Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 11421 til 11440 af 34041
  • hjælp. formel

    Forumindlæg
    Forklar parametrene i formlen:
  • Normalfordeling, HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej til Alle: Jeg har svært med at forstå forskellen mellem frekvensfunktionen og fordelingsfunktionen? Kan nogen nogen forklare dette forskell?????????++
  • Procent og rente

    Forumindlæg
    Hej , nogen der kan hjælpe her. Redegør for fremskrivningsfaktoren, og hvordan man kan finde de forskellige ubekedte i formlen? Det er spørgsmål omkring procent og rente.
  • Andengradspolynomie og diskriminanten

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med denne matematikopgave, som jeg ikke kan få til at hænge sammen. Jeg er i gang med, at udregne diskrimanten for parablen, men da "a" er x, hvordan kan den så udregnes? d = b2 − 4ac ⇔ 22 - 4 · x · (-3) ⇔ __???__
  • Sandsynlighed

    Forumindlæg
    Hvordan beregner jeg disse opgaver? Jeg fik a) til 2/6 = 1/3
  • Rumfang, massefylde og vægt

    Forumindlæg
    Hejsa Hvordan løses disse 2 opgaver. Har lidt svært ved den første, da der ikke er nogen enheder på massefylden af ukrudt. Min ide var at finde vægten af ukrudt ved at sige massefylde (0,9) gange rumfang (som jeg får til 402123,86 kubikcentimeter), men det giver bare et ualmindeligt højt talt i ...
  • DATALOGI

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg ville gerne høre lidt fra studerende på datalogi-uddannelserne om hvordan matematikken er der? Har man meget matematik? Hvor meget IT er der? Altså programmering osv? mvh
  • Søger efter en lærere til at træner dansket sprog.

    Forumindlæg
    Hej, Mit navn er Lorena og jeg kommer fra Argentina. Jeg søger efter en lære til at træner dansket sprog. Jeg starter modul 5 i mars, så skal jeg til test i Maj. Det er vigtigt for mig, hvis er der et muligt til at få en god karakter for at kommer ind i modul 6. Hvis er der nogle intereser, ...
  • SRP

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal skrive SRP til december. Jeg skal skrive om Babylonien i matematik og historie. Jeg vil meget gerne skrive om noget religionshistorisk, måske med skabelsesmyten, men er ikke sikker på, om det kan lade sig gøre i samspil med matematik A. Håber virkelig I kan hjælpe :)
  • IT-Ingeniør

    Forumindlæg
    Hej alle SP'ER. Har et spørgsmål. Da jeg finder reduktion svært inden for matematikken, som det eneste faktisk, tænkte jeg, at arbejdes der med reduktion på it-ingeniør studiet, eller er det generelt med ligninger, eller hva arbejes der med i matematikken, fordi det et matematiktungt studie.
  • Hvornår får man læseferie i 9 klasse?

    Forumindlæg
    Hejsa. Som overskriften viser, hvornår får man læseferie i 9 klasse - og hvornår fik I? Hvis det er forskelligt til skole til skole. På forhånd tak!
  • Overgang

    Forumindlæg
    Hvor stor en overgang er der mellem mat på gym og mat på uni ? Hvordan vil I karakterisere overgangen? Har godt nok læst mig frem til, at man bevæger sig væk fra "anvendt matematik" til ren teoretisk matematik, men hvad er jeres oplevelser? Svar meget værdsat, tak!
  • Jehovas Vidner - dommedagssekt

    Forumindlæg
    Jehovas Vidner begår selvmord, for at "redde" sig selv, end jorden går under. Folk som repræsenter dem fortæller dem løgn historier med bl.a, at de ikke må røre ved penge. Ja de tager dem til egen lomme, med den forfærdelig bemærkning at jorden går under i MAJ? Hvad er det for noget, ...
  • Kan ikke se Censor ??

    Forumindlæg
    Hvor bliver Censoren af ? Jeg har haft prøver i de to dage. Men har ikke mødt censorne endnu?? Hvordan kan det være?
  • Hjælpemidler under eksaminationen

    Forumindlæg
    Der har i den seneste tid gået en del rygter og debatter omkring hvilke hjælpemidler det egentligt er tilladt at have med til forberedelse og eksaminationen. Alle på Viborg Amtsgymnasium modtog for få dage siden et brev fra Rektor, hvori der bla. står følgende:"Mit ærinde med dette brev er, ...
  • HAR BRUG FOR HJÆLP ØJEBLIKKELIGT - TRIGONOMETRI :))

    Forumindlæg
    kære alle har meget brug for hjælp da jeg er fuldstændig fortabt. Ogaven 1-4 er vedhæftet har lavet opgave 1.
  • overflad-Areal

    Forumindlæg
    Hej jeg vil gerne at bestemme overflad areal af figuren ..se vedhæfte figuren. jeg kan oplyse at r= 38 ,h=30 ,R=49 , r= 30 . Jeh kan godt finde ud af bestemme overfladsareal af kegelstub men hvordan kan jeg bestemme overfladsareal af den tyk ring både i top og i bund? Tak på forhånd.
  • Hvor mange uddannelser kan man tage på SU?

    Forumindlæg
    Er der et maks. antal på hvor mange uddannelser man kan tage, og stadig være SU berettigtet? Eller er der frit lejde så længe man holder sig inden for 6år?
  • HHX

    Forumindlæg
    Jeg har bestemt mig for at tag HHX fordi jeg gerne arbejde indfor business og management. Mit gennemsnit i matematik er på 4. Jeg har tænkt på at tag matematik på B-niveau på HHX. Men ved ikke om det passer mig fint. Og hvilket studielinje passer til hvad jeg gerne vil arbejde indf...
  • Hej .. A, b eller c-niveau`

    Forumindlæg
    Hej allesammen .. jeg har studieretningen Matematik (A), Fysik (B), Kemi(C) .. Jeg er p.t kun igang med grundforløbet, jeg har hørt at grundforløbet forgår alt i C-Niveau .. Vil det sige at de matematik afleveringer og -opgaver vi laver, er altsammen c-niveau? .. - håber på nogle gode respons :)))