Søgning på: fysik noter 9 klasse. Resultater: 11441 til 11460 af 63055
-
forkort brøken
Forumindlæga2 - 6a + 9 / a2 - 9 er der nogle der kan hjælpe mig med at forkorte denne brøk?? -
CAS-programmer til uni-brug
ForumindlægJeg skal spørge for en kammerat, hvilke CAS-programmer man bruger på uni på matematik/fysik-studiet, og hvor meget de ca. koster. -
magnetisme
ForumindlægJeg har lige fået min første report for i fysik om magnetisme men jeg ved simpelhen ikke hvor jeg skal begynde...nogle der kan hjælpe mig? -
Joule og Watt
ForumindlægHvis jeg dividerer J med W hvilken enhed kommer det så ud i? -
KEMI EKSAMEN - Råd
ForumindlægHej! Jeg skal til kemi eksamen på mandag, og jeg er først begyndt på minde dispositioner i dag pga. jeg de sidste par dage har forberedt mig på en mudntlig eksamen, som jeg afsluttede i dag... Har jeg stadig chance for at nå at forberede mig godt nok til at jeg kan få en god karakter? Og er der ... -
Nogle der læser matematik?
ForumindlægHej med jer, Jeg tænkte om der er nogle herinde der på nuværende læser matematik på ku? for jeg ville gerne snakke lidt med en, omkring hvilke bøger der bruges og hvordan studiet er og alt det der, jeg håber der er et par stykker der skriver. Hilsen Rasmus ps. Det skyldes jo at jeg selv vil in... -
Radius i elektronbane
ForumindlægHejsa jeg har lavet et forsøg hvor jeg skal bestemme forholdet mellem en elektrons ladning og masse ud fra følgende formel: e/m = (2*U)/(B^2*r^2)hvor r er radius i elektronbanen. I forsøget har jeg fundet koordinaterne til forskellige U og I værdier. Her er f.eks. en af mine målinger I_magnet ... -
hej
Forumindlægnu kunne jeg ikke finde en rigtig side forum at skrive det her, så det kommer her. Jeg ville spørgre jer, folk, som gik og stræb efter de 10 og 12 taller på jeres sidste år i HF eller gym for at få en godt snit, (jeg er på HF). Nu, hvor jeg skal starte på mit sidste år i HF vil jeg gerne gå eft... -
Titrering af base - hvilken indikator?
ForumindlægHej :))))) Jeg skal til fysikeksamen på tirsdag, og er igang med at lave dispositioner til alle vores opgivne emner. Jeg har lavet syredispositionen hvor jeg bl.a. titrerer min hjemmelavede HCl og benytter phenophtalein som indikator. På vores forventningsark står der at vi skal kunne gøre det s... -
Komplekse tal
ForumindlægHåber, jeg kan få lidt hjælp. z = 2+4i. Opstil z på hhv. rektangulær form og polær form. Hvordan gør man det? Jeg har fundet modulus og argument.. Modulus: z = 4,4722 Argument: v = 63,43o -
Nutidsformer rette
ForumindlægHej mennesker.. Jeg sidder her med en opgave hvor jeg skal sætte de rigtige nutidsformer for udsagnsledet, jeg er ikke lige så haj til engelsk derfor kunne det være super duper hvis nogen gerne ville rette min opgave den er ikke særlig lang bare tjek om jeg har sat den rigtige nutidsform :) - p... -
1g, svær sandsynlighedsopgave
ForumindlægHer er en opgave i sandsynlighed, jeg har problemer med:***OPGAVENFødselsdage jævnt fordelt over hele året. De 365 antages derfor at forekomme lige hyppigt.b) Beregn sandsynligheden for sammenfald af fødselsdage i en klasse med 10 elever.c) Beregn derefter sandsynligheden for at mindst to af elev... -
"logik"
ForumindlægKan man udlede på følgende måde? (p→r)∨(q→r) ¬(p∧¬r)∨¬(q∧¬r) ¬(p∨q)∨r (p∨q)→r -
Nybagt student med godt gennemsnit - har ingen idé om hvad jeg vil nu!
ForumindlægHej alle. Jeg blev, som overskriften antyder, student i sommeren 2012. Jeg har haft en god tid i gymnasiet(STX), hvor jeg har nydt at modtage en masse undervisning i alverdens forskellige fag, hvilket også kom til udtryk i mine karaktere. Jeg havde naturfag samt matematik på højt niveau, men... -
Ny opgaveredaktør
ForumindlægPr. dags dato er Waterhouse tiltrådt posten som opgaveredaktør i dansk og engelsk. Udover Waterhouse er der følgende opgaveredaktører:Frodo i Kemi, Matematik og NaturfagGogO i DanskMichael.padowan.dk i Tysk, Matematik, Naturfag og Fysik. Vange i EØ, IT og SamfundsfagDuffy i SpanskFingersen i Enge... -
ret fejl i sætning
Forumindlæghej. jeg sidder med en sætning hvor jeg skal rette fejlen og skrive hvorfor. nogle som gider hjælpe mig med denne sætning: He had seen uncle Simon twice before, but he did not recognize him jeg har prøvet at lave den om til dette, da jeg synes det er den eneste fejl, men jeg ved ikke rigtig hvord... -
Erhvervsøkonomi A
ForumindlægNu er jeg jo så blevet en af de heldige vindere af at skulle op i mundtlig EØ... Så derfor ville jeg lige høre om der er nogen af jer der har nogle gode EØ niv. A notater... Har godt nok mine egne.. Men det er tit det hjælper lidt på det og have nogle andre osse... Det er jo ikke altid det hele m... -
HJÆLP: BiologiNoter
ForumindlægHey alle! Er der nogen herinde der har gode biologinoter til eksamen? -
Polterabend, Personkarakteristik
ForumindlægHvis der er nogen der har læst polterabend, så må i meget gerne hjælpe.. Jeg skal lave en personkarakteristik af Simon og døden, men kan ikke finde ud af det? Please hjælp ;) -
Uomrørt oscillerende reaktioner
ForumindlægHalløj! Jeg skal op til eksamen imorgen og tænkte på om der var nogle der sad inde med en rapport/journal ved navn "uomrørt oscillerende reaktioner"? På forhånd mange tak Malfoy
