Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 11501 til 11520 af 23765
-
Moment og reaktion
ForumindlægHejsa alle sammen jeg er lige startet op på bygningskonstruktør uddannelsen så er ved at lære matematik på en helt ny måde bla. højre niveau osv . Har vedhæftet en fil, er der nogen der kan forsøge at forklare mig hvordan jeg løser disse 3 opgave. Jeg er ikke total "grøn"ved en smugle ... -
cykel i et sving
Forumindlægkan jeg beregne en cykels hældning i et sving når jeg kendet tyngdepunktets koordinater? -
1970-1982
ForumindlægHejsa.Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe mig.. Jeg skal finde ud af hvad der skete af historiske ting mellem 1970 og 1982.. Er der nogen bestemte steder man kan søge for at finde ud af det?? -
Hjælp, måske? :)
ForumindlægThey hurt him mentally and physically to make him confess"Hvad er der galt i denne sætning? :I:) -
Hjæp til forklaring af formel om nyttevirkning af opkogning af vand fra kogeplade
ForumindlægJeg sidder med en kemi opgave og skal forklare en formel, jeg har indtil videre fået skrevet lidt, men føler mig usikker på om det i det hele taget er korrekt, her er hvad jeg er kommet frem til indtilvidere: Kogeplade: 357*1920 = 685440 Joule/74° = 9262 Joule. Nyttevirkning 4186/9262*100 (hvo... -
Hehe, er en nød til computere - hjælp!
ForumindlægHejsa :)Jeg sidder og er ved at skrive fysikrapport, og her skal bruges lodrette streger for at vise, at det er er et liniestykke, vi snakker om (bruges også for at illustere numerisk)..Hjælp! Hvordan laver man sådan nogle?Hilsen Marie. -
Katers reversionspendul (SSO)
ForumindlægHej, jeg skal skrive SSO til februar, mit område er "stive legemers bevægelse", kraftmoment, inertimoment, impuls etc. jeg har læst teorien bag, nu er jeg begyndt at læse lidt på de eksperimenter, man kan lave. Min lærere har foreslået mig et forsøg med "Katers reversionspendul&quo... -
Raket opsendelse
ForumindlægHej,Jeg har til min sso lavet et forsøg "det skrå kast" for at illostere en raket opsendelse, men der står ikke noget i alle de bøger jeg har læst om at man kan sende en rum raket skråt op i luften. Der er kun nævnt lodret opsendelse.Kan man overhovedet sende en raket skråt op? (gerne k... -
Bogstavet for tid?
ForumindlægHej! Nogen som kender bogstavet for tid?Kan ikke rigtigt finde ud af om det er et stort T eller om det er tegn som hedder tav.Hvis der ellers er nogen som kender en side eller lign. hvor man kan finde bogstaver for forskellige betegnelser så er jeg meget interesseret.på forhånd tak -
Globalisering - kulturelle bekymringer.
ForumindlægHvorfor er det kulturelle bekymringer, der giver folk en negativ holdning til globaliseringen? Føler de på en måde skræmt og truet af det "ukendte"?? -
Omskrivning af idealgasligningen
ForumindlægHej Kan nogen forklare mig, hvordan omskrivningen af idealgasligningen herunder: Også kan skrives på følgende måde: Jeg forstår godt idealgasligningen i sig selv, og hvordan man matematisk isolerer de forskellige parametre, men jeg mangler forståelse for, hvordan førstnævnte omskr... -
Uddannelse?
ForumindlægHej SP Jeg interesserer mig meget for den naturvidenskabelige fakultet, og vil meget gerne tage en bacheloruddannelse inden for naturvidenskab. Derfor ville jeg gerne spørge, om I havde en ide til hvilken uddannelse jeg kunne tage, hvis jeg endte med et snit mellem 9-10 (med bonus). Jeg er i... -
Væksthastighed i interval.
ForumindlægHej. Jeg er desværre kørt lidt fast i denne opgave. Funktionen f er givet ved f(x)=x^2+3. Bestem væksthastigheden i x=3. Bestem derefter den gennemsnitlige væksthastighed i intervallet fra 3 til 5, hvor begge tal er med. Den første opgave har jeg løst hvor jeg får f´(3)=6. Men den næste ved jeg i... -
Søger privatlærer til srp
ForumindlægJeg skal skrive srp i fagene Fys A og HIs A. Jeg søger efter en privatlærer som kan hjælpe mig igennem denne proces, da jeg ønsker at lave en god opgave. Jeg er selv fra Århus området, så det vil være super, hvis vi kunne mødes i et bibliotek i området. Jeg betaler selvfølgelig for timeløn. H... -
Mig igen ;)
ForumindlægHej! Har stadigvæk virkeligt brug for hjælp til denne opgave. Selv om at der er nogen som har prøvet at hjælpe mig ved at skrive at jeg skal bruge Idealgasligningen så forstår jeg stadigvæk ikke hvad jeg skal gøre!!!Naturgasnettet er med til at gøre Danmark uafhængig af energi fra andre lande. Me... -
Stående bølger
ForumindlægHej!!Har brug for en del hjælp til denne opgave, kan slet ikke se hvordan den skal løses :SDer laves stående bølger i et glasrør med et bevægeligt stempel. En stemmegaffel med frekvensen 440 Hz slås an og holdes foran rørets åbning.Der høres forstærkning, når afstanden fra åbningen til stemplet e... -
Haster!!!!
ForumindlægEn laser med bølgelængde 632,8nm udsender lys med en effekt på 1mWa)Hvor mange fotoner udsendes pr. sekund.a)Lambda = 632.8nmP=1mW=0,001W(j/s)Frekvens = c/lambda = 3*10^8 / 632,8*10^-9 = 4,7408*10^14 s^-1Efoton= h*(c/lambda) = 4,14*10^15 * (3*10^8 / 632,8) = 3,14*10^-19P= delta E / delta sE energ... -
en ligning
Forumindlæg1/x + 1/x-2 =0Løsning? -
Stærkt dæmpet svingning
ForumindlægHvordan ved man, om den regression, man har lavet på et datasæt for en formodet stærkt dæmpet svingning, rent faktisk er en forskrift for en stærkt dæmpet svingning? -
Pensum
ForumindlægEr der nogen der nogelunde ved hvilke områder 9. klasses pensumet omhandler? Er ved at forberede mig til prøverne, så det ville være en meget stor hjælp. Hvis der skulle være noget jeg er gået gli af. Er der evt. også nogen der har nogle aflagte fysiknotater, som jeg må få. Rent og skært for at ...
