Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 11541 til 11560 af 176852
-
hjælp - dansk eksamen.
Forumindlægjeg har trukket , " Det moderne & Det folkelige gennembrud, fiktion, ældre" Så jeg tænkte på om der var nogen der havde nogle gode tekster at anbefale til dette emne :) tka for hjælpen på for hånd . -
Mundtlig Eksamen
ForumindlægHej jeg er tvivl om hvorvidt jeg skal flette min perspektivering ind i referatet af den udleverede tekst. Blev i tvivl da jeg så dette på uvm.dk Svage elever magter ikke at perspektivere og nå frem til analyse og fortolkning og til at sammenholde ukendt og kendt tekst. De refererer først paralle... -
Hjælp til tysk eksamen
ForumindlægHej, jeg har lige trukket teksten Wiedersehen mit Vater af Isolde Heyne og har nu 24 timer til at forberede et oplæg. Mit problem er bare at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal skrive til den, så hvis der er nogen som har nogle gode forslag må de meget gerne skrive dem til mig enten her eller på mi... -
dansk eksamen..
ForumindlægHvad lægges der vægt på hvad skal man kunne.. Jeg sidder og læser litteraturens veje igennem, og er noget til symbolismen.. men har hentet en kompendie med hovedpointerne i hver periode.. men lægges der så meget vægt på litteraturhistori, og hvad skal man kunne indenfor sprog og medier ? -
Dansk Eksamen
ForumindlægHej folkens Jeg sidder og stresser her, efter jeg er blevet færdig med den stil vi skulle lave til ekasmen. Jeg synes at jeg har lavede en meget god stil, men der er bare en lille ting, der gøre mig lidt bange. Da jeg blev færdig med min stil, som så var et brev, lagde jeg en kildeliste ind. For... -
intensitet, find a
ForumindlægHvordan er det nu jeg får a ned ved sådan en ligning: 32 = 200 * a^5 -
Kemi opgaver, jeg beder jer hjælp
Forumindlæg1. Opskriv hvilke ioner sølvnitrat og køkkensalt består af. 2. Opskriv reaktionsskemaet for reaktionen som sker, når sølvnitrat tilsættes chips-suppen. 3. Udregn stofmængden af de tilsatte sølv(I)-ioner. 4.Udregn stofmængden af chlorid-ioner i chipsene. -
Kemi/ Biologi Beregn energi og fedt
ForumindlægHej Jeg sidder fast med denne opgave: Beregn hvor meget energi der kommer fra indholdet af fedt, hvis man spiser 100 g pommes frites. -
HJÆLP TIL NATURFAG EKSAMEN!!
ForumindlægHej alle! Jeg har trukket emnet, 'vand og levevilkår', til min tværfaglig naturfag -mundtlige eksamen. Nogle, der kan anbefale nogle bøger eller kilder under emnet, eller har lavet noget lignende som I kan vedhæfte for inspiration? Derudover, hvis nogen har eventuelle ideer, da vi ellers... -
Isolering af c: sin A=a/c
ForumindlægHej. Jeg har fået en aflevring for, hvor flere af opgaverne lyder på, at jeg skal isolere c. Jeg har styr på hvordan jeg isolerer A og a, men jeg kan simpelthen ikke huske det andet. Nogen der kan hjælpe? - Julie -
Klage over SRP i biologi A og historie A
ForumindlægJeg har min SRP opgave tilbage, som er lavet i ”biologi A og historie A” og er blevet anbefalet at klage over min karakter for opgaven. Jeg er meget i tvivl, om jeg skal klage, og vil høre om der er en, som vil læse opgaven igennem og komme med kommentarer/input til klagen. Send mig... -
p(A∩B) = p(A)·p(B∣A)
ForumindlægNogen der kan forklare mig denne sætning og komme med et eksempel, hvor denne sætning benyttes? p(A∩B) = p(A)·p(B|A) jeg kommer med nogle konkrete opgaver senere, som jeg meget gerne også vil have hjælp til :) [Det bliver i denne tråd] -
Eksamen - vietnamkrigen
ForumindlægJeg har lige trukket mit emner og har 24 timer til at arbejde på det. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal gøre det? Skal man lave problemformulering og problemstillinger? Hvor mange af kilderne skal man bruge? Er der evt. nogen derude som har haft noget lignende og har lyst til at dele af deres er... -
Noter historie eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til historie eksamen på tirdag, og jeg ville gerne vide om man hvad man må have med? tak. -
HTX eksamen b matematik???
Forumindlæger der nogen herinde som skal til eksamen i matematik b på htx??? -
f(x)=200*a^x - HVAD ER a?
ForumindlægJeg har en ligning der hedder: f(x)=200*a^x x=5 f(x)=32 Hvad er a? -
(a,b) går op i mfm(a;b)???
ForumindlægJeg er støt på dette spørgsmål, og jeg sidder fast, håber nogen vil hjælpe:) "Bevis, at for vilkårlige tal a og b gælder at (a,b) går op i mfm(a;b)." -
SRP i Kemi og Historie - kemiskevåben i 1. verdenskrig (klorgas)
ForumindlægHej jeg skal skrive en SRP i kemi og historie under emnet kemiske våben. Jeg har tænkt mig at skrive om brugen af giftgas i 1. verdenskrig, hvor jeg bl.a skal lave et forsøg med klorgas i kemi. Så jeg ville lige høre om der er nogle af jer, der har nogle idéer til nogle (primære)kilder (især i ... -
eksamen 2002
ForumindlægHar problemer med opgaverne 3 og 6bla.Find rumfanget af drejningslegemet fra 0-2 af funktionen f(x)=e^x-xog integrerfra 0-1 af f(x)=(x+1)*(x+3)^5 -
Dansk eksamen hjælp (!!)
ForumindlægJeg har trukket det moderne gennembrud i dansk. Nogen der har arbejdet med det eller har nogle gode tekster jeg kan bruge. Jeg kan perspektivere til: -sat ud (billede) - et grundskud - pernille - den sidste balkjole
