Søgning på: fysik noter c. Resultater: 11441 til 11460 af 84813
-
Drama
ForumindlægNogle der sidder inde med gode notater til drama?Har I evt. noter/råd til hvordan man bedst laver (og opbygger) portefolioen?Jeg er åbent for alt, bare kom med alt det du har med drama :)På forhånd stor tak -
Fejl i sætninger på engelsk
ForumindlægNogle der kan hjælpe med at se hvad fejlen er i disse sætninger? It is my meaning that dieting should not be exaggerated. She was taking good care of by the doctors. -
MAthcad
ForumindlægHeeej igen SP Brugere :D Nu er det vidst på tide at jeg lærer at mestre Mathcad, er der nogle der har nogle gode noter/skabeloner til Mathcad? det ville jeg være superglad for :D -
Sætning:
ForumindlægEr denne sætning rigtig, for synes virkelig at den lyder forkert... Eller kan man sige det på en anden måde!!??? To day we are not talking about the same man we did years ago. Hjælp!! -
Studieportalen.dk
Forumindlæghej.. Jeg vil gerne spørge om hvorfor I bruger studieportalen.dk Bruger I opgavesektoren til at få overskuelige noter til eksamen?? eller bruger I studieportalen til at få inspiration såson ideer til... Er studieportalen.dks notater bedre end dine egne ?? hvorledes håndterer du det... -
HJÆLP! har virkelig brug for hjælp
ForumindlægEn engelskaflevering om de første 19 sider af George Orwells roman 1984. hjælp med grammatik. korrekturskrivning samt hvis nogen kender bogen at hjælpe mig med detaljerne. Skal også skrive en god afslutning -hvordan gør jeg? snøft :( ------------ Imagine you are watched all day. Everywhere ther... -
Temperaturforskel
ForumindlægHej :), jeg har en opgave her som volder mig problemer, sådan her lyder den: Skrivebremsen i en bil, der vejer 1500 kg, består af 20 kg jern. Bilen kører 80 km/t, da føreren får øje på en forhindring og bremser helt op. a. beregn bilens kinetiske energi før opbremsningen: 80 km / t = 80.000 m / 3... -
Dårlig givet fysikkarakter -hjælææælp
ForumindlægHej Jeg sidder med ondt i maven grundet nogle dårlige karakterer som jeg fik i faget fysik. Jeg kan aldeles ikke forstår grundet herbag, men ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre for at kunne få dem ændret. Jeg har aldeles (meget) styr på fysik og har gennem timerne taget noter til hvert emne. Så få... -
tryk, gas
ForumindlægEn gasflaske med oxygen opbevares i et værksted ved temperaturen 18 °C, hvor trykket i flasken er 21,3 MPa. Under en brand i værkstedet stiger temperaturen i gasflasken til 320 °C. a) Hvilket tryk er der i gasflasken ved denne temperatur? hint til at løse ovenstående opgave søges -
funktion
ForumindlægJeg har en funktion der hedder :f(x)=4*sin(1,96x+c)-1hvordan er det nu lige jeg finder det sidste c? kan i hjælpe med lige at isolere osv. -
Varmefylde
ForumindlægHejm, lige et lille spørgsmål Når E = m*c*Δt kan man så også sige c = m/E*Δt ? Eller hvordan kommer det så til at hedde? -
Beregning af koncentrationer
ForumindlægOpgaven lyder:\nI en vandig opløsning lavet ved sammenblanding af NaCl, CaCl2 og HCl har man bestemt: pH=1,0, [Na+]=0,1 M og [Cl-]=0,5 M. Beregn [Ca2+].\n\nJeg havde tænkt på at regne [Ca2+] ved hjælp af ionproduktet, men ionproduktet for CaCl2 står ikke i vores kemiske oversigter. Så er lidt for... -
elisa
ForumindlægHej! Jeg er igang med at øve mig til termin, og er get lidt i stå i opg. 3 i flg. sæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-7-2.pdfNogle som ville være søde og hjælpe, da jeg slet ikke aner hvad jeg skal gøre? -
Meget svært?
ForumindlægHejsa. Jeg skal op til biologi-eksamen her på torsdag. Jeg har meget svært ved at huske fagordene og jo mere jeg læser videre, desto sværere synes jeg at det bliver. Skal man kunne alle fagordene som man støder på el. er det kun de vigtigste? Hvordan kommer det spørgsmål som man trækker i eksami... -
virksomheds økonomi
ForumindlægHej der ude... Har lige et par spørgsmål jeg håber der er nogle der kan hjælpe med. A. REDEGØR FOR OMKOSTNINGESBEGREBET 1. Hvad er forskellen på at regne med VE og SE? 2. Hvad er problemet i at regne med de samlede omkostninger? B. REDEGØRE FOR TALS BRUGBARHED 1. Hvad sker der med afgifter? 2.... -
HJÆLP :(
ForumindlægHej! Har virkelig problemer med de her spørgsmål! vil være dejligt hvis i liiige vil svare på dem! :) Hvilke konsekvenser har global opvarmning for mennesker og dyr? Hvordan kan man stoppe global opvarmning? Hvad er den globale opvarmning? -
CH3CH2CH2MgBr + CO2
ForumindlægHvad giver det, når opløsningsmidlet er ether? -
Differentialregning
ForumindlægJeg prøver lige igen håber virkelig, at der er en, som kan hjælpe mig: Oplyst N'=k(600-N) N(0)=300 og N(5)=500 Hvordan pokker bestemmer jeg k? PÅ forhånd tak for hjælpen! -
Hvilke typer af opgaver?
ForumindlægHej Alle :) Jeg skulle fra en veninde spørge, hvilke typer af opgaver man bude kunne - når man skal op til skriftlig fysik på A-niveau? Er der nogle typer opgaver - man kan være sikker på, at kunne få stillet? MVH ASLAK -
Negation af udsagn
ForumindlægHej derude, Jeg har fået til opgave at negere følge udsagn og det har jeg så gjort: ∃a∈R∀x∈R:x2>a ⇒x∈Q ¬(∃a∈R∀x∈R:x2>a ⇒x∈Q ) = ∀a∈R∃x∈R:x2≤a ∧ x∉Q Det er jeg kommet frem til ved ...
