har derfor lige brug for hjælp ang. aktiv og passiv. Jeg forstår det som at agensleddet i en passiv sætning ikke altid fremkommer - men gør det omvendte sig så gældende ved en aktiv sætning (altså at patiensleddet ikke altid fremkommer i en akti... -
Analyse samt perspektiveringsområder til "Stay blind painting" af Kvium
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i dansk. Jeg har trukket Kvium, og vælger derfor at lave analyse af "stay blind painting". Jeg er dog ret forvirret over, hvad billedet skal 'betyde'. Så kan jeg heller ikke helt finde ud af, hvilke værker, jeg skal bruge som perspektiveringsområd... -
Haster , Vektor regning ??
ForumindlægHåber I kan hjælpe mig derude :=) vektor a= (1,3) vektor b= (4,-2) vektor c= (3,-19) Håber i forstår det, ved ikk hvor anderledes det ellers kan skrives. Opgaven er at beregne arealet af det parallelogram, der udspændes af vektor a + vektor b og vektor c ???? I don´t understand it people ?? -
Ejefald?
ForumindlægKunne godt bruge lidt hjælp til denne sætning: berlin murens fald Skal vi ud i noget: "die fall des Berliner Mauer" eller hvad? -
Engelsk Ordsprog på dansk
ForumindlægHej Hvordan vil I oversætte/hvilket danske ordsprog svarer dette til: Pot calling the kettle black? -
Patienten af Peter Seeberg
ForumindlægJeg skal skrive om en stil om patienten, og jeg er sådan en der ikke rigtigt bryder sig om at analysere, derfor kan jeg heller ikk finde ud af det. Men er der nogen der har læst patienten, som ved hvad man kan tage fat på i den novelle?.. (Jeg skal analysere og fortolke (noget med sproglige virke... -
hvad skal jeg gøre med ham her??
ForumindlægELdis m siger: kommer du ELdis m siger: ? ELdis m har sendt et vink til dig. ELdis m siger: hallo ELdis m siger: sagde du ikk kl 7`? ELdis m siger: hallo kommer du ikk? ELdis m siger: kommer du ikk ELdis m siger: vis du ikk er hjem nu så bare kom over til mig når du kommer hjem ELdis m sig... -
Holland, Gert W.
ForumindlægOhhh my god. Det her er sindsygt. Han er jo unormal. Giver i mig ikke ret? http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2008/03/18/144714.htm -
Als haben eller als hat
ForumindlægNår man skal sige "som, som grundled," hvad skal man så på tysk. F.eks. Jeg er en person, som har mange penge. "Ich bin eine Person, als hat viele Geld." Er det altid "als hat?" -
Evolutionsteorien.
Forumindlæghej kloge hoveder :D -jeg har fået biologirapport for om evolution og systematik. men jeg har et lille problem, for jeg ved ikke helt hvad den der evolutionsteori af Charles Darwin, går ud på. kan i ikke hjælpe mig med at forklare hvad den går ud på ? på forhånd tak -
Førstegradspolynomium
ForumindlægHej derude! Jeg sidder pt. og forbereder min matematik mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene lyder: 4. Funktioner Du skal gøre rede for første gradspolynomiet og give et eksempel på brug af et førstegradspolynomium. Kom også ind på andengradspolynomiet. Jeg synes det er super svært at find... -
Helle Helle; En stol for lidt
ForumindlægHej Jeg har lige haft den fornøgelse at læse En stol for lidt, af Helle Helle, og den har minsanten sat gang i de små grå. Jeg er løbet ind i nogle tolkningsproblemer... Forlader hun ham, er hun ude efter en stol mere, er han syg på en eller andne måde, er det den altvidnede fortæller der leger ... -
Jomfruen i fugleham!
ForumindlægJeg skal lave en analyse og fortolkning af Tryllevisen Jomfruen i fugleham. Nogle der har nogle gode noter hertil? Har desværre brugt mine sidste point, så kan ikke hente en opgave. Håber det er nogle der vil hjælpe. Tak på forhånd. -
Hvor svært kan det være at forstå det?
ForumindlægHej. Hvor svært kan det være at forstå at man ikke skal skrive HJÆLP og HASTER i tråd-overskrifterne? Citat: "Titler som: "Hjælp" og "Haster" er bandlyste." Hvor svært kan det være at læse denne lille oplysning, som står lige oven for der hvor man skal skrive over... -
Hjælp til enkel sætning
Forumindlæghej.. Nogen der vil hjælpe mig med denne sætning: Gæsterne blev meget fornærmede, fordi maden var dårlig. Die Gäste wurden sehr beleidigen, weil das Essen schlecht war. Tak... -
Nogen der har en idé til novelle?
ForumindlægHey Guys! Er der ikke lige nogle der kan komme med nogle idéer til hvad man kunne skrive om i en novelle? :) -
Danskkæden
ForumindlægEn lille danskopgave til de kreative... Jeg skriver to sammensat ord, hvorefter du tager sidste del af andet ord og sætter noget nyt efter. Er der to, der tilfældigvis svarer på nogenlunde samme tid, er det dit valg, hvilket forslag du vælger at føre videre. (Husk, at skrive hele ordet)... Sam... -
Kreativt indslag i historieprojekt?!?
ForumindlægHej;D Mig og en veninde skal fremlægge historiprojekt næste fredag om Mussolini og Hitlers samarbejde, og hvilken indflydelse det har haft på krigen og eftertiden. Vi kunne godt tænke os at have noget kreativt med i vores fremlæggelse, men da ingen af os har nogle (gode) ideer, ville jeg høre om ... -
SU
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål angående SU. Hvis jeg bor alene med min mor og intet kontakt har med min far, hvor meget vil jeg så få i SU?:) Håber i kan svare på mit spørgsmål
